BMW M2 zmizí z Evropy. Nedokáže splnit emisní normy. Jinde se bude prodávat dál

                   

Sportovní segment BMW má několik charakteristických modelů. A jedním z nich je stoprocentně BMW M2. Nutno však říci, že existence tohoto vozu nebude mít na Evropském trhu dlouhého trvání. Zatímco na jiných trzích bude auto k dispozici stále, z Evropy se stáhne. Důvody jsou celkem pochopitelné a vážou se k povinnosti plnění stále přísnějších emisních norem.

Motor: Klad, i problém zároveň

Třílitrový šestiválec pod kapotou je tím, co dělá z vozu BMW M2 něco zcela unikátního. Na jednu stranu jde o jeho velký klad, díky čemuž je auto takové, jaké je. A zároveň se jedná o problém, pokud jde o plnění emisních limitů v Evropě. S tímto motorem to zkrátka nejde. EU je zkrátka proti a tak bude muset tento Bavorák z evropského trhu bohužel zmizet. K dispozici však bude třeba na trhu v Americe nebo Asii, kde podobné problémy s emisemi nehrozí.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Bude nástupce?

Otázkou samozřejmě zůstává, zda BMW M2 dostane nějakého nástupce. Ze strany BMW zatím k žádnému oficiálnímu vyjádření nedošlo. Spekuluje se však o tom, že by nástupce mohl dříve nebo později vzniknout, a to na platformě, která je používaná u BMW Z4. Zda se tyto informace potvrdí nebo nikoliv, na to je nutné si ještě počkat. Stejně tak na to, jaký bude mít vůz motor a jaký výkon. Jelikož verze BMW M2 mohla nabídnout i 450, bude otázkou, na kolik se případný nástupce dokáže této hodnotě alespoň přiblížit.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Pouze z dovozu

Po stažení z evropského trhu tak nebude nadále možné si BMW M2 koupit oficiální cestou, tedy například v showroomech značky. Jelikož ale auto bude stále dostupné na jiných trzích, nabízí se zde určitá možnost nechat si ho přivést ze zahraničí. Bude to sice komplikovanější, může to být i méně výhodné, ale na druhou stranu kvůli nutnosti plnit stanovené EU emisní normy jiná možnost patrně existovat nebude. A to je pro fanoušky značky, auta, i případné zájemce rozhodně škoda.

Diskuze Vstoupit do diskuze
147 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články