Přímý konkurent Octavie Combi z Číny dorazil do Čech. Je v prodeji a překvapí nejen vzhledem, ale i u tankování

Číňané nechtějí ponechat nic náhodě, v Čechách tak zahájili prodej oblíbených kombíků. Tento model navíc konkuruje Octavii cenou i naprostou odlišností pohonu.

i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
Dalších 8 fotografií
Dalších 8 fotografií
                   

Kdybych měl nyní u počítače fanfáry, možná by to za malý pokus o malou fanfáru stálo. Nebo možná i velkou. S mimořádným zájmem očekáváná novinka, kompaktní kombi coby přímý konkurent podobně tvarovaných vozů (a domácí Octavie Combi pochopitelně nejvíce) je konečně tady. A jedním dechem dodávám – s ohledem na zvolenou cenovou politiku by tohle mohlo mít ambice leckoho od nákupu českého bestselleru odradit. Neb skýtá (a současně nabízí) jednu zásadní odlišnost. Nejen proti Octavii, ale de facto proti všem. Pojďme se na to podívat společně.

První kombi na světě s čistě elektrickým pohonem

Tím novým kombi na trhu je MG5, a jak jste již možná mnozí poznali, hlavní rozdíl oproti Octavii nastane u tankování: tam, kde se u Škody a dalšíc aut skrývá nádrž, je u „MG pětky“ zásuvka. Ano, MG5 je pravděpodobně první, plně elektrické kombi na světě, a koncernu SAIC, jemuž značka MG patří, se s ním povedl vpravdě „majstrštyk“. Facelift a úprava vnějších i vnitřních tvarů, který proběhl na konci roku 2022 vozu navíc očividně prospěl. A zájemce o rodinné kombi náhle staví před zajímavé dilema.

Britské legendy z Číny už mají české ceny. Očekávání se naplnila, nejen Dacia by měla zpozornět

Pokud pro vás totiž dojezd 538 km a nabíjení z 10 na 80% za necelých 40 minut nepředstavuje zásadní problém, případně můžete dobíjet doma přes noc, pak začíná MG5 brát Octavii trumfy z rukou. Pravda, jejího gigantického zavazadlového prostoru nikdy nedosáhne (640 litrů vs. 479 litrů), na druhou stranu, ruku na srdce: kolikrát za měsíc potřebujete 640 litrů? Se sklopením zadních sedaček odvezete i horské kolo, podobně jako v Octavii, a pro běžný život je téměř 480 litrů zcela dostačujících.

Dobíjení všeho kolem – od mobilů po elektrokolo

Chybějící litry zavazadlového prostoru pak MG5 dohání vychytávkami, jaké drtivá většina klasických automobilů nabídnout nemůže. Tak například technologií V2L, neboli Vehicle-to-Load. Elektrické kombi totiž dokáže napájet externí spotřebiče o výkonu až 2200 W – například elektrický kompresor k nafouknutí matrací v kempu, rychlovarnou konvici nebo elektrický gril při pikniku v přírodě. Nebo dobíjet elektrokoloběžku, notebook, foťáky, cokoli. Jinými slovy – vždy s sebou vozíte powerbanku, proti níž je ta ve vaší kapse opravdu trpaslíkem.

iZdroj fotografie: MG

Pro mnohé to nemusí být nezajímavá vlastnost. Osobně hodně fotím a točím, jet někam „mimo civilizaci“ na víkend s partnerkou a foťáky znamená co nejvíc baterií, a v případě mého stařičkého MacBooku v podstatě nutnost jej nechat doma. Takhle? Bez problémů, zásuvka na 240V a opravdu velká kapacita na mobily, aparáty i notebook. Elektrokolo sice nemám a nejsem jejich zastánce, ale pro rodinu s třemi elektrokoly to může být stejný bonus: večer dobijeme všechny, ráno jedeme dál.

V reálném provozu díky elektromotoru žádný louda

Tomu nahrává i nosnost střechy nadstandardních 75 kilogramů, stejně jako možnost připojení přívěsu do 500 kilogramů. Celkově je tak MG5 nečekaně prakticky založeným partnerem. Ne že by ale neumělo pobavit. S výkonem 154 koní a točivým momentem 280 Nm (a s pohonem předních kol) je schopno zrychlit z 0-100 km/h za 7,3 sekundy, ale možná důležitější je tento údaj: zrychlení z 0-50 km/h za 3,2. sekundy. Pro srovnání, MINI Electric s výkonem 181 k zrychlí na stejnou metu za 3,9 sekundy.

Loudat se tedy nebudete, na druhou stranu podvozek je nastaven spíše komfortně, a celkově se vás auto bude snažit držet v poklidném, relaxačním duchu z bodu A do bodu B. Na sportování s bateriemi má MG4 hot hatch, postavený na základě MG4. Pětka je jasný rodinný vůz, manželka, děti, hračky, kola, víkend. V týdnu nákupy, kroužky, práce. Pro tyto účely je navržený a postavený, a pro tyto účely vám bude vyhovovat. A zmíněná cenová politika?

Cena přesně v hladině českého kombi bestselleru

Dovozce krom sedmileté záruky zatím uvádí cenu kolem 890 000 tisíc korun, což je v podstatě hladina solidně vystrojené Octavie Combi s motorem 1,5 TSI nebo 2,0 TDI. Otázku, jestli je to adekvátní už si musí posoudit každý sám. A ve stejném duchu se ponese i naše závěrečná otázka: bylo by pro vás MG5 za tuto cenu akceptovatelné? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Galerie

Dalších 8 fotografií
Dalších 8 fotografií

Přijde vám tato cena na elektrické kombi jako adekvátní?

Zdroj: MG MOTOR CZ
Diskuze Vstoupit do diskuze
61 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články