Dánsko a dalších 10 zemí v boji za lepší ovzduší. Chtějí úplně zakázat spalovací motory

                   

Nejenom, že EU stále zpřísňuje emisní limity. Iniciativní boj za lepší klima berou do ruky i jednotlivé země. Tou, co se ozývá nejvíce je Dánsko, která následuje další desítka zemí. A jejich požadavky? Je třeba říci, že jsou poměrně drsné. Nejde jenom o snižování emisních limitů Tyto země chtějí vozy se spalovacím motorem úplně zakázat. To vše v rámci boje o klima.

Konec spalovacích motorů do roku 2030

Dánsko přišlo s poměrně radikálním návrhem, který uvádí, že chtějí do roku 2030 definitivně zakázat prodej nových vozů se spalovacími motory. Toto je návrh, který se objevil během mezinárodního setkání ministrů životního prostředí. A nutno říci, že návrh vyvolal poměrně bouřlivou debatu. Jak proto, že některé země s návrhem souhlasí, tak i proto, ž některým přijde až moc radikální a v praxi neuskutečněný.

Evropská unie chce snížit emise o 40 procent

Rok 2030 nebyl zvolený náhodou, jelikož tento rok je milníkem, kdy se EU sama zavázala k tomu, že sníží celkové emise o 40 procent. Podle dánského ministra životního prostředí však klasické emisní limity nejsou až tak dostatečné, aby se to povedlo. Proto by mělo být na místě tvrdé opatření, díky kterému se toto skutečně povede. A právě zákaz spalovacích motorů by mohl vést k dosažení tohoto čísla.

Automobilky nechápou

Pro mnoho automobilek je už nyní dodržení emisních limitů obtížné. A tak kreativně navazují různé spolupráce s ostatními, stejně jako ze své nabídky postupně vylučují hlavně naftové motory a využívají hybridních, nebo výhradně jenom elektrických pohonů. Zároveň uvádějí, že procházejí určitým vývojem a za současného stavu nedokážou v takto šibeničním termínu se spalovacími motory úplně skončit. S naftou možná ano, ale pokud jde o benzin, tak ten bude mít ve světě automobilů stále určité místo. Tak to vidí i mnoho běžných lidí, kteří považují návrh Dánska a zemí které se k němu přidávají za skutečně velmi směšný.

Diskuze Vstoupit do diskuze
56 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články