Nenechte si znehodnotit auto nekvalitním servisem. Profesionalitu, že je auto v dobrých rukou, poznáte podle 4 signálů

Porucha vozu je vždy pro majitele komplikací, znepříjemnit situaci navíc může nekvalitní autoservis. Pomocí základních signálů snadno poznáte profesionální přístup.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Každá porucha automobilu je pro řidiče velmi nepříjemná. V takové chvíli přichází důležitá otázka, kam dát vozidlo opravit. Někteří se o to při menších poruchách pokouší sami doma, jiní i ty nejmenší opravy svěřují servisům. Pokud odvezete porouchaný vůz do servisu, určitě chcete zaplatit za dobře a kvalitně odvedenou práci. Existuje několik faktorů, podle kterého poznáte kvalitní servis.

Diagnostika a odhad ceny

Většina kvalitních servisů si nejprve automobil převezme, provede počáteční prohlídku a diagnostikuje problém. Následně se před samotným započetím oprav domlouvá se zákazníkem na postupu. Zároveň udá přibližnou cenu za své služby, aby byl majitel automobilu dostatečně informován, na kolik ho oprava vyjde. Kromě těchto parametrů se udává předpokládaná doba opravy, aby zákazník věděl, do kdy si má případně zajistit náhradní vůz.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Kontakt se zákazníkem

Dobrý autoservis by měl být neustále v kontaktu se svými zákazníky. V praxi to znamená, že je neprodleně informuje o jakýchkoliv změnách, dodatečných nákladech nebo doporučeních výměny dílů. Zároveň také co nejdříve upozorní majitele automobilu v případě, že se plánovaná oprava nečekaně protáhne. Jeho individuální přístup ke každému zákazníkovi svědčí o profesionalitě.

Domluva na náhradních dílech

V některých případech si chtějí zákazníci autoservisu pro svůj automobil vybírat díly podle svého uvážení. Servis by měl v takovém případě brát toto přání na vědomí a umožnit výběr i nákup přímo majitelem automobilu. Měl by však také upozornit na hrozbu nižší kvality nebo případné problémy. Stávají se i případy, kdy zákazníci přivezou do servisu automobil přímo i s náhradními díly, které chtějí namontovat. V takovém případě by jim měl servis vyhovět, avšak nebude ručit za kvalitu těchto dílů.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Dokumentace opravy

Kvalitu servisu určuje nejen samotná oprava vozu, ale také přesná a dobrá domluva ohledně jeho vyzvednutí. Při tomto předání se většinou vypisuje protokol o převzetí vozu, aby nedocházelo ke zbytečným nesrovnalostem. Servis by vám jako zákazníkovi měl vystavit fakturu, na které bude přehledný rozpis cen dílů a služeb. Ten se může navíc později hodit při reklamaci některých součástí v případě, že jsou špatné už z výroby.

Co vy považujete za důležité u autoservisu?

Zdroj: AutoCar

Diskuze Vstoupit do diskuze
89 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články