EU zakázala typický znak Rolls Royce. Vadilo, že byl osvětlený

                   

Automobily Rolls-Royce rozhodně nejsou pro každého. Už na první pohled z nich přímo čiší luxus a také z nich dýchá výjimečnost. A není výjimkou, že velký důraz je kladený i na různé detaily, které se vozy týkají. Známé je například logo značky, které se na přední části kapoty dokonale vyjímá. A aby bylo ochráněno před nenechavci, existuje dokonce i funkce, kdy se schová. O této funkci ale mluvit nebudeme. Máme na mysli ještě jinou.

Osvětlený znak

Rolls-Royce rozhodně nemusí být tuctovým autem, pokud máte peníze a požadavky. Automobilka totiž nabízí místo klasického, chromovaného znaku ještě jednu variantu. A to osvětlenou sošku, která má zdůraznit výjimečnost daného vozu. A málokdo čekal, že právě její osvětlení se stane velkým problémem, kvůli čemuž dokonce zmizí i z katalogů automobilky.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Problém se světelným znečištěním

Důvod, proč má Evropská unie problém s tímto unikátním znakem, tedy soškou vozů Rolls Royce, je poměrně prostý. Vadí tu osvětlení dané sošky. Ne pro celkovou výjimečnost, nebo proto, že by snad někoho oslňovala, ale proto, že se jedná o další prvek takzvaného světelného znečištění. Proti tomu dlouhodobě bojuje nejenom řada měst, ale i Evropská unie. Pod tímto pojmem si většina představí především různé osvětlené reklamy, různé billboardy, silné veřejné osvětlení… Ale jak je vidět, podle názorů některých institucí sem mohou patřit i jiné prvky, včetně těchto drobností.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Problém dalších automobilek?

Rolls Royce samozřejmě nabízí majitelům těchto osvětlených znaků výměnu za standardní, ale ta je dobrovolná a dá se říci, že se patrně nenajde nikdo, kdo by chtěl zpět ke klasice. A také je třeba dodat, že Rolls Royce možná nebude jedinou automobilkou, která bude mít problém. Připomeňme třeba začínající trend podsvícených masek u aut. Když vadí obyčejná malá soška, je velká pravděpodobnost, že může vadit i toto.

Diskuze Vstoupit do diskuze
110 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články