„Koupili jsme v Německu ojetinu, ale rozsypala se cestu domů. Byl to podvod?“ Konfrontace bazarníka se skrytou kamerou

Stalo se, co se jednou muselo stát: Koupené Audi ani nedojelo domů, diagnóza celkem závažná – rozvody. Kubrt se rozhodne odvézt auto zpátky, Turek ale přestává brát telefony.

i Zdroj fotografie: David Kubrt pro AutoŽivě
                   

Situace, kdy si koupíte ojetinu v Německu a ona vám po několika dnech „klekne” (pochopitelně již v Čechách), patří možná mezi ty nejčernější scénáře, které si jako novopečený majitel svého vysněného vozu dokážete představit. Speciálně pokud se jedná o opravdu vážnou závadu znemožňující další jízdu. Auto nepojízdné, peníze pryč, prodejce pryč, a pokud se mu vůbec dovoláte, je zcela bez ochoty se o věci bavit. Co s tím? Jednou to muselo potkat i Kubrta. Pojďme se na to podívat společně.

Předehřátý motor jako klasická finta prodejců

Celý příběh je vetknutý do dvou dílů, přikládáme pro ilustraci oba, abyste dokonale pochopili kontext. Ten je v tomto případě poměrně důležitý, neb autu, kterému se těsně po dovozu domů přeskočil rozvodový řemen a stalo se tím pádem nepojízdné, není opravdu „roční leštěnka za milion”. Naopak, jedná se o starou, unavenou, různými způsoby vytuněnou Audi A3 TDI, jejíž motor hned po nastartování dal najevo, že má své nejlepší roky zřejmě už za sebou.

iZdroj fotografie: David Kubrt pro AutoŽivě

Jakkoli se štítek nedávné výměny rozvodů tvářil, že by auto ještě něco mohlo vydržet, zvuk motoru opravdu nevěstil nic dobrého. Motory TDI s technikou vstřiku pomocí integrovaných vstřikovačů (PD – z německého Pumpe-Düse) jsou sice tvrdostí chodu celkem proslulé, ale ten většinou po zahřátí zmizí. Nebo alespoň částečně zmizí. Tady však prodejce připravil motor záměrně teplý, aby se nemohl onen chrastící zvuk rozvodů projevit. Ten se totiž naopak ukáže právě jen při zcela studeném startu a při zahřátí ustoupí.

Opravdu vezmu auto, kde mi něco nesedí hned od začátku?

David velmi přesně okomentoval, že zahřátý motor všichni svádí na manipulaci s vozem, velmi přesně ale také dodal, že všichni většinou lžou. A motor „předehřívají” právě proto, aby něco zakryli. Pak je možná ale nabíledni otázka, proč takové auto vůbec brát, když od prvního momentu je na něm něco špatně a zlepšovat se to evidentně nebude. Přitom zrovna rozvody jsou pro budoucího majitele fatální závadou, která jej spolehlivě „uzemní” a dostane do výrazně prekérní situace.

A ani další místa na Audi nesvědčily o tom, že by se jednal zrovna o udržovaný kus, který jen náhodou má jednu jedinou vadu na rozvodech, jinak je zcela v pořádku. Koroze na podvozkových ramenech, podivný interiér, vybledlá barva, celkově to auto zkrátka vypadalo jako „sluha” někoho, kdo ho zrovna nemiloval a jen ho používal. A neměl ani moc peněz na to, aby mu dodal alespoň základní servis. Takových Audi A3 je ale v Čechách „dvanáct do tuctu”, kvůli takovému není třeba jezdit do Německa.

Němci se dokážou o svá auta starat. Tedy někdy a někteří

Tam se jezdí právě pro udržovanější a nezanedbané kusy. Neb jednou z největších výhod nákupu od Němců vždy bylo (nebo aspoň mělo být) to, že měli peníze na servis a roky poctivě jezdili většinou do jednoho a téhož servisu, často značkového. A navíc jezdí často po udržovaných dálnicích, nezřídka v dálničním režimu, kdy si motor spokojeně přede v optimálních otáčkách a netrpí častými studenými starty. To vše dávalo dohromady smysluplný mix, proč si zajet pro ojetinu do Německa.

Německá snůška lží při koupi ojetého auta. Zatajené závady, arogantní privát na kameru

Ale tohle Audi? Tam snad není přítomno ani jedno z toho, co jsme popsali výše. Nicméně stalo se, auto se koupilo, odvezlo do Čech. Kde ještě před přejetím hranice „kleklo“ na rozvodech. Volný řemen, klasika, možná „potkaný“ motor. Neveselé vyhlídky. David Kubrt se pokouší spojit s prodávajícím Turkem, ten ale „náhodou“ přestane brát telefony. Je rozhodnuto, Audi se nakládá na odtahovku a jede se vrátit prodejci. A tady začíná druhá, neméně zajímavá část anabáze.

Složit auto tak, aby někde pokud možno zatarasilo vchod

Jak David ve videu přiznává, nebudou je již mít za ty „dobré“. Pochopitelně, jestli celé rozvody a samolepka o jejich výměně byl jeden velký podvod, za který někdo z Čech zaplatil 5 000 euro, nebudete takového člověka chtít pokud možno už nikdy v životě potkat. Jestli 5 000 euro stojí za podobný přístup, je otázkou. David uvádí, že v těchto případech často pomůže, když se nepojízdné vrácené auto složí tak, aby někde zatarasilo vchod. A pak se jde vyjednávat. Zajímavá metoda.

Tady se naštěstí Turek nakonec domluvit chtěl. A přistoupil na Kubrtův požadavek na slevu 1 000 euro z ceny. Popravdě, být po mém, hodím jim to Audi celé na hlavu a budu chtít peníze zpátky, neb tomu autu už zkrátka nevěřím. A nevěřím ani jim. David Kubrt však mermomocí chtěl Audi opravit a předat, můžeme tedy jen doufat, že po opravě rozvodů se nic podobně fatálního nevyskytne. Navíc je otázka, jestli 1 000 euro, tedy zhruba 25 000 korun, je na takovou opravu vůbec dostačujících. I s převážením na odtahovce tam a zpátky.

Jak to vidíte vy? Měl Kubrt celé slavné Audi „hodit Turkům na hlavu“? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Koupili byste si auto od tureckého bazarníka?

Zdroj: David Kubrt
Diskuze Vstoupit do diskuze
119 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články