Frajer v BMW drsně vyblokoval malou Škodu Citigo. To ovšem neměl ponětí, kdo z ní nakonec vystoupí

Řidič BMW bezohledně zablokoval malou Škodu Citigo na silnici, netuše, co ho čeká. Zastavený řidič se nenechal zastrašit a situaci vyřešil po svém.

i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
                   

Je nesmírně zajímavé, jak někteří z nás mají v sobě zakořeněnou představu, že v malém autě musí nutně jezdit někdo, kdo za a) nemá na větší, b) je malý vzrůstem a c) je možno mu provést v podstatě cokoli, protože nikdo v malém autě se nebude nikomu ve větším autě bránit. Speciálně ten poslední bod je na jednu stranu mimořádně vtipný svou naprostou absurdností, na druhou stranu smutný tím, že je leckdy pravdivý. Měl bych tady v té souvislosti jeden příklad, starý jen několik dní. Nenechte se prosit, tohle vás pobaví.

Citigo byla jednou z nejpovedenějších Škodovek. Byla

Vracel jsem se z celkem povedené schůzky, takové to „malé kafe s klientem“, z něhož je nakonec sice hodina, se kterou původně nepočítal asi ani jeden z vás, ale hodina tuze příjemná a naplňující. Neviděli jsme se asi rok, sice si hodně píšeme (a oba také důsledně odepisujeme tomu druhému, jak jen to jde), ale nad osobní kontakt zkrátka není. Mám to tak nastavené, s lidmi, na kterých mi záleží, se potřebuji čas od času potkat, jinak ten vztah ztrácí na intenzitě.

iZdroj fotografie: Škoda

Škoda se stahuje z trhu, aby zachránila VW. Otázkou je, co zachrání Škodu

Kousek před domovem jsem dojel malé Citigo v evidentně zachovalém stavu, profesionální deformací mi ihned vytanulo na mysli, jak tohle auto mohlo Škodovce ještě pěkných pár let vydělávat (o elektrické verzi nemluvě). Citigo, stejně jako její sesterský Up! od Volkswagenu, jsou jedny z (dnes již mohu napsat desítek) obětí „ořezávání“ modelového portfolia VW kvůli restrikcím ze strany Bruselu a nucení do elektromobility. V zájmu nízkých hodnot emisí všech vyrobených automobilů.

Opravdu je elektromobil po všech stránkách ekologičtější volbou?

Popravdě si nemyslím, že by zrovna Citigo se spotřebou vždy do 5 litrů a malým, litrovým motůrkem bylo něco, co by mělo devastovat tuto planetu, ale budiž. Elektromobil se stejnou užitnou hodnotou zatíží tuto planetu podobně, speciálně pokud bude provozován v Čechách. A tedy s energetickým mixem tvořeným více než z poloviny elektřinou z fosilních zdrojů. Ale budiž podruhé. Zanechal jsem ale chmurných úvah a chvíli pozoroval, jak se malý „prcek“ od Škody vcelku solidně vypořádává se zatáčkami, bez nějakých výraznějších bočních náklonů.

„Zorro mstitel“ v černé X5 se snad musel naklonovat, neb ho zažil téměř každý

V tom se kolem mne prohnala černá X5 od BMW a nekompromisně se vtlačila mezi mne a nejmenší Škodovku v historii. Kdyby se jí v tu chvíli rozblikaly vzadu pod sklem modré majáky a nápis „POLICIE“, vůbec bych se nedivil a rychle bych zpytoval svědomí, kde jsem jel rychleji, než se smí. Protože styl, s jakým si vynutil místo mezi námi dvěma, by člověk čekal opravdu jen od policie. Nikoho jiného. Nicméně žádné majáky se nerozblikaly, žádný nápis se nerozsvítil.

iZdroj fotografie: BMW Stratos

Boreček ve starém BMW, tepláky Nike a tričko z Lidlu, si jde vyřídit účty. Tohle je vrchol arogance, totální průšvih na videu

Tohle totiž nebyla policie. Tohle byl Zorro mstitel. Nevím, co si ti dva udělali, a už vůbec nechápu, jak mohlo tohle „mikroauto“ někde nějak omezit obří X5. Nicméně řidič BMW měl opravdu naléhavou potřebu si s posádkou malého Citigo cosi vyříkat. Alespoň co jsem stihnul zaregistrovat, tak blikání, houkání a nekompromisní „lepení na nárazník“ nebralo konce. Pro jistotu jsem si držel uctivý odstup, neb jsem očekával, že to posádku Citigo přestane bavit a někde opravdu zastaví. Nebo co hůř, „zašlápne brzdu“.

Obě posádky ve vzájemné konfrontaci

Což se taky přesně stalo. Řidič škodováckého vozítka musel mít nervy ze železa, když s dvoutunovou masou německé oceli za sebou tohle udělá, ale všichni to naštěstí ubrzdili. I já. Obě auta popojela vpravo, klasické čtyři blinkry, a protože jsem neměl moc šancí je předjet, zůstal jsem stát také a zvědavě jsem pozoroval, co se bude dít. Pochopitelně jako první se otevřely dveře od SUV, aby z něj tak trochu vypadnul menší, poněkud obtloustlejší „pan podnikatel“.

iZdroj fotografie: Se souhlasem STOP CHAM

Agresivní gorila z BMW vystartovala (s tyčí v ruce) po cyklistovi. Natáčel, zatímco ho drahá polovička bránila vlastním tělem

Nebo kdokoli, na profesi pochopitelně nezáleží. A pak, pak jsem se začal opravdu hodně smát. Neb se otevřely oboje dveře i u mikroautíčka od Škody. A z něj se vysoukali dva dvoumetroví kolohnáti, oba evidentně sportovci, přitom šachy tím sportem pravděpodobně nebyly. Jejich bicepsy by mohly směle konkurovat mému stehennímu kvadricepsu, a že jej nemám po desítkách let na kole zrovna malý. A diskuse v podstatě skončila rychleji, než mohla začít.

Výměna názorů skončila dříve, než mohla začít

Řidič X5 sice párkrát rozhodil rukama, ale blízkost obou čahounů, z nichž jeden se na něj díval vyloženě z výšky a druhý kousek poodstoupil, aby si přitom nasadil tmavé brýle, jej v dalším rozletu spolehlivě zastavila. Vrátil se do svého velkého SUV, zlostně práskl dveřmi a ve snaze alespoň „hrábnout“ (s nevypnutou kontrolou trakce to ale moc nešlo) odjel. Oba sportsmeni prohodili pár slov, ten jeden si zase sundal černé brýle, vesele nasedli a odjeli. Bez hrábnutí.

Video: Hlupák cyklista neví, kde má pravou ruku, ale jde se hádat s řidičem, aby se ukázal před holkou. Ve finále se ztrapní oba

A já? Já jsem se chechtal až domů. Bylo to kousek před křižovatkou, kde je hned v rohu McDonalds, zahlédnul jsem je tam pak oba s burgery v ruce. Inu, takové tělo něco spotřebuje. Ponaučení? Nikdy nevíte, kdo sedí za volantem auta před vámi. A tak raději nepokoušejte náhodu. Možná by to nemuselo dopadnout tak bezbolestně, jak to dopadlo s malou Citigo. Mimochodem, stalo se vám někdy něco podobného?

Jak byste na takového borečka reagovali?

Diskuze Vstoupit do diskuze
103 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články