Korejské SUV, které navždy změnilo svět ojetin. Díky tomuto autu už řidiči nechtějí VW ani Škodu

Tuzemská značka to není, ale vydává se za ni. Bez ohledu na marketing je tady fakt, že korejské SUV není vůbec špatné.

i Zdroj fotografie: S vědomím DG Exclusive Cars
i Zdroj fotografie: S vědomím DG Exclusive Cars
i Zdroj fotografie: S vědomím DG Exclusive Cars
i Zdroj fotografie: S vědomím DG Exclusive Cars
i Zdroj fotografie: S vědomím DG Exclusive Cars
i Zdroj fotografie: S vědomím DG Exclusive Cars
Další 2 fotografie
Další 2 fotografie
                   

Do doby, než dorazilo Hyundai ix35, nebyla SUV této značky vnímána nijak pozitivně. A to vcelku právem. Z pozitivního úhlu pohledu lze naopak říct, že Hyundai ix35 přitáhlo ke značce více zákazníků než kdy předtím. I jako ojetina je ix35 velmi populární. Jsou zde samozřejmě neduhy, které se autu z druhé ruky nevyhnou. Ale nic, co by mělo být důvodem otočit se k autu zády.

Kdysi značka neuměla nabídnout kvalitu, to je dávná minulost

Potíže? Za typické problémy se dají označit klepající tyčky stabilizátoru. Vždy předního, u předfaceliftových modelů i u zadního. Na podvozku toho je víc, typicky vůle poloos v náboji kola, jde o typické klepnutí při přidání či ubrání plynu. Zvuky se dají odhalit i jinde v autě, známé je povrzávání interiéru, nejčastěji je to loketní opěrka. Krom toho je tady klepání pátých dveří, obvykle uvolněný spoiler. Klepat mohou i plastové podběhy.

iZdroj fotografie: S vědomím DG Exclusive Cars

Výjimečně může rezonovat i přední kapota. Pokud je auto po letech v provozu „zvukově výrazné“, může to sice poukazovat na uvolněné díly karoserie, ne však na korozi. Ta se modelu ix35 netýká. Pokud něco napadne rezavý „mor“, tak maximálně buben parkovací brzdy. Provozní brzdy jsou ovšem kotoučové, takže stačí jezdit. Jinak mechanika auta jako taková má svou výdrž, a to poměrně slušnou.

Jediná ojetina, která se ještě vyplatí koupit. Takové auto už nikdy nikdo nevyrobí, starší je lepší

Potíží s pohonnými jednotkami je absolutní minimum, stejně jako problémů s automatickými převodovkami nebo pohonem všech kol. Pedály mají horší chod, a to zapříčiňuje častější opotřebení spojky. Značně spolehlivá je elektroinstalace, oproti evropským vozům není tak složitá. Možnou výjimkou mohou být vadné spínače brzdových světel. Občasně zazlobí zámky na některých dveřích. Jde ale o ojedinělé případy.

Potíží je minimum, značně ojeté kusy se jim ale nevyhnou

Ty nejhorší potíže s elektroinstalací způsobí jen návštěva nezvaného hlodavce. Mezi typické závady tedy patří již zmiňované klepající tyčky stabilizátoru, vůle poloos v náboji kola. Jmenované vrzaní, klepání a další pazvuky. Krom již v textu výše probraných potíží Hyundai ix35 skutečně na mnoho slabin netrpí. Jaký zvolit motor? Diesel není ideálem, osvědčený je spolehlivý benzínový motor 2.0 CVVT 120 kW.

Má nečekaně ostrou výkonovou špičkou. Není sice nejúspornější, spotřeba je kolem 9 až 10 litrů v průměru. Na dálnici si kvůli pouze pětistupňové manuální převodovce srkne o něco víc. Alternativou byl šestistupňový automat, benzínový motor byl nabízen s pohonem předních i všech kol. Auto lze označit jako populární a povedené, ovšem u starších exemplářů už se může projevovat skutečně „stáří“ a vyšší cena náhradních dílů.

iZdroj fotografie: S vědomím DG Exclusive Cars

To prvomajitel s vozem v záruce neznal. Aktuálně je v nabídce na německém inzertním serveru Hyundai ix35 z roku 2013, s nájezdem 95 tisíc kilometrů. Má slušnou výbavu a vyjde v přepočtu na 240 000 Kč. Po úspěšné prohlídce mechanikem může být vhodným rodinným vozem pro někoho, kdo chce relativní jistotu a „bezpečně“ vysoký výhled z auta značky, která se v Čechách snaží etablovat jako domácí.

Galerie

Další 2 fotografie
Další 2 fotografie

Koupili byste si Korejce?

Diskuze Vstoupit do diskuze
133 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články