Aston Martin

Slavná křídla značky Aston Martin byla poprvé představena v roce 1927 po období finanční nejistoty pro společnost a znamenala jakýsi nový začátek pro tuto uznávanou značku. Během několika desetiletí bylo provedeno mnoho úprav – podle webových stránek společnosti Aston Martin bylo jejich cílem začlenit do každé nové podoby loga „současného ducha každé éry“. Nyní je tedy celkem devět verzí „křídel“, přičemž současný vzhled vytvořený v roce 2003 se shodoval s uvedením nové globální centrály společnosti Aston Martin v Gaydonu.

BMW

 

Ačkoli se logo BMW v průběhu let několikrát změnilo, modro-bílý rozčtvrcený kruh byl obsažen v každé verzi. V závislosti na tom, s kým mluvíte, tato část loga buď reprezentuje listy vrtule, které se otáčejí proti jasně modré obloze, nebo jde o ohlas na barvy bavorské vlajky, jako upozornění na skutečnost, že značka vznikla právě zde.

Mercedes-Benz

Trojcípá hvězda, která se stala synonymem pro Mercedes-Benz, byla poprvé představena v roce 1909 a je navržena tak, aby reprezentovala nadvládu značky na zemi, moři i ve vzduchu. Stříbrná barva byla vybrána proto, aby odrážela těsné spojení značky se závodními vozy, které začalo na Grand Prix na Nürburgringu v roce 1934 – legenda říká, že když jeden z jejich vozů překročil přípustnou váhu během předzávodních kontrol, tým Mercedesu strávil noc obrušováním bílé barvy, aby byl vůz lehčí. Získal tak svou stříbrnou barvu bez laku.

Mohlo by vás zajímat: Nesmrtelný Mercedes W201 byl 24 let v garáži a nyní je na prodej v excelentním stavu!

Jaguar

Ze všech log z našeho seznamu je možná logo automobilky Jaguar to, které se měnilo nejméně – snad proto, že když bylo tak snadno zapamatovatelné, nebylo potřeba ho měnit.

Volkswagen

Vzhledem k tomu, že první vůz VW, Brouk, byl vytvořen pod vedením Hitlera, není žádným velkým překvapením, že první verze loga Volkswagen odráží nacistickou vlajku. Po skončení války se značka rychle změnila, upravila znak, aby odstranila hroty a vytvořila kruhový design, který není úplně odlišný od loga, které používá dnes.

Ford

Ford představil v roce 1907 své ikonické oválné logo, a kromě krátké éry „okřídleného trojúhelníku“, se kterým vystupoval v roce 1912, mu zůstal po celou dlouhou historii značky věrný.

Nissan

Nissan zdědil svůj originální znak – který měl reprezentovat slunce – od Datsunu. Teprve v roce 1988 došlo k úpravám původního návrhu z roku 1932 – zmizely barvy a logo se trochu modernizovalo, aby získalo elegantnější vzhled.

 

Volvo

Kruh se šipkou směrem nahoru, který tvoří hlavní část dnešního loga automobilky Volvo, je adaptace starého chemického symbolu pro železo, zatímco výrazné písmo je založeno na písmu zvaném Volta., které vzniklo v 50. letech 20. století.

Mohlo by vás zajímat: Volvo a jeho Power Pulse: efektivně odstraní prodlevu při akceleraci u přeplňovaných motorů

Chevrolet

Po spoustu let se mnozí domnívali, že spoluzakladatel Chevroletu Billy Durant přišel s myšlenkou na slavný symbol zvaný „bowtie“, když v roce 1913 viděl tento emblém na tapetě v pařížském hotelu. V rozhovoru, který proběhl v šedesátých letech, jeho vdova tento příběh zpochybnila a místo toho tvrdila, že její zesnulý manžel získal inspiraci v roce 1912 při prohlížení virginských ilustrovaných novin.

Nedávný důkaz však naznačuje, že inspirací byla reklama na uhelné brikety Coalettes vytištěné v knize Ústava v roce 1911.

Mitsubishi

Trojhranné logo Mitsubishi, které bylo od založení společnosti v roce 1921 téměř nezměněno, má představovat trojlistý erb klanu Tosa, který byl prvním zaměstnavatelem zakladatele značky Iwasaki Yatariho, v kombinaci se třemi diamanty nad sebou, což byl erb Iwasakiho rodu.