Ekologičtí aktivisté se snaží deklarovat elektromobily a hybridy jako spásu pro klima a životní prostředí, ale je celkem možné, že tato technologie pošle automobilový průmysl do hrobu.Dodavatelem GM pro baterii Chevrolet Bolt je společnost LG Energy Solution. Jedná se o stejnou společnost, kterou si vybrala automobilka Hyundai pro dodávku baterií do vozu Kona Electric. Oba vozy v současné době čelí velkým stížnostem, ale Hyundai musí překonat ještě jednu překážku: hromadnou žalobu od postižených zákazníků v Jižní Koreji.

Podle agentury Reuters se k této žalobě připojilo 200 z nich, kteří požadují kompenzace ztráty hodnoty kvůli vznícení baterií, ke kterým došlo většinou v Jižní Koreji, ale nejen tam. Objevily se také případy v Kanadě a Rakousku, ale pokud víme, pouze po jednom v každé z těchto zemí. V Jižní Koreji bylo hlášeno 11 požárů.

Soudní proces má potvrdit, nebo vyvrátit, zda tento problém způsobil, že ceny ojetého vozu Kona Electric prudce poklesly kvůli pošramocené pověsti. Jako kompenzaci každý účastník hromadné žaloby požaduje 8 milionů koresjkých wonů – v přepočtu asi 160 000 Kč. Ale to není vše.

Zdroj fotografie: Hyundai PRESS KIT

Automobilka Hyundai navrhla řešení problému aktualizací softwaru, ale majitelé zmíněného elektromobilu nesouhlasí, že by to stačilo. Kromě finanční kompenzace chtějí také výměnu bateriových paketů.




Hyundai a LG Energy Solution uvedli, že příčina požárů jim nebyla známa, totéž tvrdila společnost GM, když řešila podobný problém se svými elektromobily Chevrolet Bolt. V obou případech je náprava stejná: upgrade softwaru, který společnost GM formulovala jako přepracování kódu pro správu baterie.

Zdroj fotografie: Hyundai PRESS KIT

Liší se však v tom, že GM odhalil smysl této změny: omezení maximálního nabíjení na 90 procent kapacity baterie. To může také vyvolat právní spory, protože auta by měla menší dojezd, než když byla kupována.

Není to jediný případ týkající se jihokorejských dodavatelů baterií. Samsung SDI čelil podobné situaci s bateriemi, které se montují do plug-in hybridních automobilů Ford a BMW. Poté, co motorističtí novináři kontaktovali společnost Samsung SD a požádali o informace, bylo jim řečeno, že je mohou poskytnout pouze zmínění výrobci automobilů , pravděpodobně kvůli platným dohodám o mlčenlivosti.