Auto, které stálo původně miliony, se dá dnes koupit za necelých dvě stě tisíc korun. S dobrou volbu nezruinuje majitele ani jeho servis.
Karty byly dna evropském trhu rozdány poměrně jednoznačně. Pokud někdo chtěl luxusní limuzínu, volil mezi trojicí prémiových německých značek. Tu a tam sice někdo zkusil mezi triádu proniknout, ale bez úspěchu. Podvedl ose to až, možná jen částečně, Luxusu. Ten se s modelem LS dokázal mezi Audi A8, BMW 7 a Mercedes S vklínit. Lexus LS šestí generace byl ve výrobě mezi lety 2006–2017 a dnes lze říct, že se etabloval jako spolehlivá a méně riziková volba na trhu ojetých luxusních sedanů.
BMW a spol. stojí majlant, japonské auto je servisně spolehlivé
Lexus sice nejvíce oslovuje severoamerický a asijský trh, jeho minulá generace vyniká spolehlivostí a umí vedle německé výroby zdárně obstát. Lexus LS sice nabízel jako nový, i z druhé ruky, konzervativní design, ale jeho technologie byla na svou dobu moderní. Verze LS 460 mají na plochách autobazarů atmosférický osmiválec 4,6 litru s osmistupňovým automatem. Buď spojený se zadním pohonem nebo čtyřkolkou. Také je v prodeji hybridní provedení LS600h, které kombinuje osmiválec 5,0 l s elektrickým pohonem.
LS 460 s pohonem zadních kol je považován za nejdynamičtější a nejméně problémový. Servisní plán vyžaduje pravidelnou údržbu, ale motor se díky kombinaci vstřikování vyrovnává s problémy karbonizace. Hybridní verze LS600h nabízí silný výkon, ale pozornost si zaslouží stav trakčního akumulátoru, zejména u ojetin s delší dobou nečinnosti. Oprava může být nákladná, ale renovace baterií je alternativou. Pokud plánuje řidič denní používání s vysokým nájezdem, hybridní provedení může být vynikající volbou. Pro občasné výlety a elegantní dojmy mimořádně lze doporučit variantu LS 460 s pohonem zadních kol.
Jediné palivo v nádrži je benzín, eventuelně doplněný o hybrid
Diesel? Ne, nikdy, naftu by v nádrži modelové řady LS hledal zájemce marně. Mezi typické závady se dá zahrnout nefunkční trakční baterie u hybridní verze. Netěsnosti vzduchového podvozku po vysokém nájezdu, tady platí, že menší nájezd je lepší. Nereagující obrazovka infotainmentu je dalším neduhem. Problémy mohou být s parkovacími senzory vpředu a adaptivním tempomatem, často u aut po nehodě.
Technická prověrka může odhalit vůle v zavěšení přední nápravy, opět po vyšším nájezdu. Typický problém u prvních ročníků výroby je průvan a hluk kolem předních oken. Doporučit tedy lze specifikaci LS 460 s pohonem zadních kol. Má nižší nároky na servis ve srovnání s variantou LS 460 AWD. Servisní plán vyžaduje pravidelnou výměnu oleje po 15 000 km nebo jednou za rok. U pohonu všech kole platí povinnost výměnu oleje v diferenciálech, ale i tak může být AWD může být zajímavou volbou pro motoristy, kteří mají rádi čtyřkolky.
Limuzína může stát relativně málo, servis je otázkou nájezdu
Hybridní provedení LS600h nabízí vysoký výkon 445 koní, ale vysoké mohou být i provozní náklady. Trakčním akumulátor může vykazovat degradaci po delší době odstavení. Aktuálně je na německém prodejním serveru v nabídce verze LS 460 s pohonem zadních kol, v přepočtu za neuvěřitelných 184 000 Kč. Skutečně za méně, než dvě stě tisíc může mít člověk superluxusní limuzínu, která ho finančně nezničí. Nebo ne hned.
Samozřejmě že auto z roku 2008, a s takovým nájezdem, nebude ve stavu jako kdyby sjelo z výrobní linky. Je třeba počítat s tím, že uvedený exemplář má najeto 151 000 km, a to je vidět hned na první pohled na nárazníku a karoserii obecně. Opotřebení je patrné i interiéru, na volantu a čalounění. Nicméně jako „levná“ vstupenka mezi elitu může toto auto někomu, kdo má hluboko do kapsy, ale z nějakého důvodu „musí“ mít auto tohoto typu, posloužit.