Chytrák měl neotřelý nápad a kradl naftu bez rizika dopadení po celé zemi. Policie mu to ale natřela

Zloděj vymyslel snadný způsob, jak tankovat palivo a neplatit za něj. Minimum námahy ho teď bude stát pár let ve vězení.

i Zdroj fotografie: Policja Mazowiecka
                   

Cena pohonných hmot je rekordní. Už bohužel tak dlouho, že hlásat toto do veřejného prostoru je pomyslným nošením dřívím do lesa. Dost dlouhá doba také uplynula to, aby se objevily na internetu různé „neotřelé“ nápady, jak ušetřit palivo, jak snížit spotřebu. Včetně těch případů, kdy si nějaký vykuk vymyslel, že nebude platit vůbec a benzín či naftu kradl.

Kdo nechce platit, krade. Policie ho pak dopadne

Tak jako zloděj, která dlouhou dobu jezdil po celé zemi od pumpy k pumpě a kradl naftu. A dlouho policii unikal, protože měl docela vychytaný systém. Princip byl jednoduchý. Podvodník přijel na čerpací stanici, otevřel kufr auta, kde měl prázdné kanystry, natankoval vše do plna, pak auto zavřel a odjel. Bez zaplacení. Jeden by namítl, že na každé pumpě jsou kamery a že z kamerových záznamů je snadné vyčíst registrační značku.

iZdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě

Zde je ona podstata věci, lump používal SPZtku, která nepatřila k jeho automobilu, a tak jej policie nemohla podle databáze dohledat. Jak se později ukázalo, systém to byl docela dobře vymyšlený, měl ale jednu chybu. Zloděj neměl jednu ukradenou registrační značku, kterou nasazoval, než šel do akce. Ale pokaždé, když s prázdnými kanystry vyrazil k nějaké čerpací stanici, pár minut před tím ukradl z nějakého vozu jinou, novou SPZ.

Podle SPZ zloděj nenalezen, značka byla vždy kradená

Ani když přijel na pumpu a obsluha znala poznávací značku, nemohl být identifikován. Jenže chyba byla v tom, jakým autem na pumpu jezdil. Jelikož se jednalo o polský případ, kdyby zloděj páchal svou trestnou činnost v tamních lokalitách rozšířeném a oblíbeném Opelu Astra, nikdo by si asi dlouho ničeho nevšiml. To je jako u nás jezdit Škodou Octavia.

iZdroj fotografie: Policja Mazowiecka

Jenže pachatel řídil Volvo S40 a těch není v registru tolik, aby se auto nedalo najít. Když byli policisté instruováni, nebyl takový problém zloděje vytipovat a později poměrně rychle odhalit a dopadnout. Pětadvacetiletý řidič měl v autě kanystry s naftou a nedokázal vysvětlit jejich původ. Později se přiznal ke všemu, co způsobil a nyní čeká na to, jaký trest mu soud udělí. Hrozí mu několik let vězení. 

Co říkáte na tento revoluční způsob zlodějny?

Diskuze Vstoupit do diskuze
129 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články