Audi ignoruje elektromobilitu a představuje model, který je noční můrou pro ekology a úředníky EU

Tohle aut je spíše BMW než Audi, má monstrózní desetiválec a pohon zadních kol. Do driftu vletí lusknutím prstů.

i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
Dalších 6 fotografií
Dalších 6 fotografií
                   

Automobilka z Ingolstadtu je typická určitými tradičními aspekty, jsou jimi rodinná bezpečnost, pohon všech kol, nízká spotřeba, praktičnost velkorysých karoserií. Model, na který čekali fanoušci více než dekádu, nemá nic z výše uvedeného. Motorističtí nadšenci jásají, ekologové, pro které jsou motory s objemem nad dva litry nepřípustné, si rvou vlasy z hlavy.

Benzínový desetiválec 5.2 litru v Audi? Nepřípustné!

Novinka se jmenuje celým označením Audi R8 Coupe V10 GT RWD a jde o další generaci stroje, který byl představen před dvanácti lety. Receptem na úspěch je edice omezená na 333 kusů. Důvodem, proč auto budou zájemci kupovat, je atmosférický vidlicový desetiválec s objemem 5.2 litru. Třeskutá pohonná jednotka nabízí výkon 620 koní a točivý moment 565 Nm.

iZdroj fotografie: Audi

Když už je řeč o číslech, jedno eko-popíchnutí, emise CO2 jsou 341 g/km.  Hnací síla nového Audi R8 GT jde výhradně na zadní kola, prostředníkem je zbrusu nová dvouspojková převodovka. Na stokilometrovou rychlost umí zrychlit supersport za 3,4 sekundy, je to o 0,2 sekundy méně než u předchůdce. Na 200 km/h se dostane automobil na 10,1 sekundy, v porovnání s 10,8 sekundy u předchozí generace.

Drift není pro Audi typický. R8 RWD je ale výjimkou

Maximální rychlost se nezměnila je to 320 km/h. Pohon zadních kol je obvykle koncepce určená pro milovníky ryzí jízdy, zručné řidiče s určitými zkušenostmi a dovednostmi. Je tady ale sada bezpečnostních pomocníků a ti dokážou udržet zběsilou sílu na uzdě, režim jízdy lze nastavovat v sedmi úrovních. První stupeň dovolí lehké proklouznutí zadní nápravy, nejvyšší stupeň je vyhrazen zkušeným drifterům.

iZdroj fotografie: Audi

Audi R8 GT RWD vyjíždí z továrny na dvacetipalcových kolech. Snadno rozpoznatelné jsou černé emblémy R8 GT na kapotě. Krom toho je tady hromada karbonových doplňků, sada zahrnuje přední a zadní nárazník, prahové lišty a zadní křídlo. Interiér je poplatný době co do vzhledu, na opulentní výbavu ve stylu limuzíny Audi S8 musí ale zákazníci zapomenout.

Cena jak za dům a výroba omezená na pár set kusů

Tady je podstatou řidič a jízda. Pár zajímavých detailů z kabiny, červené bezpečnostní pásy, speciální výšivky na sportovních sedačkách, štítek s pořadovým číslem na středovém tunelu. Závěrem dvě špatné zprávy, o tom, že jde o limitovanou sérii už bylo psáno. Na Audi R8 GT je třeba si počkat, i když bylo představeno teď, reálně dorazí až v příštím roce. Za cenu, která nebude rozhodně lidová, začínat bude v přepočtu na částce 5,6 milionu korun.

Galerie

Dalších 6 fotografií
Dalších 6 fotografií

Co myslíte, má Audi jako zadokolka smysl?

Zdroj: Audi
Diskuze Vstoupit do diskuze
140 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články