Chybu při startování auta dělá 7 z 10 řidičů. Poškození motoru je nevyhnutelné, benzín i nafta ji nenávidí

Benzín nebo diesel, na tom nezáleží, řidiči špatně startují všechny typy motoru. U všech hrozí poškození a nákladné opravy.

i Zdroj fotografie: iStock
                   

Startovací procedura sedmi z deseti motoristů začíná tím, že řidič nastartuje motor, ihned zařadí rychlost a vyjede na silnici. Je to vlastně pochopitelné, jen málokdo má ráno čas a nespěchá do práce nebo s dítětem do školy. Že čas jsou peníze? Právě, tak proč je utrácet za zbytečné návštěvy u automechanika! Nastartovat a ihned vyjet je chyba, které by se měl každý motorista vyvarovat.

Po nastartování motor nemaže. Nejezděte!

Než uvedeme auto do pohybu a vyrazíme na cestu, vždy je dobré pár vteřin počkat. Pozor ale, nezaměňovat s otrockým zahříváním na pokojovou teplotu. Je důležité ihned po nastartování nechat auto v klidu „nadechnout, či „uvolnit.“ Umožnit, aby se olej dal do pohybu a začal mazat. Mezi řidiči panuje představa, že je třeba toto dělat pouze v zimě, pravda je to ale jen částečně.

iZdroj fotografie: Depositphotos

V zimním počasí je olej ztuhlý na hustotu medu, než začne plnit svou mazací funkci, zabere to nějaký čas. Nezáleží na tom, zda jde o benzínový či naftový motor. Vždy je dobré chvilku před jízdou počkat. Neznamená to trápit staticky auto na místě a čekat čtvrt hodiny, než se zahřeje. Myšlenka je jednoduchá, poskytnou motoru pár okamžiků, dát vozu čas.

Opotřebení vede k poškození. A k finančním výdajům

Čas a možnost, aby se uvedl do provozního stavu. Studený agregát nepracuje s maximální účinností, mazání není stoprocentní. V okamžiku, kdy nastartujete a rozjedete se, nejsou všechny komponenty ani zdaleka promazány. Nadměrně se namáhají a opotřebovávají. Tak, že může dojít po čase a opakovaných rychlých startech k jejich poškození.

iZdroj fotografie: Volkswagen

Řešení je snadné. Stačí nastartovat, napočítat do deseti a pak teprve vyrazit. Nebo, což je správnější, nastartovat, zapnout si pásy, zkontrolovat zrcátka a vše, co je před jízdou ke kontrole potřeba, a pak teprve vyrazit. Pár vteřin vás nezachrání před pozdním příjezdem do cíle, a naopak pomůže zabránit poškození motoru a vyššímu opotřebení. A zbytečné návštěvě autoservisu.

Co vy, vyjíždíte ihned po nastartování?

Zdroj: MyMechanic
Diskuze Vstoupit do diskuze
87 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Na Ukrajinu se dostanou hned 4 tanky ze Západu, ruské je překonají pouze v jednom směru. Zapojit se musela i Amerika, i když nechtěla
Události247.cz
Události247.cz
Poláci jsou na Čechy už vážně naštvaní: V obchodech mají kvůli nim prázdné regály
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Experimentální zbraň 2. sv. války: Pekelné kolo bylo tak nebezpečné, že raději skončilo už ve fázi testování
adbz.cz
adbz.cz
Skvrny od oleje a paliva je potřeba odstranit co nejdřív. Dají se vyčistit i bez námahy