To nejdražší, co doma máme. Škoda 1000 a 1100 MBX je sběratelským kouskem se závratnou cenovkou

Většina z nás zná čtyřdvéřový automobil Škoda 1000 a 1100 MB. Vznikla však i vzácná dvoudvéřová verze, která díky omezené produkci má dnes i milionovou hodnotu.

i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Uživatel Andrew Bone from Weymouth, England / Creative Commons / CC BY
i Zdroj fotografie: Uživatel Andrew Bone from Weymouth, England / Creative Commons / CC BY
i Zdroj fotografie: Uživatel Chmee2 / Creative Commons / CC BY
i Zdroj fotografie: Uživatel Alofok / Creative Commons / CC BY-SA
i Zdroj fotografie: Andrew Bone / Creative Commons / CC BY
i Zdroj fotografie: Jiří Sedláček / Creative Commons / CC BY-SA
i Zdroj fotografie: Alden Jewell / Creative Commons / CC BY
Dalších 20 fotografií
Dalších 20 fotografií
                   

Kdo by neznal dnes už téměř legendární čtyřdveřové „embéčko“. Věděli jste ale, že automobilka Škoda vyráběla v omezeném režimu i dvoudveřové kupé s označením tudor? Do dnešních dní se jich v zachovalém, nebo renovovaném stavu dochovala jen hrstka, a proto, když se nějaký model na prodej objeví, je na co se koukat. Dnes se pak cena takového veterána může vyšplhat i k částce kolem dvou milionů korun.

Český veterán s puncem exkluzivity

Škoda MBX vycházela ze základních čtyřdveřových modelů 1000 MB a 1100 MB, kdy ono číslo označovalo obsah motoru. Automobil byl osazen samonosnou karoserií a poháněna byla zadní náprava. Motor byl také uložen vzadu. Poprvé se světu ukázala na autosalonu v Ženevě v roce 1966 a v produkci byla od roku 1967 do 1969. Necelé dva roky produkce tak modelu dodávají na exkluzivitě.

Ze začátku se vyráběl model 1000 MBX v produkci o 1 403 kusech. Následně zavítala do výroby silnější verze 1100 MBX, které se vyrobilo 1 114 kusů. Celkem tedy bylo vyrobeno pouze 2 517 kusů.

Zajímavosti o modelech MBX

Začněme nejprve cenou, která se vyšplhala na úctyhodných 50 600 Kčs. Mezi zajímavost z oblasti konstrukce modelu můžeme uvést sloupek mezi předním a zadním bočním okénkem, který zajížděl dolů zároveň s ním. To ovšem zapříčinilo žalostnou tuhost karoserie, která mohla mít za následek i to, že když do automobilu nasedl někdo těžší, tak za sebou nedokázal zabouchnou dveře. To protože se karoserie pod jeho vahou zkroutila.

Závěrem je nutno dodat, že omezená výroba o pouze 2 517 kusech má za následek neustále se zvyšující cenu modelu. Ta je podpořena i tím, že opravdu výstavních kusů se dochovalo pouze několik. Když už pak na nějaké pěkné MBX na prodej narazíte, nedivte se jeho cenovce, která může být mezi 1,5 – 2 miliony korun.

Zdroj: Škoda

Galerie

Dalších 20 fotografií
Dalších 20 fotografií
Diskuze Vstoupit do diskuze
149 lidí právě čte
Autor článku

Jaroslav Novčák

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Turecký ekvivalent amerického raketometu HIMARS: systém KHAN je extrémně multifunkční a silný, chce ho třeba polská armáda
Události247.cz
Události247.cz
Šéf OSN: Vyhlídky na mír mizí, svět se řítí do velké války
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Vědci zjišťovali, která psí rasa je nejchytřejší. Jako vzorek posloužilo 1 002 psů 13 plemen
adbz.cz
adbz.cz
Chemikálie jsou zbytečné. Ucpaný záchod se dá uvolnit pomocí obyčejného pytle na odpadky