Jižní spojka je naše nejvytíženější komunikace, je to peklo

Otázkou ale je, proč je uzavřen sjezd ze Strakonické ulice směr na Brno, který je opravený už od loňska. Všichni, kdo jedou od Strakonic do Prahy, musí volit alternativní cestu, úplně zbytečně. Velkou měrou za problémy na Jižní spojce mohou ale samotní řidiči. Vinu nelze házet na silničáře. Je velice deprimující a bizarní zároveň, když se ve zúžení, kde má jet každý opatrně, přiměřenou rychlostí, auta nabourají.

Co pozoruji jako skutečně škodlivý fenomén poslední doby, je mobil v ruce za volantem. Jak řidiči čekají v zácpě, poskakují, posunují se pomalu, okamžitě sahají po mobilním telefonu. V tom nejhorším případě bourají. Nicméně už jenom to, že nesledují provoz, vytváří zbytečné prodlevy. Obrovské rozestupy mezi auty jsou vůbec častým nešvarem. Skutečně by stačilo, aby každý řidič sledoval dvě auta před sebou a včas se rozjížděl.

Nečekal, až přestanou svítit brzdová světla vozu před ním. Je třeba dívat se ob jedno auto, a když se začne rozjíždět, opatrně šlápnout na plyn. Provoz by se výrazně zrychlil. To se bohužel neděje. Dalším paradoxem je, že řidiči na Jižní spojce nedělají záchranářskou uličku. Prostě nedělají. A navíc když jsem říkal, že nesledují provoz před sebou, už vůbec neřeší to, co se děje za nimi. Absolutně se nedívají do zpětných zrcátek.

Ulička pro hasiče, bezpečná vzdálenost, nic z toho se neděje

Je běžné, že si řidič v autě všimne sanitky nebo hasičů, teprve až když je má přímo za zadkem. To už je samozřejmě pozdě, ulička není, řidiči se tlačí, kam mohou, a sanitka čeká, čeká a čeká. Jestli má tato situace nějaké řešení? Bohužel si myslím, že ne. Neřešila by to ani přítomnost policie. To je další odkoukaný poznatek. Jakmile stojí u silnice policajti, řidiči zpomalí. Na nesmyslně nízkou rychlost.

Bez ohledu na to, jaká je maximální povolená rychlost v dané lokalitě. Na osmdesátce jedou třicet pět jen proto, že zahlédnou uniformu. Takže hlídka u krajnice by na dynamice a tempu nepřidala. Bohužel zbývá jediné. Obrnit se trpělivostí. A hlavně nebrat do ruky mobil. Že by se něco mělo zlepšit, to se nedá předpokládat. Jižní spojka je vážně jako zakletá. Řidiči tam upadají do jakési letargie a nic neřeší. Buď jedou jako o život a nehledí na okolí, anebo se táhnou jako med.

"/> Přestupek na pražské silnici asi pácháte i vy. Nebo víte, že na 100 % ne?

Přestupek na pražské silnici asi páchá každý z nás. Nebo víte, že vy na 100 % ne? Policie na místě situaci nezlepší

Páteřní komunikace hlavního města je strašná, jízda po ní je jako jízda peklem. Riziko číhá vždy a všude.

i

Na konci Jižní spojky, páteřní komunikace hlavního města, je Barrandovský most. Ten se rekonstruuje, už třetím rokem. Vždy na jaře silničáři místo rozkopou a předstírají opravy. Už tak nepříjemná doprava v hlavním městě kolabuje. Nadávat na silničáře je na jednu stranu poměrně snadné, na druhou ne vždy korektní a trefné. Opravit se místo zjevně musí a bez zúžení a uzavírek to samozřejmě nejde.

Jižní spojka je naše nejvytíženější komunikace, je to peklo

Otázkou ale je, proč je uzavřen sjezd ze Strakonické ulice směr na Brno, který je opravený už od loňska. Všichni, kdo jedou od Strakonic do Prahy, musí volit alternativní cestu, úplně zbytečně. Velkou měrou za problémy na Jižní spojce mohou ale samotní řidiči. Vinu nelze házet na silničáře. Je velice deprimující a bizarní zároveň, když se ve zúžení, kde má jet každý opatrně, přiměřenou rychlostí, auta nabourají.

Co pozoruji jako skutečně škodlivý fenomén poslední doby, je mobil v ruce za volantem. Jak řidiči čekají v zácpě, poskakují, posunují se pomalu, okamžitě sahají po mobilním telefonu. V tom nejhorším případě bourají. Nicméně už jenom to, že nesledují provoz, vytváří zbytečné prodlevy. Obrovské rozestupy mezi auty jsou vůbec častým nešvarem. Skutečně by stačilo, aby každý řidič sledoval dvě auta před sebou a včas se rozjížděl.

Nečekal, až přestanou svítit brzdová světla vozu před ním. Je třeba dívat se ob jedno auto, a když se začne rozjíždět, opatrně šlápnout na plyn. Provoz by se výrazně zrychlil. To se bohužel neděje. Dalším paradoxem je, že řidiči na Jižní spojce nedělají záchranářskou uličku. Prostě nedělají. A navíc když jsem říkal, že nesledují provoz před sebou, už vůbec neřeší to, co se děje za nimi. Absolutně se nedívají do zpětných zrcátek.

Ulička pro hasiče, bezpečná vzdálenost, nic z toho se neděje

Je běžné, že si řidič v autě všimne sanitky nebo hasičů, teprve až když je má přímo za zadkem. To už je samozřejmě pozdě, ulička není, řidiči se tlačí, kam mohou, a sanitka čeká, čeká a čeká. Jestli má tato situace nějaké řešení? Bohužel si myslím, že ne. Neřešila by to ani přítomnost policie. To je další odkoukaný poznatek. Jakmile stojí u silnice policajti, řidiči zpomalí. Na nesmyslně nízkou rychlost.

Bez ohledu na to, jaká je maximální povolená rychlost v dané lokalitě. Na osmdesátce jedou třicet pět jen proto, že zahlédnou uniformu. Takže hlídka u krajnice by na dynamice a tempu nepřidala. Bohužel zbývá jediné. Obrnit se trpělivostí. A hlavně nebrat do ruky mobil. Že by se něco mělo zlepšit, to se nedá předpokládat. Jižní spojka je vážně jako zakletá. Řidiči tam upadají do jakési letargie a nic neřeší. Buď jedou jako o život a nehledí na okolí, anebo se táhnou jako med.

                   

Na konci Jižní spojky, páteřní komunikace hlavního města, je Barrandovský most. Ten se rekonstruuje, už třetím rokem. Vždy na jaře silničáři místo rozkopou a předstírají opravy. Už tak nepříjemná doprava v hlavním městě kolabuje. Nadávat na silničáře je na jednu stranu poměrně snadné, na druhou ne vždy korektní a trefné. Opravit se místo zjevně musí a bez zúžení a uzavírek to samozřejmě nejde.

Jižní spojka je naše nejvytíženější komunikace, je to peklo

Otázkou ale je, proč je uzavřen sjezd ze Strakonické ulice směr na Brno, který je opravený už od loňska. Všichni, kdo jedou od Strakonic do Prahy, musí volit alternativní cestu, úplně zbytečně. Velkou měrou za problémy na Jižní spojce mohou ale samotní řidiči. Vinu nelze házet na silničáře. Je velice deprimující a bizarní zároveň, když se ve zúžení, kde má jet každý opatrně, přiměřenou rychlostí, auta nabourají.

iZdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě

Co pozoruji jako skutečně škodlivý fenomén poslední doby, je mobil v ruce za volantem. Jak řidiči čekají v zácpě, poskakují, posunují se pomalu, okamžitě sahají po mobilním telefonu. V tom nejhorším případě bourají. Nicméně už jenom to, že nesledují provoz, vytváří zbytečné prodlevy. Obrovské rozestupy mezi auty jsou vůbec častým nešvarem. Skutečně by stačilo, aby každý řidič sledoval dvě auta před sebou a včas se rozjížděl.

Měřené úseky dálnice D1: kde se instalovaly první pevné úsekové radary

Nečekal, až přestanou svítit brzdová světla vozu před ním. Je třeba dívat se ob jedno auto, a když se začne rozjíždět, opatrně šlápnout na plyn. Provoz by se výrazně zrychlil. To se bohužel neděje. Dalším paradoxem je, že řidiči na Jižní spojce nedělají záchranářskou uličku. Prostě nedělají. A navíc když jsem říkal, že nesledují provoz před sebou, už vůbec neřeší to, co se děje za nimi. Absolutně se nedívají do zpětných zrcátek.

Ulička pro hasiče, bezpečná vzdálenost, nic z toho se neděje

Je běžné, že si řidič v autě všimne sanitky nebo hasičů, teprve až když je má přímo za zadkem. To už je samozřejmě pozdě, ulička není, řidiči se tlačí, kam mohou, a sanitka čeká, čeká a čeká. Jestli má tato situace nějaké řešení? Bohužel si myslím, že ne. Neřešila by to ani přítomnost policie. To je další odkoukaný poznatek. Jakmile stojí u silnice policajti, řidiči zpomalí. Na nesmyslně nízkou rychlost.

iZdroj fotografie: Packa / Creative Commons / CC-BY-SA

Bez ohledu na to, jaká je maximální povolená rychlost v dané lokalitě. Na osmdesátce jedou třicet pět jen proto, že zahlédnou uniformu. Takže hlídka u krajnice by na dynamice a tempu nepřidala. Bohužel zbývá jediné. Obrnit se trpělivostí. A hlavně nebrat do ruky mobil. Že by se něco mělo zlepšit, to se nedá předpokládat. Jižní spojka je vážně jako zakletá. Řidiči tam upadají do jakési letargie a nic neřeší. Buď jedou jako o život a nehledí na okolí, anebo se táhnou jako med.

Jezdíte po Jižní spojce?

Zdroj: TSK
Diskuze Vstoupit do diskuze
56 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články