Policie tu má být od toho, aby kontrolovala a vymáhala dodržování zákonů. Ta belgická však nyní řeší jiné starosti. Týkají se toho, že sama začíná určitá nařízení porušovat, a tak začíná řešit to, jak z daného problému ven. Najednou se ukazuje, jak nedomyšlené jsou sankce týkající se emisních limitů a jak hloupý nápad je zakázat vjezd do města některým autům.

Starší vozový park

Jaký konkrétně má belgická policie problém? Je spojený se stářím jejího vozového parku. Ne všechny auta jsou taková, která dokážou plnit nejnovější emisní normy, a to znamená jediné. V kombinaci s odsouhlasením nízkoemisních zón v některých městech tak policisté v daných vozech do těchto oblastí nemohou. Jejich vozy nesplňují podmínky vjezdu. A to začíná být problém.

Auta nesplňují ani Euro 4

Problémem však v tuto chvíli nejsou ani tak přísněji nastavené emisní limity, jelikož v případě měst, kterých se problém týká je limitní normou Euro 4, což je celkem přijatelné. Nutno však dodat, že vozový par belgické policie obsahuje i vozy pocházející z let v rozmezí 2001–2005, které s dieselem pod kapotou do daného místa zkrátka nesmí, jelikož plnění této normy nezvládají. Když si představíme, že jde o 15 až téměř 20 let stará auta, je to k zamyšlení.

Hned v několika městech




Belgická policie má problém hned v několika městech. Problémy s vjezdem do některých míst hlásí policisté z Gentu, Antverp a dokonce také z Bruselu. Od letošního ledna zde totiž v řadě oblastí začala platit nová pravidla umožňující vjezd jenom čistším vozidlům.

Ráj pro zloděje, nebo cestování veřejnou dopravou?

Stanou se není centra daných měst rájem pro zloděje? Nebo zde budou jezdit belgičtí policisté veřejnou dopravou? Ani k jednomu nedojde. Policisté mají k dispozici i novější vozy, které budou nasazeny právě v těchto zónách a jejich historická flotila bude jezdit tam, kam může. A samozřejmě by mělo docházet i k průběžnému omlazování.