Auta na LPG začínají být pro EU problémem, nemá z nich peníze. Řešením je drastické zdanění, majitelé se nedoplatí

Obliba úspory za plyn motivuje automobilky k produkci vozů na LPG. A motivuje i účetní v Bruselu, aby si tyto ušetřené peníze vybrali zpět. Jak? Nejsnadnějším způsobem: novou daní.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Jezdit na plyn, v tomto případě tedy na LPG, se v posledních letech stalo oblíbeným způsobem, jak ušetřit peníze. Ne každý si může dovolit koupit nový hybrid, o elektromobilu ani nemluvě, navíc při jejich cenách se úspora za provoz začne projevovat až po značném nájezdu. To u plynu začnete šetřit v podstatě okamžitě, což také pochopili výrobci. Běžte se zeptat dealera Dacie, kolik lidí volí LPG přímo z továrny – a budete mít jasno. Nízká cena plynu a jeho rozmach však začínají být trnem v oku evropských účetních. Pojďme se na to podívat společně.

Češi si LPG pochvalují stále více

Úsporná jízda na plyn vzkvétá v celé Evropské unii, výrazně pak i v České republice. Loni se u nás prodalo asi 4 000 nových aut s plynoinstalací. Téměř 7 000 vozů pak bylo přestavěno tak, aby mohly tankovat a jezdit na LPG. Celkový počet aut na plyn na českých silnicích tak vzrostl o více než 10 tisíc. To není zanedbatelné procento, navíc jde o stále vzrůstající trend. Již zmíněná Dacia toto zachytila naprosto přesně a výrazně z celého trendu profituje. Na rozdíl od naší Škody.

Jak by dnes vypadala Škoda, kdyby byla jako Dacia: Přenechali jsme lidově dostupná auta definitivně Rumunům?

iZdroj fotografie: Depositphotos

Která po pokusech se zemním plynem (CNG) pomalu a potichu od plynového pohonu ustoupila ve prospěch hybridů a elektromobilů. Kdo si ale koupí Enyaq s cenou výrazně přes milion, když se mu nabízí Dacia v plné výbavě za méně než půlku? Odpověď je jasná. Navíc s Dacií natankujete LPG na poslední vesnické pumpě značky „Venca & Pepa“, nabíječku na Enyaq na poslední vesnici opravdu nenajdete. Ještě hodně dlouho nenajdete. Kdo chce tedy šetřit nákupem i provozem, má celkem jasno.

2x Jogger/Duster, nebo 1x Enyaq?

Neboli 2 Joggery nebo 2 Dustery za 1 Enyaq. A ani v jednom případě nebudou ony Dacie chudými příbuznými. S bonusem, že s Dusterem se můžete ve verzi 4×4 pustit do lehčího terénu a nic se mu pravděpodobně nestane. Tak trochu jako Niva, levné, jednoduché. S Enyaqem bych se popravdě kamkoli mimo silnici nepustil, strach o poškození baterie a následnou fakturu s šestimístnou částkou (kde první číslice pravděpodobně nebude jednička) by mne od jakýchkoli hrátek mimo dokonalý asfalt dokonale odradil.

Nový model Dacia nebude mít ani dveře. To není vtip, je to doslova holota. Přesto zákazníci jásají

Výběrčí daní v EU začínají být nervózní, Fit for 55 je už za chvíli

Boom plynu se ale pochopitelně nelíbí „výběrčím daní“ z Evropské unie. Masivní propad z příjmů spotřebních daní kvůli elektromobilitě umocněný propadem ze stejné daně u plynu nenechává účetní v Bruselu v klidu. Řešení je nejjednodušší: daně. A co zdaníme – elektro, nebo plyn? Otázka pro mateřskou školu. Dá se tedy poměrně s jistotou očekávat „ekologická daň“, která opět znepříjemní život „klasikům“ a opět zvýhodní elektromobily. Jak to vidíte vy, tankovali byste plyn i tehdy, kdyby náhle stál třeba 2x více? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Jak dlouho odhadujete, že vydrží dosavadní daňové zvýhodnění LPG?

Diskuze Vstoupit do diskuze
77 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články