Drsná nehoda Uberu na videu: Profesionální řidič absolutně selhal, kamera točila i po bouračce

To‚ že je někdo profesionálem ještě neznamená, že se mu nehody budou vyhýbat. V denním provozu se může stát cokoli. Problém nastane, pokud k tomu přispěje vlastní, fatální chybou.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem STOPCHAM
                   

Dnešní pokračování seriálu se záběry z palubních kamer má nečekaného aktéra, který je patrný už z náhledové fotografie. Ano, dnes se „hlavním hrdinou“ stal profesionál, který by se měl postarat o váš bezpečný přesun z bodu A do bodu B. A kterého si objednáte „lusknutím prstu“ na svém telefonu, a za několik minut je u vás. A odveze vás v bezpečí tam, kam si přejete. Tedy, měl by odvézt v bezpečí. Jak je patrné z videa, minimálně v tomto případě se to úplně nepovedlo. Pojďme se na důvody podívat společně.

Zcela nepochopitelný manévr řidiče malého Fiatu

Jak v záběrec palubní kamery uvidíme, taxikář v malém Fiatu to ze zcela nepochopitelných důvodů „zalomí“ náhle vlevo na protější silnici, kterou se snad chystal přejet, nebo se jen zkrátka mínil otočit. Ať už byly jeho pohnutky jakékoli, zapomněl na jeden vcelku důležitý návyk. Který se mimochodem učí děti v mateřské škole. Pochopitelně, měl se především rozhlédnout. A měl tak učinit předtím, než razantně otočil volantem a poslal svoje auto (i s notně vyděšeným pasažérem) přesně před kolmo jedoucí VW Caddy.

VIDEO: Taxikář v Priusu je vražedná kombinace. Vjede do cesty, vybržďuje a nakonec hodí lahví

Jemuž náraz zdemoloval předek auta podobně, jako to odnesl bok taxíku. Podle videa se nakonec nikomu nic nestalo, což lze s povděkem přičíst moderní konstrukci obou aut, a zejména překvapivé odolnosti malého Fiatu 500, byť zde ve verzi „L“. Netřeba ale pochybovat o tom, že zástupce italské produkce by vypadal jinak, pokud by místo VW Caddy jela ve stejném okamžiku plně naložená SCANIA. Tam už by se to pravděpodobně bez zásahu lékaře a možná i hospitalizace posádky Fiatu neobešlo.

Dnes může jezdit jako taxikář v podstatě kdokoli

Takto jen ve vzduchu zůstal otázka po profesionalitě těchto „taxikářů-rychlokvašek“, kterých se v ulicích našich měst vyrojilo s příchodem online služeb stovky. Firmy jako Bolt nebo Uber najmou v podstatě kohokoli, kdo splní několik podmínek, má vlastní auto a je ochoten jezdit. Něco jako přezkušování z jizd se v tomto případě příliš nekoná, v době dokonalých aplikací není ani neznalost místopisu překážkou – řidič ještě před příjezdem k vám ví, kam pojede a má trasu již v navigaci.

Je tedy jen otázkou, ke komu vlastně sedáme do auta a komu v následujících chvílích svěřujeme svůj život a svoje zdraví. Osobně velmi časo využívám konkurenčního poskytovatele služeb, za několik desetikorun jsem rychle tam, kde potřebuji být. A po shlédnutí tohoto videa jsem popravdě i já sám trochu znejistěl. Víme, kdo je za volantem? Umí opravdu řídit, je to profesionál? Nebude to příště právě SCANIA, kdo „načechrá“ bok auta, kde budeme právě sedět my? Mnoho otázek, málo odpovědí.

A možná spíše inspirace pro ony služby. Jestli by třeba nestálo za uváženou zpřísnit výběr a podrobit řidiče alespoň elementárním testům z jízd. Možná bychom byli překvapeni, a poskytovatelé taxi služeb ještě více. Jak to vidíte vy, máte plnou důvěru k tomu, ke komu sedáte do taxíku? Dejte nám vědět v diskusi pod článkem, děkujeme!

Míváte obavy, když sedáte k někomu cizímu do auta?

Zdroj: STOPCHAM
Diskuze Vstoupit do diskuze
70 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články