Hodnotím: Výtečně spolehlivá ojetina, na kterou se zapomnělo. Lepší už nevyrobí, konkuruje přitom naší Škodě

Znak na kapotě může někoho odradit, a nejde o jeho zprofanovaný tvar. Okřídlený šíp v našich končinách kupují lidé raději.

i Zdroj fotografie: S vědomím Roedern Automobile
i Zdroj fotografie: S vědomím Roedern Automobile
i Zdroj fotografie: S vědomím Roedern Automobile
i Zdroj fotografie: S vědomím Roedern Automobile
i Zdroj fotografie: S vědomím Roedern Automobile
i Zdroj fotografie: S vědomím Roedern Automobile
Další 3 fotografie
Další 3 fotografie
                   

Renault Clio patří mezi dlouhodobě populární auta. Jak nová, tak na trhu ojetin. Čtvrtá generace Renaultu Clio navazuje na velice úspěšné předchůdce. Musím ovšem uznat, že na tuzemském trhu nemá Clio tak pevné postavení jako v zahraničí, a to kvůli Škodě Fabia. Na trhu s auty z druhé ruky je solidní nabídka, jedná se o auta jak s českým původem, tak i dovezená ze zahraničí. Přičemž „česká“ auta jsou samozřejmě nejbezpečnější a jistější volbou.

Auta z ČR jsou v pořádku, vozy z Francie kazí dojem i renomé

U exemplářů z jihu Evropy a také z domovské Francie se vyplatí být na pozoru, jde obvykle o neudržovaná auta s přetaženými servisními intervaly. Majitelé pak investují více do servisu, přičemž právě tato neudržovaná auta zbytečně kazí značce pověst. Renaulty této generace jsou o poznání kvalitnější než předchozí řady. Nabízejí spolehlivou elektroniku, téměř vůbec netrpí korozí. A to ani po vysokých nájezdech.

iZdroj fotografie: S vědomím Roedern Automobile

V rámci čtvrté generace Clia tak lze vlastně poukázat na (negativní) věci, které souvisí spíše se subjektivním hodnocením než s objektivní kritikou. Řidič zvyklý na komfort může spílat příliš tvrdému podvozku. To je problém aut na nízkoprofilových pneumatikách. Milovníci prostoru neocení malý kufr hatchbacku nebo místo na zadních sedačkách. Vůz by tedy neměl kupovat nikdo posedlý velkým zavazadlovým prostorem.

Jediná ojetina, která se ještě vyplatí koupit. Takové auto už nikdy nikdo nevyrobí, starší je lepší

Dotykový palubní infotainment nebyl a stále není moc oblíbený. Vyžaduje čas, aby si člověk zvyknul, systém někdy zmatkuje a zamrzá. Mezi obvyklé závady pak patří ředění oleje benzinem, vydřené válce či karbonování u 1.2 TCe. Problémem může být opotřebovaná spojka u motoru 0.9 TCe. Závady vstřikovačů, DPF a turbodmychadla hrozí u dieselu 1.5 dCi. Jinak je Clio vlastně velmi dobré auto. Mezi silné stránky patří antikorozní ochrana a slušná kvalita.

Clio je vlastně velmi slušné auto, jen je ve stínu Škody Fabia

Pozitivem je také výtečná spolehlivost. Za slabé stránky osobně považuji tvrdý podvozek nebo omezený prostor vzadu. Čtvrtá generace Renaultu Clio navazuje na úspěšné předchůdce, a i přesto, že na českém trhu nemá tak pevné postavení jako například Škoda Fabia, stále se jedná o oblíbené a dobře prodávané auto. Na trhu s ojetými vozy je solidní nabídka, přičemž vozy českého původu představují nejbezpečnější volbu. Jaký motor mohu doporučit? Tak třeba spolehlivý a jednoduchý motor 1.2 16V. Ten je vhodný pro městskou jízdu, má spotřebu do 7 l/100 km.

iZdroj fotografie: S vědomím Roedern Automobile

Překvapivě svižný a spolehlivý je tříválec 0.9 TCe. Za mě ideální volba i pro jízdu na dálnicích. Spotřeba? Ta je kolem 6 l/100 km. Rizikový motor s problémy je z vlastní zkušenosti 1.2 TCe, naopak spolehlivý je diesel 1.5 dCi, vhodný pro vyšší nájezdy. Aktuálně je na německém prodejním serveru v přepočtu za 224 000 Kč Clio s motorem TCe90 s nájezdem 59 000 km. Auto je z roku 2018, má dobrou výbavu a (podle fotek) nevypadá vůbec zle. Projde-li prověrkou zkušeným mechanikem, může dělat ještě řadu let novému majiteli radost.

Galerie

Další 3 fotografie
Další 3 fotografie

Clio, nebo radši Škodu?

Diskuze Vstoupit do diskuze
127 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články