Elegantní vzhled ojetiny dokáže i po letech zákazníky ošálit. Zklamání se dostaví, je třeba vybrat jediný správný motor

Peugeot 308 první generace byl pro mnohé kupující jasnou volbou pro elegantní karoserii. Ta ale ukrývala řadu zastaralých dílů a technických potíží.

i Zdroj fotografie: S vědomím Siegfried Basner
i Zdroj fotografie: S vědomím Siegfried Basner
i Zdroj fotografie: S vědomím Siegfried Basner
i Zdroj fotografie: S vědomím Siegfried Basner
i Zdroj fotografie: S vědomím Siegfried Basner
i Zdroj fotografie: S vědomím Siegfried Basner
i Zdroj fotografie: S vědomím Siegfried Basner
i Zdroj fotografie: S vědomím Siegfried Basner
i Zdroj fotografie: S vědomím Siegfried Basner
i Zdroj fotografie: S vědomím Siegfried Basner
Dalších 6 fotografií
Dalších 6 fotografií
                   

Pětidvéřový hatchback byl oblíbený, stejně jako kombi označované písmeny SW. Zákazníci 308čku první generace milovali, zejména pro její vzhled. A navzdory tomu, jak auto jezdilo a bylo spolehlivé. Peugeot 308 první generace byl v prodeji v letech 2007 až 2013, na některých trzích i později. Automobil zdědil mnoho z mechanických komponent od svého předchůdce, modelu 307. Ono „dědictví“ přineslo novému vozu zastaralý podvozek. Ten byl navíc relativně jednoduchý, neustál v jízdních vlastnostech srovnání vedle německé konkurence.

Auto vypadá i po letech nádherně. Vzhled ale maskuje potíže

I když nabídl určitý komfort u verzí s lehkými atmosférickými benzinovými motory a pneumatikami s vysokým profilem, většinou nedosáhl na pohodlnost odpružení u moderních konkurentů. Problémy s tímto modelem zahrnovaly rázy z přední nápravy, což bylo v interiéru s dobrým odhlučněním cítit zvláště intenzivně, a rychlý nárůst vůle v částech jako kulové čepy a spojovací tyče řízení. Rovněž časté stížnosti na opotřebení brzd byly běžné. V elektrickém systému toho bylo méně než u předchozího modelu 307, ale stále se vyskytovaly.

iZdroj fotografie: S vědomím Siegfried Basner

Dnes typické závady zahrnují opotřebený dvouhmotový setrvačník. Také jsou časté závady turbodmychadel, nejvíce u motoru 1.6 HDi. Poruchy EGR ventilů jsou také relativně obvyklé, stejně jako vadné zapalovací cívky u VTi. Závady čidel teploty chladicí kapaliny u 1.6 VTi jsou také relativně obvyklé, stejně jako rozladěné časování rozvodů u THP a VTi. Závady elektroinstalace, závady robotizovaných převodovek BMP6, závady podtlakového okruhu u motoru 1.6 HDi, i s tím se musí u ojetin počítat.

5 superspolehlivých ojetin, které ujedou milion kilometrů: Češi je berou útokem, lepší auta za takové peníze už nebudou

Automobil nebyl jen vyloženě poruchový. Peugeot 308 měl výhodu výborné protikorozní ochrany. Nejprodávanějšími verzemi byly dieselové 1.6 HDi v obou generacích – čtyřventilové (66 a 88 kW) a novější dvouventilové (68 a 82 kW). Tyto motory byly kultivované, měly dobrý točivý moment a výkon, ale po letech často začal unikat olej. Některé starší verze měly také problémy s turbodmychadly. Výkonnější verze 308 měly filtr pevných částic (DPF), který časem vyžadoval speciální roztok a často se dostal k problémům s ucpáním.

Čím jednodušší, tím lepší, není potřeba ani naftový motor

Robotizované převodovky BMP6 se objevovaly u některých verzí, ale nebyly doporučovány, protože zvyšovaly náklady na údržbu. Zážehové motory fungovaly dobře, ale některé přeplňované verze měly problémy s rozvody a dalšími technickými nedostatky. Doporučeným motorem by mohl být 1.4 VTi, který byl a je spolehlivý a vhodný pro běžný provoz. Na prodej je aktuálně na německém prodejním serveru několik tisíc Peugeotů 308 první generace.

iZdroj fotografie: S vědomím Siegfried Basner

S výběrem doporučovaného motoru 1.4 VTi už je to horší, ale dá se najít. Za cenu v přepočtu 70 000 Kč se dá koupit kombi s čtrnáctistovkou. A v celkem slušném stavu. Auto má bohužel dost najeto, 297 000 km už je porce, kterou nelze brát na lehkou váhu. Ale cena a vzhled auta mohou zájemce přesvědčit. Určitě se však dají najít lepší auta za podobnou cenu, která nabídnou víc. Nebudou možná sice tak elegantní a vzhledná. S asijskou maskou však budou fungovat spolehlivěji a pojedou lépe.

Galerie

Dalších 6 fotografií
Dalších 6 fotografií

Líbí se vám Peugeot 308?

Diskuze Vstoupit do diskuze
77 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články