Dacia chystá auto, na které Češi čekají. Bude velmi levné a jediné svého druhu, doslova bezkonkurenční

Přes týden dřete na doraz, po „šichtě“ vozíte děti po kroužcích a o víkendu jste rádi, že nevidíte volant. Anebo ne? Co si opravdu odpočinout i s autem?

i Zdroj fotografie: Dacia
                   

Češi kempování a vůbec cestování s autem milují. Není náhodou, že v dnešní době jsou čekací lhůty na dodání nového obytného vozu několikaleté, stejně jako půjčovny hlásí beznadějně vyprodáno a zamluveno na dlouhé měsíce dopředu. Mnoho lidí pak přemýšlí, jak tuto situaci vyřešit rychle a idálně i s vozem, který aktuálně mají. A tak vznikl trh s obytnými vestavbami do osobních aut. Ideální jsou malá MPV, větší kombi a podobné. A Jogger je na to ideální.

Ideální auto pro kempingový národ

Byla to tedy jen otázka času, kdy něco podobného vznikne. Mimořádně skvělou vestavbu Dokkeru vyrábí například španělská firma Yevanna, ukázkové video přikládáme níže. A protože marketing Dacie je proslavený tím, že dokáže s chirurgickou přesností vyhmátnout prázdné místo na trhu, obsadit jej a začít na něm solidně vydělávat, není s podivem, že se podobné aktivity chopili přímo v továrně. A budou to lidi vůbec kupovat? O tom není diskuse.

iZdroj fotografie: Yevana

Jak prohlásil v rozhovoru pro britský AutoExpress Lionel Jaillet, produktový manažer rumunské automobilky, v továrně již pracují na obytné verzi modelu Jogger Camper. „Ve skutečnosti by se mohla objevit už poměrně brzy,“ sdělil „Vlastně je to i součástí naší filozofie – tedy rozšiřovat možnosti outdoorových aktivit pro naše zákazníky. A jsme přesvědčení, že právě typ Jogger je pro to ideálním vozem.“ Pokud tohle řekne někdo jako Lionel Jaillet, berme to za hotovou věc.

Přes týden rodina a byznys, o víkendu výlet

Vtip takových vestaveb spočívá především v tom, že naprosto geniálně umí využít každý volný centimetr auta a „zapasovat“ do něj nějakou užitečnou součást, důležitou pro pohodlné kempování nebo bivakování v přírodě. I v Čechách vzniklo několik firem, jež se tímto s velkým úspěchem zabývají, je to zkrátka trh, jež má budoucnost. Ne každý má volný milion a půl na Multivan Californii, případně ještě větší peníze na opravdový, velký „obytňák“.

Navíc, Multivan a jemu podobná kategorie jsou na rozdíl od obytných vozidel stále ještě univerzální auta – přes týden byznys, o víkendu outdoor. Jogger do této kategorie dokonale zapadá. S jednou odlišností: stojí zcela jiné peníze. Pokud by mu tovární obytná vestavba dala kouzlo nezávislého cestování pro dva se vším potřebným komfortem, nemám nejmenších obav o objednávkové knihy Dacie. Tohle je obchod, kde nepůjde šlápnout vedle.

Co si myslíte o obytnných vestavbách do MPV, kombi a dalších osobních aut?

Zdroj: Autorský komentář Michala Sztolára, AutoExpress

Diskuze Vstoupit do diskuze
89 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články