Ekologové zvítězili. Dotace na elektromobily bude v Německu vysoká

                   

O dotacích na auta se v Německu již nějaký čas mluvilo. Hlavním cílem má být mimo jiné oživení ekonomiky, po krizi, kterou způsobil koronavirus. Nakonec to však vypadá, že místo slibované plošné podpory ekonomiky se budou dotace týkat jenom ochrany životního prostředí a podpory elektromobilů. Jak správně tušíte, případné dotace dostane jenom ten, který se rozhodne koupit si ekologické, tedy elektrické auto.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Kolik peněz bude k dispozici?

Takzvaný stimulační balíček, který má pomoci oživit německou ekonomiku po koronavirové krizi rozhodně nebude nijak malý. Podle dostupných zpráv se počítá s tím, že by se mělo uvolnit na podporu ekonomiky celých 130 miliard euro. Tyto peníze mají být postupně využívány jak v letošním, tak i příštím roce. I když se jednu chvíli mluvilo o tom, že peníze mají být k dispozici pro všechna nová auta, aktuální zprávy naznačují, že došlo k odsouhlasení toho, že peníze může získat jenom ten, kdo si koupí auto elektrické. Ekologická lobby jasně zvítězila. I proto, že Německo je poměrně daleko za svými odhady v tom, kolik bude po zemi v letošním roce jezdit elektromobilů. Toto se logicky jeví jako další z cest, jak jejich prodej podpořit.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Až 9 000 euro

Německá výše dotace na nákup nového elektromobilu nebude nijak malá. Hodnota finanční podpory ze strany státu totiž může činit až 9 000 euro, což je maximální suma, která se vztahuje k nákupům elektromobilů až do pořizovací ceny 40 000 euro. V přepočtu tak mluvíme o dotaci necelých 250 000 korun českých, a to v případě nákupu elektromobilu s cenou kolem jednoho milionu. Dá se tak říci, že dotace může pomoci zlevnit elektrické auto až o celou čtvrtinu, což není nijak zanedbatelná částka. Naopak.

Na výběr celá řada modelů

Pokud se podíváme na německý trh a na to, co lze v limitu 40 000 euro pořídit, je nabídka celkem vysoká. Příkladem může být elektrický Peugeot 208, stejně jako nelze opomíjet ani Renault Zoe, nebo tolik známý Nissan Leaf. Dále tu jsou také korejské automobilky Kia a Hyundai, a to primárně s modely e-Niro, nebo také Kona či Ioniq. A zamíchat karty může v budoucnu také Volkswagen, který už dlouho mluví o svém ID.3, jehož prodeje se však stále opožďují, aktuálně vinou softwarových problémů, které se však už přiblížily vyřešení.

Diskuze Vstoupit do diskuze
122 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články