Frajer v BMW předjel malou Micru v koloně a dožadoval se místa před ní. Netušil, kdo z ní vyleze

Někteří jedinci si myslí, že všichni kolem v malých autech musí být automaticky menší, než jsou oni sami. Když zjistí realitu, nastávají občas komické situace. Jako třeba v tomhle videu.

i Zdroj fotografie: S vědomím STOP CHAM
                   

Člověk se musí smát opravdu hodně vydatně a opravdu hodně dlouho, když shlédne krátké video, které vám přikládáme. Asi nemůže být krystaličtější ukázka toho, jak velikost a značka auta ovlivňuje to, jakým způsobem se někteří jedinci chovají k druhým a současně jak tyto druhé sami vnímají. Sedím ve velkém autě – jsem Pan někdo. Jsem veliký. Jsem Alexandr Veliký. Kolem mně jezdí malá auta. Jsou to malí lidé. Něco jako Hobiti. Nebo ne? Čtěte dál, tohle vás pobaví.

Mám velké auto a jsem „velký“ člověk

Je to vlastně velmi jednoduché a psychologové o tomto jevu popsali stohy papíru. Pokud jsme schopni ovládat nějaký velký stroj, který v druhých vzbuzuje respekt, stoupá tím automaticky naše sebevědomí a začneme se sami považovat za „velké“. Zkrátka se „zvětšíme“, získáme pocit, že dokážeme a můžeme víc. A protože tank nebo raketoplán není zcela dostupná záležitost a navíc vyžaduje specifické znalosti a schopnosti, bereme za vděk automobilem.

iZdroj fotografie: Cadillac

Ten je totiž dostupný v podstatě ihned. Pro solventní jedince je navíc k mání leccos opravdu velkého. Ti spíše městsky založení zvolí některé z velkých SUV, dobrodružnějším povahám jsou k dispozici i původně vojenská vozidla „zcivilněná“ pro provoz na silnicích. Zakladatelem této kategorie byl kdysi Hummer H1, vzniklý „civilní konverzí“ z vojenského Humvee, dnes je k mání řada vozidel, v nichž i necvičené oko rozezná inspiraci moderními „BVP“.

Chci velké auto. A mám na malé

Jedinci se standardním rozpočtem pak zvolí některou z prémiových značek a patřičnou velikost, S Klasse od Mercedesu nebo velké Audi či BMW jsou notoricky známou volbou. A s pořízením a ježděním v něčem natolik majestátním úměrně roste sebevědomí a pocit velikosti majitele. Kdo by to neznal ze svého okolí. A pak je tady ještě jedna skupina. Ta zvolí, úměrně možnostem svojí peněženky, dostupný malý a ojetý model známé značky. Aspoň něco mám, chápete.

iZdroj fotografie: Pexels

Chápeme. V případě našeho Velikého muže je to starší BMW trojkové řady, Nic proti němu, i v zemi jeho původu je to známka vytříbeného vkusu a praktické volby, „trojkou“ se dost dobře nic dokazovat nedá. Přesto si její řidič usurpoval právo předjet malou Micru před sebou a snažit se následně zařadit před ní. Zkrátka mne musíš pustit. Musíš. To si evidentně řidič malého japonského vozítka nemyslel, a samozřejmě měl pravdu. Opravdu nemusel.

Oba jedinci se pustili do slovní výměny názorů, která vygradovala osobním kontaktem „face to face“. Nevíme, nakolik uměl řidič v BMW odhadnout velikost „malých“ lidí kolem sebe, ale i z videa je patrné, že v malé Micře sedí někdo větší vzrůstem, to auto jej vyloženě „obklopuje“. Z malého auta tak vylezl velký člověk, alespoň vzrůstem, a náhle se změnila pozice vyjednávání. Auta byla pryč, zůstali jen lidé, takoví, jací jsou. A tak by to možná mohlo být pokaždé. Bez povyšování se na kohokoli.

Co byste řekli řidiči BMW v podobné situaci vy?

Zdroj: STOP CHAM
Diskuze Vstoupit do diskuze
92 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Bez Západu by Rusko bylo bez moderních zbraní, samo je totiž vyrobit neumí. Užívá techniku Francie, Německa i dalších zemí
Události247.cz
Události247.cz
Taxík levnější než jízda autobusem: Důchodci nemají ani ponětí, že jim stát poskytne dopravu kamkoliv za pár korun
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Nejděsivější místo na planetě: Přístup sem má jen pár lidí, běžný člověk by téměř s jistotou zemřel
adbz.cz
adbz.cz
Psi, které je téměř nemožné vychovat: Některá plemena pro poslušnost nemají předpoklady, mnoho lidí to před koupí neví