Jistě, Dacia nevyrábí nadupané V8, ale její motory byly vždycky poněkud staromódnější, tedy až dosud. Značka přišla o svou základní 1,6litrovou jednotku a brzy se také může do modelové řady připojit hybrid. Jaké řešení pro něj Dacia zvolí?

O tomto se šuškalo již od od dob, kdy Renault převzal tohoto výrobce. Nyní to však dává smysl více než kdykoliv dříve. Nová zpráva z časopisu Bloomberg uvádí, že rumunská značka zvažuje hybridní SUV, který by mohl být variantou Dustera, což by měl být způsob, jak snížit emise CO2 na hranici 80 gramů na kilometr.

Dacia nebude sedět v koutě

Společnost zatím nic přímo nepotvrdila, ale šéf prodeje koncernu Renault, Olivier Murguet, prohlásil, že „je těžké si představit, že Dacia zůstane na okraji změn.“


Mohlo by vás zajímat: Nízká cena a velká praktičnost. To jsou důvody, proč je Dacia Duster stále žádanějším vozem

Ve skutečnosti to ale může být docela jednoduché, protože Dacia téměř vždy používá zastaralou technologii od Renaultu. Nejvhodnější systém, který si můžeme představit, patří k páté generaci modelu Cliove ve verzi E-TECH. Tato jednotka používá zážehový motor o objemu 1,6 litru spárovaný se dvěma elektromotory a baterii s kapacitou 1,2 kWh.




Renault uvádí, že díky použití rekuperačního brzdového systému , dokáže nové Clio může „jet ve městě až 80 % času v plně elektrickém režimu, a srazit tak spotřebu paliva až o 40 % ve srovnání s běžným benzinovým motorem s vnitřním spalováním v městském cyklu.“

Duster může dostat i řešení od Nissanu

Duster byl vždy úzce spojen s vývojem modelu Clio. Ve skupině je ale i jiné řešení, a to Nissan Note e-Power. Nejedná se o hybrid, ale o elektromobil s „rozšířeným dojezdem“. Kola jsou poháněna pouze elektřinou, zatímco 1,2litrový tříválec nabíjí baterii při téměř konstantním tempu 2500 ot/min.

Říká se, že jeho spotřeba paliva se blíží plug-in hybridu Toyota Prius (kombinovaná spotřeba cca. 3,6 l / 100 km, ale prodává se zatím pouze v Japonsku.

Možná se ale všichni pletou a Dacia pouze zkusí prodávat více vozů s úpravou na LPG…