Čínský crossover se spolehlivým motorem, velký jako Octavia a levnější než Fabia. Bude to evropský hit

Čínské automobily se již dávno zbavily nálepky špatných kopií. Příkladem je Bestune B70S, moderně střižený crossover s prostorem větším než Octavia a cenou o statisíce menší.

i Zdroj fotografie: FAW
i Zdroj fotografie: FAW
i Zdroj fotografie: FAW
i Zdroj fotografie: FAW
i Zdroj fotografie: FAW
i Zdroj fotografie: FAW
i Zdroj fotografie: FAW
i Zdroj fotografie: FAW
Další 4 fotografie
Další 4 fotografie
                   

Bestune B70S je podle mého soudu auto, jehož fotografie, pěkně zvětšená, se bude promítat na projekční plochu v zasedacích místnostech mnoha automobilek, aby pak následovala jediná otázka: co s tím? Protože „sedmdesátka“ je dokonalou ukázkou toho, jak se dá postavit opravdu pěkné, dobře vybavené auto, pod kapotu mu dát odpovídající motor s odpovídajícím výkonem a celé to zabalit do atraktivní karoserie, za níž by se nestyděl jakýkoli zavedený výrobce.

Na tom autě je dobré úplně všechno. Kromě ceny. Ta je senzační.

A hlavně: nakonec tomu celému nasadit cenovku, která ekonomům zmíněných zavedených automobilek způsobí bolest hlavy. Jak je možné, že naše výrobky jsou dražší o desítky procent, někdy dokonce vyšší desítky? Navíc evropské modely začínají s litrovými tříválci, tady je pod kapotou jako základ benzínová „jedna pětka“ turbo/169 koní /258 Nm, druhý motor je dvoulitr turbo nabízející 225 koní, pokaždé přenášených na přední kola.

i

Slabší motor se nabízí buďto s šestistupňovým manuálem, nebo sedmistupňovou dvojspojkou, silnější má jen šestistupňový automat. A ani interiér se nezdá jakkoli ošizený, palubní deska je tvořena LCD displejem, přední sedadla mají elektrické ovládání, nechybí kožené čalounění a panoramatické střešní okno. Na palubě máte všechny asistenty, kamery monitorující prostor kolem vozu atd. Tedy prvky, které často zaškrtáváme jako příplatkové položky.

Jak se dá obhájit takový cenový rozdíl?

Přesto se slabší verze Bestune nabízí za 109 000 CNY, což je zhruba 380 tisíc Kč, silnější dvoulitr jak pak k mání za v přepočtu necelých 500 tisíc Kč. To jsou ceny v zásadě kopírující Fabii, jenže tady se bavíme o autě s rozvorem větším, než má Octavie. Jak je to možné? Abyste mě pochopili: Bestune není auto slepené špatným lepidlem a kopírující kde co, ale všechno špatně. I když inspirace Mazdou CX-4 je tady přiznaná, ostatně koncern FAW jí pro čínský trh přímo vyrábí.

iZdroj fotografie: FAW

Což ale také znamená, že se bavíme o automobilce, která ze svých dětských a porodních bolestí dávno vyrostla. Nejsem a nikdy jsem nebyl velký zastánce čínské automobilové produkce. Vadilo mi jejich nepokryté kopírování všeho, vadily mi tragické crash testy, vadila mi zoufalá kvalita zpracování. Před deseti lety. Teď musím chtě nechtě uznat, že jestli někdo umí vyrobit auto, jako je Bestune B70S a nabídnout ho za tuhle cenu, tak se s ním zkrátka musí počítat.

Nelze „ždímat“ zákazníky jen proto, že nemají na výběr

Počítat by ale měli začít především naši „tradiční výrobci“. Chápu, že zajímavé marže a roční finanční uzávěrky s čísly zisku vypadajícími jako HDP středně velké africké země jsou lákavé, ale zřejmě ne napořád. Bestune se zatím nabízí pouze pro čínský trh. Zatím. A pro (nejen) evropské automobilky naštěstí. Nicméně co není, může být. A pak teprve začne konkurenční boj. Protože obhájit dvakrát vyšší cenu bude den ode dne složitější. Pro nás zákazníky nakonec jedině dobře.

Jak vnímáte cenové rozdíly u automobilů z Číny vy?

Zdroj: AutoCar

Galerie

Další 4 fotografie
Další 4 fotografie
Diskuze Vstoupit do diskuze
82 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články