Tento Brabus „S-Klasse“ stojí méně než Fabia. Najeto má jen 67 000 km. Využijte rychle této skvělé nabídky

Konec spalovacích motorů s sebou přináší paradoxy, kdy i vrcholná německá limuzína v perfektním stavu stojí méně než malý tříválec. Tento Mercedes je toho jasným důkazem.

i Zdroj fotografie: Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Giełda klasyków
Dalších 12 fotografií
Dalších 12 fotografií
                   

Nikdy by mne nenapadlo, že se dožiju tak zásadního propadu ceny u auta, které by dodnes mohlo mnoho svých konkurentů bez problémů vyučovat v tom, kvůli čemu si ho lidé pořizovali a pořizují: totiž v úžasně tiché, pohodlné jízdě. A zdolávání velkých vzdáleností (klidně i kontinentů, chcete-li) v nejlepší kondici své posádky. V tom se mu máloco vyrovná, a pokud jej navíc objevíte v takovémto stavu, nebudete jej chtít nikdy vyměnit. Za méně než desetinu původní ceny? Bomba. Pojďme se na něj podívat společně.

Mercedes třídy S jako dostupný etalon komfortu

S-Klasse od Mercedesu byla vždy výjimečná svou (pravda relativní, Corsa to nebyla a nikdy nebude) dostupností v kombinaci s tím, co za ty peníze dokázala nabídnout. A jak moc se dokázala (někdy méně, někdy více) přiblížit britskému aristokratickému duu Rolls-Royce a Bentley. Jež si za podobný komfort řeklo násobně vyšší částky. A to i s vědomím, že speciálně Rolls-Royce je zcela mimo kategorii. Nicméně to i cenově. „Esko“ je ale pořád v dostupných a reálných číslech, samozřejmě pokud jste jeho cílová skupina.

Našel se skutečný unikát. Mercedes S-Class z 90. let s minimálním nájezdem

Proto se dá také bezkonkurenčně považovat za nejoblíbenější automobil všech „kapitánů průmyslu“, kteří křižují Evropu (a Německo speciálně) na svých cestách za milionovými obchody, sedíce u toho pravda nejčastěji vzadu. V tomto levelu už máte šoféra, tady si nebudete špinit ruce na benzince a nebudete se někde trápit v kolonách. A i proto jsou prodloužené verze velkých Mercedesů tolik oblíbené – vzadu nabízí vpravdě královský komfort, stále to ale nejsou neobratné limuzíny.

Německý Überwagen levnější než Polo, Corsa a Hyundai i10? Šokující

A přesně jeden z takových vozů jsem objevil na našemu serveru s klasickými a zachovalými automobily. A popravdě jsem málem vyprsknul kávu na monitor. Kombinace nájezdu (směšných 67 000 kilometrů), původu (Japonsko, čili perfektní servis, spíš hyperperfektní, bezchybný stav máte v ceně), verze (S500, a tedy nejoblíbenější benzínové provedení), decentních doplňků (Brabus, ale zde konkrétně nic vulgárního), a především ceny (zhruba 270 000 korun, k mání kousek od Prahy) mně popravdě vyrazila dech.

iZdroj fotografie: Giełda klasyków

Až tak hluboko už jsme klesli, že takovéto auto stojí méně než ta nejlevnější Fabia, Corsa nebo Clio? To je přece absurdní. Tohle auto nabízí nepoměrně větší hodnotu než jakékoli malé auto v základní výbavě a je ve stavu, kdy dalších deset let bude dělat jen a jen radost. Tohle je robustně postavené, v duchu nejlepších inženýrských tradic Mercedesu „předimenzované“ auto, stále ještě s minimem elektronických nesmyslů na palubě, zato s více než 300koňovou V8 pod kapotou a sametově řadícím automatem.

Na dálky nic lepšího není, pokud neřešíte spotřebu

Pokud rádi překonáváte dlouhé vzdálenosti nebo jste k tomu z nějakého pracovního či privátního důvodu nuceni a nemusíte až tak nutně řešit spotřebu (která tady navíc, v rozumných rychlostech, pochopitelně, je stále v podobně rozumných číslech), tak si pro vás popravdě nedovedu představit nic lepšího v poměru výkon/cena. Neboli v poměru toho, co za své těžce vydřené peníze dostanete. Tady totiž dostanete neprůstřelnou kvalitu, nejlepší, jaká byla před několika lety v Německu k mání, doplněnou o komfort zcela mimo běžnou konfekci.

iZdroj fotografie: Giełda klasyków

A pozor: to, že kvalita je nejlepší, jaká byla před několika lety v Německu k mání, nemusí vůbec znamenat, že ona kvalita je horší než dnes. Může to být také přesně naopak. Doba, kdy se vyráběl tento Mercedes (1999–2005) je už nyní považována za jakýsi zlatý věk automotivu nejen v Německu, ale v podstatě kdekoli na světě. Jen se podívejte do galerie, jak vypadá interiér top modelu starého 20 let… Je to horší než dnešní „monitory“ na středových panelech? Ta otázka je vcelku zbytečná.

Mít ty peníze, vážně o něm uvažuji

Upřímně, divím se, že za ty peníze je ještě k mání. V tomto stavu a s tímto nájezdem čeká na někoho, kdo ocení „klasiku“ a určitou dávku staromilství v tom nejlepším slova smyslu. Podle prodejce je po výměně olejů a dalších kapalin, s novými svíčkami, připraven okamžitě (a hodně dlouho) sloužit svému novému majiteli. Co říkáte? Nesháníte limuzínu? Zapomeňte na Superb, o nové A6 nebo něčem podobném ani nemluvě. Za tyhle peníze nic lepšího není, to vám garantuji.

Galerie

Dalších 12 fotografií
Dalších 12 fotografií

Co říkáte té dramatické slevě?

Diskuze Vstoupit do diskuze
117 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články