Nové Volvo je levnější než Opel a zrychlí 0–100 km/h dřív než Porsche. Češi už se zapisují na čekací listinu

Představit nejlevnější model v nabídce, který bude současně nejrychlejším, není úplně typický postup. Volvo ale věří, že se mu vyplatí. Konkurence by měla zpozornět.

i Zdroj fotografie: Volvo
i Zdroj fotografie: Volvo
i Zdroj fotografie: Volvo
i Zdroj fotografie: Volvo
i Zdroj fotografie: Volvo
i Zdroj fotografie: Volvo
i Zdroj fotografie: Volvo
i Zdroj fotografie: Volvo
i Zdroj fotografie: Volvo
i Zdroj fotografie: Volvo
i Zdroj fotografie: Volvo
Dalších 7 fotografií
Dalších 7 fotografií
                   

Volvo nepolevuje ve své ofenzívě nových modelů. Tentokrát se severský výrobce, vlastněný čínskou společností Geely, rozhodnul jít „nejníž, co to jenom jde“. Myšleno pochopitelně v rámci kompaktních SUV, ostatně vozy z řad SUV bývají dnes nejčastějším zástupcem při ohlašovaní nových modelů. Pro Volvo pak SUV tvoří jádro a pilíř nabídky současně, od dob první XC 90 vystřelila popularita švédských robustních SUV strmě ku hvězdám. Pojďme se podívat na nové nejmenší SUV společně a podrobněji.

Nejlevnější SUV Volvo. A nejrychlejší

Jak uvedla evropská edice magazínu Automotive News, nové Volvo EX30 bude „malé, ale mohutné“. První subkompaktní SUV od Volva bude nejen nejdostupnějším modelem značky – s počáteční cenou zhruba 869 000 korun, ale také bude nejrychlejším. Zvláštní kombinace. Mimochodem, Opel Mokka Electric byl při svém představení o více než 85 000 korun dražší. Lidový Opel dražší než severská „prémiovka“? Zajímavé.

iZdroj fotografie: Volvo

Cena a rychlost jsou jedním z důvodů, proč je generální ředitel Volva Jim Rowan přesvědčen, že EX30 bude hrát klíčovou roli při pomoci automobilce dosáhnout cílů pro rok 2025, a to zvýšit celosvětové prodeje o 95 procent ve srovnání s loňským rokem na 1,2 milionu, přičemž polovina z těchto modelů je plně elektrická. Při představení vozu ve středu 7. června uvedl, že Volvo očekává, že EX30 bude v nadcházejících letech jedním z nejprodávanějších modelů značky a že „významně přispěje k našim cílům růstu a ziskovosti“.

Zrychlením pokoří Porsche 911 Carrera

Volvo ve středu začalo přijímat objednávky na EX30 v Evropě a Spojených státech, další trhy budou následovat později. Dodávky vozu jsou naplánovány na začátek roku 2024. Rádi říkáme, že EX30 je malý, ale výkonný, protože poskytuje vše, co byste od Volva chtěli, ale v menším balení,“ řekl Rowan ve středu během premiéry vozu. To je zajímavá kombinace. „Prcek“ od Volva, jenž by měl plnit úlohu „startovacího balíčku“, může být současně nadupaným hot hatchem. Jedno číslo? 3,6 sekundy.

Volvo splnilo svůj slib. Vozy nepojedou rychleji než 180 kilometrů v hodině

To je čas, za který zrychlí nejvýkonnější verze EX30 z 0 na 100 km/h. Což z něj dělá vůz Volvo s nejrychlejší akcelerací. Famózní. Mimochodem, základní Porsche 911 Carrera to dokáže za 4,1 sekundy. Nutno dodat, že těmito hodnotami disponuje špičková varianta EX30, která kombinuje lithiovou, niklovou, manganovou a kobaltovou (NMC) baterií s elektromotory na přední a zadní nápravě. A ta nebude pochopitelně onou zaváděcí verzí s „cenou od“. A nebude levnější než Opel Mokka. Ale s tím se také počítá, Audi A3 také koupíte jako hatchback „na nákup a zpět“ i jako časoprostor ohýbající RS3.

Dva motory, 422 koní a 550 Nm. A stále „malé SUV“

Za tímto famózním zrychlením stojí sestava dvou motorů s celkovým výkonem 310 kW (113 kW na přední nápravě a 197 kW na zadní), napájena 69kilowatthodinovou baterií. K výkonu se přidává 523 newtonmetrů točivého momentu. Dojezd bude zcela dostatečných 460 km, podle předběžných testů v rámci standardu WLTP, přičemž jeho nabíjecí kapacita až 153 kW znamená, že baterie může být nabita z 10 na 80 procent za méně než 27 minut. To už je snesitelný údaj. Pokud tedy najdete takto výkonnou nabíječku.

V interiéru nového Volva pak zásadní roli hraje fakt, že je zaměřeno na mladé zákazníky, kteří chtějí ve svých vozidlech udržitelná řešení. Aby Volvo splnilo toto přání, použilo v základním modelu značky recyklované a obnovitelné materiály, jako je džínovina, len a vlna. Osobou, která v tom sehrála klíčovou roli, je šéfka interiérového designu Lisa Reevesová, která od svého příchodu z Bentley v roce 2014 pomohla vytvořit vnitřní prostředí pro modely Volvo. A jak je z prodejů patrné, podařilo se jí to.

Volvo bude mít v interiéru geniální věc, jaká v autech ještě nebyla. Tiše závidí Tesla i další automobilky

Uvidíme, jak se novému nejmenšímu Volvu podaří dobýt trh. S takovouto cenovkou má k tomu našlápnuto více než dobře. Neb 869 000 korun už je poměrně na dohled třeba „diskontní“ MG4. A něco mi říká, že volba mezi těmito dvěma vozy by v mnoha případech byla jasná. Jak to vidíte vy, zlákalo by vás elektrické Volvo za takovouto cenu? Napište nám do diskuse pod článkem, děkujeme!

Galerie

Dalších 7 fotografií
Dalších 7 fotografií

Myslíte, že s takovouto cenou Volvo prorazí?

Diskuze Vstoupit do diskuze
69 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články