Raritní kabriolet od Pininfariny je k mání za 2 české platy. Vypadá fantasticky, zamilujete si ho na první pohled

Jeden z nejstylovějších kabrioletů z dílny italských mistrů designu může být přesně tím, co vám dokonale zpříjemní léto. Tento je navíc nečekaně dostupný a v perfektním stavu.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
i Zdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków
Dalších 10 fotografií
Dalších 10 fotografií
                   

Při pohledu na tento Peugeot 306 Cabrio a jeho zcela nadčasový a elegantní design z pera mistra Pininfariny se nemohu zbavit dojmu, že podobné vozy dnes už v nabídkách výrobců chybí. Čest světlým výjimkám, ale najít auto pro 4 za rozumné peníze, jehož plátěnou střechu schováte snadno do zavazadlového prostoru, je téměř pomyslné hledání jehly v kupce sena. Tím spíš mne zaujal tento konkrétní kousek, který je na první i druhý pohled ve skvělém stavu. A navíc za super peníze. Pojďme se na něj podívat společně.

Pro Francouze byla 306 důležitým modelem

Peugeot začal s výrobou kabrioletu ze své mimořádně úspěšné „třistašestky“ již před faceliftem, a vydržel s ní až do konce výroby celé modelové řady v roce 2002. Elegantní tvary si okamžitě získaly přízeň zákazníků a svého času jste v létě ve Francii (a nejen tam, pochopitelně) mohli toto auto vidět hojně v provozu. Dá se říci, že je to poslední „klasický“ kabriolet s plátěnou střechou od Peugeotu, nástupce 307 CC, stejně jako menší 206 CC a další už do kufru skládají pevnou střechu z plechů a plastů.

iZdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków

Kdysi tak oblíbené provedení „CC“ (neboli „kupé-kabrio“, použité například u Focusu CC od Fordu, stejně jako Méganu od Renaultu) si však vybralo daň na nepřirozeném sklonu čelního skla, navíc zabíralo často téměř celý zavazadlový prostor. Úsporné a jednoduché plátno se zkrátka nahrazuje poměrně špatně, což ostatně platí dodnes. A pokud se ještě celkového designu ujme takový mistr, jako je italské studio Pininfarina, měl by se úspěch dostavit. A to se u „třistašestky“ povedlo myslím zcela dokonale.

Nejlepší ojeté kabriolety, které lze pořídit do 100 000 Kč. Levnější už nebudou, jejich cena do nekonečna poroste

Design interiéru nemusí „sednout“ všem

Nebo hádali byste jí výrazně přes 25 let, když se podíváte na naše fotografie v galerii? Těžko. Některé tvary zkrátka nestárnou a tohle kabrio patří přesně do oné kategorie. Osobně jsem vždycky měl trochu problém s designem interiéru u modelové řady 306 od Peugeotu. Jako bych si na onu rozmáchlou palubní desku a (alespoň pro mne) trochu podivné úhly a sklony jednotlivých dílů nemohl zvyknout. Nechci vypadat jakkoli staromódně, ale třeba první generace staršího Peugeotu 405 vypadá uvnitř výrazně harmoničtěji.

iZdroj fotografie: Se souhlasem Giełda klasyków

A to píšu i s tím, že jsem jednu 306 (klasický pětidvéřový hatchback s HDi motorem) asi dva roky měl. A dodnes na ni s láskou vzpomínám. Možná to tedy jen zvenku a na fotografiích vypadá neharmonicky, za volantem jsem traumata z designu a tvarů neměl. Naopak mne bavily „lehkonohé“ jízdní vlastnosti francouzského hatchbacku. Jehož sportovní verze navíc posbíraly nemálo úspěchů na tratích světových rallye (mj. 2. místo na Monte Carlu a Corsice 1996). A top verze S16 se 120kW dvoulitrem a šestistupňovou převodovkou umí řádně provětrat peněženku, pokud tedy na ni vůbec narazíte.

Velmi zachovalý „open air“ za velmi málo peněz

To námi představený kabriolet na to jde zcela jinak. Se 170 tisíci kilometry na tachometru, karoserií s původním lakem (majitel udává hodnoty laku na celém voze v rozmezí 120–140 mikronů) a od koroze netknutým podvozkem. Ale především s cenou v přepočtu za 65 tisíc korun (a tedy zhruba za 2 české platy) je dostupnější, než by leckoho napadlo. Až mne vlastně zaráží, jak málo peněz stojí francouzské nebe nad hlavou. Jak to vidíte vy, nechali byste se zlákat na stylový kabriolet do (stále větších) českých veder? Dejte nám vědět v diskusi pod článkem, děkujeme!

Galerie

Dalších 10 fotografií
Dalších 10 fotografií

Nechali byste se zlákat na stylový kabriolet do českých veder?

Diskuze Vstoupit do diskuze
92 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články