Co si má člověk myslet o tom, když před obchodem s použitým zbožím uvidí drahé auto? Že je to možná skvělá příležitost.
Upozorňujeme čtenáře, že následující text a komentář je publicistickým článkem, který obsahuje soukromý názor autora.
Nejsem úplně milovníkem nakupování. O minulém víkendu jsem vyrazil do nákupního centra na pražském Chodově a ve snaze koupit si nové oblečení a boty jsem tam strávil neuvěřitelných sedm hodin. A o tom, kolik mě to nakonec stálo, raději pomlčím. Mám rád dražší značky. Ne snad že bych byl nějaký frikulín nebo se chtěl prsit před ostatními. Ale vnímám u prémiovějšího zboží vyšší kvalitu. Za kterou si rád připlatím. Je to analogické k tomu, když v redakci AutoŽivě referujeme o spolehlivosti aut a srovnáváme možnosti a výsledky u Dacie a Porsche.
Dacia Logan před sekáčem je v pořádku, Ferrari už si všimnete
Logan v bazaru přijde na třicet tisíc, ale nevydrží tolik co 911. Mimochodem když zmiňuji bazar, narazil jsem na sociálních sítích na zajímavý příběh. Někdy stačí jen obyčejná cesta městem a život naservíruje příběh, který by nevymyslel ani ten hollywoodský scenárista. Představte si, že jdete po ulici, v hlavě máte seznam věcí, které potřebujete koupit, a najednou vám pohled sklouzne na něco, co do kulis běžného provozu rozhodně nepatří. Ferrari. Ano, červené, nízké, s logem vzpínajícího se koně, zaparkované přímo před vchodem do obchodu.
Obchodu, kde většina lidí hledá spíš levné džíny než luxusní zážitky. Tohle se stalo jedné dámě, která pak za pár korun nakoupila něco, co by ji ani ve snu nenapadlo. Když to překlopím „do našeho jazyka“, tak si za cenu Loganu koupila Porsche 911. Jestli to chápu správně, tak blogerga Danielle (@charityshoplife), která pravidelně sdílí své levné objevy na platformě TikTok, narazila na zlatou žílu.
Nedávno totiž sdílela video ze své poslední nákupní cesty do sekáče FARA. Nalákal ji tam pohled na drahé Ferrari zaparkované před obchodem. FARA je název britské charitativní organizace, která působí v Rumunsku. FARA Foundation, často označovaná jen jako FARA, je nezisková organizace, založená v roce 1991 Jane Nicholsonovou. Jestli se nepletu, pomáhá dětem ve státních sirotčincích od diktatury Nicolae Ceaușescu.
Obchod neziskové organizace, ale také ideál pro levné nákupy
Diktátor už je dávno po smrti, pamětníci asi nezapomenou na přímý televizní přenos z jeho popravy v době, kdy se u nás cinkalo klíči. Zpět ale k zajímavému příběhu. Vidíte na ulici Ferrari, co uděláte? Muž, milovník aut, se asi zastaví, podívá se na auto a potěší svůj zrak pohledem. Chytrá žena se na věc podívá jinak. Vidí drahé auto před sekáčem, tak nutně vejde dovnitř a čeká nečekané.
Věří v neuvěřitelné. „Pokud je Ferrari zaparkované před sekáčem, možná byste měli jít dovnitř a podívat se,“ řekla de facto blogerka ve svém videu. „Bohatí lidé darují nějaké bláznivé věci na charitu.“ Je zajímavé, že v tomto měla blogerka Danielle skutečně pravdu. Zatímco já jsem utrácel nehorázné sumy za nové zboží a drancoval svou platební kartu, ona rychle našla dva šátky Louis Vuitton za 150 liber. To je v přepočtu asi 4 800 Kč.
Luxusní klientelu pozná člověk na první pohled podle auta
Kdo se trochu vyzná, tak ví, že je to značně výhodná nabídka v porovnání s jejich běžnou cenou. To nebylo všechno. Blogerka pátrala dál a objevila pár bot Jimmy Choo a další značkové věci od Josepha, Self Portrait a Tory Burch – vše za extrémně nízké ceny. Narazila třeba také na tenisky Alexander McQueen za cenu 100 liber, tedy asi 2 900 Kč. Za to já nakupoval v cenově dostupném velkoprodeji se sportovním oblečením?! Tím ale pátrání se šťastným koncem neskončilo. Danielle našla sotva použité žluté sako od Escada za pouhých 49 liber, to je asi 1 300 Kč.
@charityshoplife Charity shopping in rich areas for designer clothes 👀 🤑💰#charityshop #charityshophaul #thriftfinds #londonlife #thrifting #prelovedfashion ♬ Move on Up – Curtis Mayfield
Dále tašku od Bimba Y Lola za 29 liber, tedy asi 850 Kč. Odhadovaná cena takového kousku by přitom byla asi třikrát vyšší, klidně i 2 900 Kč. Je to vlastně zajímavá myšlenka. Ale asi ano, pokud bude stát Ferrari před second handem, asi nebude pravděpodobné, že by řidič či majitel v jedné osobě nakupoval za pár korun. Nicméně je zapotřebí, aby měl člověk charitativní sklony a své onošené věci nehodil do kontejneru. Což asi nebude úplně častá kombinace, minimálně v našich končinách.
Drahé auto nedělá z člověka mecenáše se sklony k charitě
Každopádně mne to přivádí k jiné, až filozofické myšlence. Člověk by se měl obklopovat takovými lidmi, kteří mu jsou blízcí. A kterým by se chtěl vyrovnat. Jedno přísloví říká, že mezi bohatými člověk zbohatne, mezi chudými zchudne. Nevím, takhle striktně bych to možná nebral. Nicméně až příště uvidím na ulici Ferrari, skočím do nejbližšího obchodu s použitým oblečením. Třeba mě pak nákup nového ošacení vyjde na částku, který bude o jednu nulu nižší, než co jsem platil posledně.