Obecně je Mini vnímáno jako malý ekonomický vůz, který se stal ikonou 60. let populární britské kultury. V přestavbách zažíval mnoho úspěchů, stal se mj. několikanásobným vítězem Monte Carlo v 70. letech minulého století. Původní motory dodávala do sériové japonská Honda, což byla sice kvalita, ale na výkon jste mohli zapomenout. To se rozhodl změnit 22letý nadšenec automechanik, který vložil pod kapotu Beanova auta motor s výkonem 265 kW (360 koní).

Mr. Bean by se určitě rád projel

Mr. Bean byl bezohledný, což jsme v případě silnice viděli nejčastěji v boji s bledě modrou tříkolkou. Plynový pedál sešlapával zásadně až na podlahu a zatáčky střílel pěkně zostra …no potkat ho na silnici asi nechcete. Tím spíše, pokud by provětral zmíněných 360 koní. Jedno je jasné, z pohodlného křesla na střeše by to nebylo. Kdyby totiž stiskl brzdu, nechalo by ho auto daleko za sebou.

Co na to samotný Rowan Atkinson?

Pokud bychom se na názor zeptali představitele Mr. Beana, dočkáme se jednoznačně kladné odpovědi. Rowan by toto šílené Mini bral všema deseti, a to nejenom jako seriálový ňouma. A není se čemu divit, ikona britské kultury poháněná 1.6litrovým přeplňovaným motorem působí hned zajímavěji. S velkou nadsázkou si můžeme představit, jak by Mr. Bean zapadal s takovou raketou na opravdové závodiště.

Auto Mr. Beana - motor 265 kw

Kapota musela pryč, motor ční ven

Automobilový nadšenec už nejspíš tuší, že se implementace takového motoru neobešla bez nutných úprav a kompromisů. Autu byla odebrána kapota, namísto níž teď čumí z předku turbodmychadlo. Nacpat do prostoru původně ani ne litrového motoru o polovinu větší agregát prostě vyžaduje nějaké ústupky. Pohled na auto je ale úžasný, a někteří už zmíněných 265 kW pořádně prohnali.

Auto Mr. Beana - motor s 360 koňmi

Vnitřní konstrukce auta sice zůstala stejná, ale bylo potřeba provést i další úpravy. K těm zásadním patří brzdový systém Wilwood, mohutné křídlo pro lepší stabilizaci vozidla ve vysoké rychlosti, nebo 13“ široká kola. V současné době je zachován tah na přední kola, ale jeho tvůrce uvedl, že plánuje v budoucnu implementovat motor silnější jak 367 kW (500 koní), který zajistí tah 4×4.

Mohlo by vás zajímat: Brutální přestavba VW Golf, s 600kW motorem je jako raketa

Změny v designu jsou patrné

Úpravy se nedočkal jenom motor, ale i celkový design. Od dominantního motoru sklouzávají oči k rozšířeným blatníkům a přednímu nárazníku, za nímž vykukuji mírně skosená kola. Představte si, jak sedíte připoutaní v závodní sedačce Recaro, lehce šimráte plyn a motor si blaženě přede. Jakmile zařadíte jedničku a sešlápnete plyn až k podlaze, vystřelíte kupředu a masivním výkonem v malém autě zůstanete přišpendleni k sedačce.

Auto Mr. Beana - motor 265 kw

Věříme, že by do vytuněného mini s radostí usedl nejeden automobilový nadšenec, a pořádně ho prohnal. Projíždět se v tak malém autě, které přitom pohání brutálně silný motor, je prostě úžasný pocit. Panu Beanovi ho raději půjčovat nebudeme, ještě by s ním něco vyvedl.