Ačkoli i jiné modely dokážou zaujmout, úsporné hatchbacky jsou denním chlebem většiny hlavních výrobců automobilů – a to z dobrého důvodu. Automobily jako Ford Fiesta, Opel Corsa a Škoda Fabia uspokojují každodenní potřeby široké škály zákazníků, zatímco sportovnější varianty jako SEAT Ibiza jsou spíše supermini, která části motoristů dopřejí více stylu.

V našem rozpočtu se nemusíme spokojit s málem

Nabídka hatchbacků z druhé ruky nebyla nikdy tak široká; 150 000 korun postačí na to, aby se vám podařilo vybojovat auto, které bude i nadále poskytovat dobré služby po mnoho let. Vybrali jsme tři kompaktní, úsporné hatchbacky, které vynikají komfortem a snadnou ovladatelností.

Oproti Renaultu Clio a Peugeotu 208 je Volkswagen Golf tak trochu závodníkem nasazeným na divokou kartu, ale velmi rozumným. Za 150 000 máte šanci sehnat 1.2litrový TSI benzínový Golf 6. generace výbavy S, s datem narození někdy okolo roku 2010. To znamená, že bude o něco starší než ostatní dvě auta a specifikace „S“ znamená, že není zvlášť dobře vybavený. Nicméně, Golf je auto o jednu kategorii výše a jeho přirozenými soupeři by tak byly Renault Megane a Peugeot 308.


Mohlo by vás zajímat: Deset věcí, které byste měli udělat ihned po koupení ojetého auta

Starší Golf o parník vede

I pocitově je toto auto o ligu výše. Jen málo hatchbacků se může Golfu rovnat v kvalitě interiéru nebo eleganci designu a jeho větší velikost přináší více prostoru než modely uvedené výše, spolu s kufrem o objemu 350 litrů. Přitom to není na úkor spotřeby – 1,2 litrový benzín slibuje spotřebu dokonce 4,5 l/100 km Jeho 85 koní je dost i na silnice mimo město a je to dobrá volba pro méně zkušené řidiče. I když větší motory TSI mají rozporuplnou pověst co se týče spolehlivosti, „neudřené“ 1.2 by mělo být bezproblémové.

Kosočtverce se bát nemusíte, ale…

Renault Clio je vždy populární volbou mezi mladšími zákazníky – je to stylové auto se zábavnou osobností. A za 150 000 korun seženete i Francouze 4. generace před faceliftem. Našli jsme dobře vybavený Clio s 1.2 benzínems 77 000 kilometry na tachometru a tempomatem, bluetooth připojením i navigací.

Jízda je také jednoduchá a zábavná a 288litrový kufr je dostatečně prostorný. Minusové body si vyslouží zejména za spotřeba blížící se 5 litrům na 100 km a interiérový design, který není příliš nadčasový. Tato generace Renaultu Clio také nebyla smontována tak dobře jako někteří soupeři, a mohou vás tak překvapit električtí gremlini. Pokud nechcete, aby vás trápily chrastící plasty, hledejte auto s nájezdem do 100 000 km.

Elektronika trápí i ojetou „dvěsteosmičku“

150 000 korun pohodlně stačá na Peugeot 208 z roku 2015, což z něj činí zdaleka nejnovější vůz v naší trojice. Model 208 se může pochlubit 1,4litrovým dieselem HDi FAP, který dokáže jet i za 3,8 l/100 km. Mějte ale na paměti, že malý dieselový motor není tak živý jako benzínový.

Výbaa bývá celkem velkorysá, s klimatizací a tempomatem, zatímco design interiéru je moderní a příjemný na pohled; V našem rozpočtu můžete koupit i modely s působivým digitálním přístrojovým panelem i-Cockpit. Ne každému ale sedne pozice řidiče v Peugeotu 208. Elektrické závady nejsou neobvyklé, zejména s infotainmentem, ale 208 je jinak solidním prvním autem.