Chytří řidiči na to přišli už dávno, používají v autě pytlíky s čajem. Šetří tím dlouhodobě tisíce Kč

Jak ušetřit při jízdě autem spoustu peněz? Recept je jednoduchý, stačí si dát do vozu sáček s porcovaným čajem.

i Zdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě
Dalších 5 fotografií
Dalších 5 fotografií
                   

Doba, ve které žijeme, vyžaduje úspory a šetření peněz. Řidiči hledají možnosti, jak snížit náklady na provoz automobilu. Může jít o spotřebu, tedy výdaje za palivo. Nebo také o druhotné výdaje nesouvisející s jízdou, ale s provozem auta a komfortem v kabině. Spořivci tedy chtějí platit méně, avšak stále chtějí zachovat určitý komfort během své jízdy. Ušetřit se dá například používáním sáčkových čajů. Ne ovšem pro přípravu oblíbeného nápoje.

Platit méně je to, co řidiči chtějí. Za palivo i další věci

„Klasické papírové stromečky s umělými vůněmi,“ říká expert na servis evropských a japonských aut pan Pavlíček, „které se běžně používají k provonění interiéru auta, nemusí být vždy příjemné a zdravé.“ Mechanik vysvětluje, jaký tip na aromatizaci kabiny auta dostal od jednoho ze zákazníků. „Existuje levná alternativa, o které mnozí řidiči ani netuší, totiž sáčkový čaj.“ Výhoda je zjevná, stačí porovnat cenu krabičky čaje dejme to mu s pětadvaceti sáčky.

iZdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě

Stojí-li krabička 50 Kč, vyjde jeden sáček na 2 Kč. Tato možnost je nejen cenově dostupná, ale také přírodní a může nabídnout různé kombinace příchutí, které lze libovolně zkombinovat. Expert Pavlíček pokládá de facto řečnickou otázku: „Jaký je problém s klasickými autovůněmi?“ Jakkoli jsou klasické papírové stromečky s umělými vůněmi tradičním způsobem, jak do interiéru auta vnést určitou vůni, ne každý je má rád. Mnoho lidí považuje tyto vůně za příliš intenzivní a někdy i nepříjemné. Existují také obavy, že chemické látky používané v těchto vůních nemusí být zcela zdravé.

Levný tip na to, jak rychle zacelit praskliny: Samozvaní opraváři doporučují mazat auto česnekem

Přesná analýza chemického složení by vyžadovala laboratorní testy, avšak skutečností zůstává, že některé klasické vůně mohou být příliš silné. A přesto se přes prvotní intenzitu jejich vůně může rychle vytratit. Jedním z překvapivě levných a přírodních alternativních způsobů provonění auta je tedy použití sáčkového čaje. Řidiči si často ani neuvědomují, že mají doma mnoho různých čajů, které mohou snadno použít i do svého automobilu. Místo utrácení peněz za drahé vůně mohou řidiči prostě využít sáčkový čaj, který mají k dispozici.

Sáčkový čaj je vhodnou a levnou alternativou stromečků

Princip je jednoduchý. Vybírat lze různé příchutě čajů podle osobních preferencí a ročního období. V létě se hodí spíše osvěžující citrusové plody či jiné ovocné příchutě. V zimě pak mohou být příjemná těžší a kořeněná aromata, například vánoční vůně, skořice, badyán, vanilka. Stačí jednoduše rozbalit pytlík s čajem a zavěsit ho na zpětné zrcátko tak, aby neomezil výhled řidiče. Řidiči mohou vytvářet své vlastní kombinace vůní pomocí různých příchutí sáčkového čaje.

iZdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě

Mícháním různých druhů čajů mohou dosáhnout unikátních a individuálních vůní pro své auto. Typicky limetovým a mátovým čajem se dá vytvořit mojito aroma. Populární je jistě také kombinace ananasu a kokosového ořechu. Když čaj přestane vonět, není doporučeno jej konzumovat. Sáček pravděpodobně absorboval vzdušnou vlhkost a nečistoty, které by neměly být konzumovány. Použití sáčkového čaje jako vůně by mělo být omezeno pouze na tento účel, ne na konzumaci.

Galerie

Dalších 5 fotografií
Dalších 5 fotografií

Dali byste si vy čaj do auta?

Diskuze Vstoupit do diskuze
70 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články