Král mezi luxusními SUV představen. Nový Cadillac Escalade je 1 000krát lepší než jakékoliv jiné auto

Když oblíbenému SUV světových rapperů přestane burácet V8 pod kapotou a namísto toho začne tiše bzučet, cosi ve vesmíru se navždy změnilo. O ekologii tady ale opravdu nejde.

i Zdroj fotografie: Cadillac
i Zdroj fotografie: Cadillac
i Zdroj fotografie: Cadillac
i Zdroj fotografie: Cadillac
i Zdroj fotografie: Cadillac
i Zdroj fotografie: Cadillac
i Zdroj fotografie: Cadillac
i Zdroj fotografie: Cadillac
Další 4 fotografie
Další 4 fotografie
                   

Většina z nás už nějaké podobné video určitě viděla: Rappeři ověšeni zlatem do té míry, že by mohli sanovat zlatou rezervu ČNB, kříže na řetězech tak masivních, že by jimi neopovrhli ekologičtí aktivisté při svém přivazování k bagrům, zástupy nádherných slečen jak z titulky Penthouse – a samozřejmě auta. Nejdražší a největší SUV, jaká Amerika kdy měla, 23“ kola jako základ a 7,3litrový Big Block V8 jako „ekonomická volba“. S tím je ale konec. Co se stalo? Pojďme se na to podívat společně.

Pro rappery je jen to největší SUV dost dobré

A abychom nezapomněli: za vizuálního doprovodu všech výše zmíněných atributů zní často tak drsný rap, že kdyby se každé „maf*cker“ mělo „vypípávat“, tak by střihači mohli nechat souvislé pípání po celou dobu klipu, vyšlo by to možná levněji při účtování frekvence střižny. Osobně se na podobná videa podívám rád, mám rap jako hudební styl v poměrně velké oblibě a jeho „money first“ videa vnímám jako vizitku americké subkultury nejen po hudební stránce, ale pochopitelně i po té vizuální.

iZdroj fotografie: Cadillac

A popravdě se u podobných videí nemálo bavím, což je nakonec cílem jejich tvůrců – a tak se všechno potkává tak, jak má, a kruh se uzavírá. Jako nadšence do aut mne pochopitelně baví i auta, která v každém „gangsta videu“ bez výjimky hrají. Čili to máme „géčko“ od Mercedesu v různých variantách, vždy ale na obřích kolech (ideálně chromovaných)‚ Hummer (do H2, H3 už není hoden správného rappera), Lincoln Navigator nebo Cadillac Escalade. S největšími motory, tady se na spotřebu nebo ekologii nehraje.

Cadillac mění zdroj pohonu. Ekologie na prvním místě?

Respektive nehrálo. V podobně laděných klipech v budoucnu však namísto dunění V8 o velikosti japonského miniauta uslyšíme možná jenom bzučení. A hudbu. Vlastně to nakonec bude jedině dobře. Poslední z výše jmenovaných, oblíbený „služebák“ rapperů Cadillac Escalade, totiž ohlásil plně elektrickou verzi pro modelový rok 2025. Postavenou na platformě GM Ultium, kterou již používá GMC Hummer EV, Chevrolet Equinox a pick-up Silverado EV a která pracuje s baterií s využitelnou kapacitou 200 kWh. 

Nejlepší důkaz nesmyslnosti elektromobilů? Prezident za volantem elektrického Hummeru: „To má být náš vzor?“

Jinými slovy, jde o další ze série obřích amerických elektro-SUV, jejichž baterie váží více než průměrný osobní automobil (Hummer EV: 1,3 tuny!). Cadillac Escalade IQ bude možná o něco lehčí než vpravdě mastodontí elektrický Hummer, ale i u něj se dá počítat s hmotností přes 3 tuny. A spotřebou výrazně vyšší než 20 kWh/100 km. Ohromná baterie zajišťuje dojezd zhruba 700 km, dvojice elektromotorů s brutálním výkonem 550 kW je pak schopna vystřelit tento obelisk na stovku za méně než 5 vteřin. To se bude rapperům líbit.

Rychlonabíjením na další VIP party

Na nabíječce pak bude mistrům hudebního byznysu stačit jen deset minut, aby díky 800V architektuře zvětšili dojezd o zhruba 160 km a přesunuli se na další VIP party, kde „zkasírují“ honorář v ceně poloviny elektrického Cadillacu. Ne že by ten byl tedy nějak levný. S cenou 130 000 dolarů (zhruba 2,6 milionu) je na druhou stranu poměrně citelně pod evropskou konkurencí z prémiové třídy. Přitom nejen rapperům nabídne veškerý myslitelný komfort, bezpečnostní i ten na palubě.

iZdroj fotografie: Cadillac

Hudebníky bude tuším ceněný sériový soundsystém AKG, hrající ve výstupu na 36/40 reproduktorů. Možná nebude potřeba playbacku do videa. Ambientní osvětlení nabídne 126 barev, uložitelných do čtyř pamětí jako samostatná témata. Sedm lidí na palubě si tak užije opravdu extrémního komfortu, s elektricky ovládanou druhou i třetí řadou sedadel. A s obřím střešním oknem, pochopitelně. Zavazadlový prostor zvící malé jeskyně sice nabídne 700 litrů, k dispozici je i druhý prostor vpředu o objemu 340 litrů.

Zmíněné výkonové parametry pohonu doplňuje pohon a řízení všech kol, nabízející mimo jiné i režim Arriva Mode, kdy se při parkování natáčejí přední a zadní kola souhlasně. To umožňuje tzv. krabí pohyb do boku, kdy se obří SUV v podstatě zasune mezi dvě stojící auta. Působivé. Ani maximum výbavy a technických vychytávek nás však nedokáže zbavit pochybností nad tím, jestli je tato cesta osobní mobility tou pravou. Něco nám totiž říká, že o ekologii už tady opravdu nejde.

Jak to vidíte vy, dává vám takovéto SUV s obří baterií ještě vůbec smysl? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Galerie

Další 4 fotografie
Další 4 fotografie

Přijdou vám takto velké elektromobily jako ekologické?

Zdroj: Cadillac
Diskuze Vstoupit do diskuze
138 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články