Lewis Hamilton potvrdil své ambiciózní plány u Ferrari, a překvapení? Nejde o závody F1, pán by rád navrhl vlastní auto F44

Závodník má závodit a ne se cpát do politiky, propagovat různá rasistická hnutí nebo si myslet, že umí navrhnout vlastní auto.

i Zdroj fotografie: Liauzh / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Upozorňujeme čtenáře, že následující text a komentář je publicistickým článkem, který obsahuje soukromý názor autora.

Mám rád F1, už roky. Jak fenomén jako takový, včetně toho „všeho kolem“, tak také F1 ve významu monopostů. Sám jsem jeden řídil a byl to zážitek na celý život. Mám rád některé jezdce, zejména starší generace. Nejvíce asi Michaela Schumachera. I s tou vší kontroverzí, která ho provázela. Jeho naschvály byly legendární, včetně toho, jak odstavil svůj závodní speciál a zablokoval ostatní jezdce.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

Někteří piloti F1 svůj charakter nezmění, i přes titul „sir“

Neříkám, že to schvaluji, ale on byl osobnost. Pár dalších bych ještě našel. Současná paleta mi nic neříká. A vyloženě nemám rád Lewise Hamiltona. Je to osobní antipatie. Jeho aktivistické snahy, propagace všech možných hnutí, je mi to bytostně odporné. A to ne že bych byl nesnášenlivý člověk, rasista a podobně. Ne, jde jen a pouze o Hamiltona osobně. Mám rád Ferrari. I přes stigma, které má u nás kvůli některým majitelům.

iZdroj fotografie: Liauzh / Creative Commons / CC-BY-SA

Ale kombinace Hamilton a Ferrari, nic pro mne. Dvě jména, která v motorsportu pro někoho znamenají možná víc než jen rychlost a lesk. V redakci AutoŽivě jsme udělali rychlý průzkum a zjistili jsme, že je to vlastně padesát na padesát. Ti, kdo sledují F1, mají rádi Hamiltona, asi polovina. A asi polovina ho ráda nemá. Nicméně když se nedávno tahle kombinace objevila v titulcích ve spojení s novým autem, spousta lidí si možná myslela, že jde o další marketingový trik, jak upoutat pozornost.

Háčky u dveřních madel mají v autě jiný význam než pověšení oblečení. Řidiči jsou mimo a netuší, jak je používat

Jenže tentokrát je to jinak. Hamilton je zlaté prase. Říkám zlaté, aby nějaký hnidopich nehledal v mém prohlášení něco jiného, nedej bože rasistického. Jak to myslím? Navzdory neuspokojivému startu v letošní sezoně se Hamiltonův přestup k Ferrari od Mercedesu ukázal jako komerční hit. Minimálně pro ševce a krejčíky od Pumy. Týmoví partneři této značky hlásí od příchodu sedminásobného mistra světa do Ferrari osminásobný nárůst prodeje zboží Ferrari.

Ambice přesahují kompetence, to si ale asi Lewis nepřipouští

Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, se totiž rozhodl, že už mu nestačí jen sedět za volantem nejrychlejších strojů na světě. Chce jít ještě dál. Chce navrhnout vlastní Ferrari. A ne, není to vtip. Představte si, že byste si mohli navrhnout vlastní auto. Vybrat si barvu, materiály, tvar volantu, motor, prostě všechno. Přesně tohle chce Hamilton. Pilot prozradil, že se během svého působení u Scuderie chystá zaměřit na víc než F1.

iZdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě

Totiž na stavbu vlastního supersportu Ferrari založeného na legendárním stroji F40 a plánuje jej pojmenovat „F44“. Má jít o odkaz na jeho závodní číslo F1. Mám respekt k vizionářům, mám pochopení pro nadprůměrně ambiciózní lidi, pokud mají co nabídnout. Ale nesedí mi plácání jen tak do větru a egoistické cíle a vize. Třeba s Elonem Muskem to mám půl na půl. Je to úspěšný podnikatel, nejbohatší člověk světě, to mu nelze upřít. Založil vlastní automobilku.

Bez technického vzdělání supersport nenavrhne, on to neví?

Má řadu jiných, pokrokových aktivit, včetně vesmírného programu. Ale jeho hysterické rozmnožování za účelem zalidnění planety Mars, plán na stavbu levného tunelu z Londýna do New Yorku na mořském dně, to už je na mě moc. A z Lewise Hamiltona cítím podobnou a zjevnou nepokoru. Na jednu stranu se bije do prsou a má ambice stvořit supersport lepší než F40. Na druhou stranu se vymlouvá s tím, že nechce, aby ho někdo hodnotil po půlce sezony u Ferrari, na konci sezóny.

iZdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě

Ale po několika letech, na konci angažmá. Ne, tohle ne, milý Lewisi, takhle to nefunguje. Nechat tě hrát si, vydělávat miliony a nesmět tě ohodnotit? Skutečně je mi tento pilot lidsky nesympatický a nemyslím si, že by právě on měl pro Ferrari navrhovat nějaké auto. Vím o spolupráci profesionálních závodníků a automobilek. Ale to je spolupráce, ne že by někdo chtěl sám navrhovat auto. Nemá jedinou technickou kvalifikaci, nemá žádné patřičné vzdělání.

Asi jako já, kdybych chtěl vyrábět párky jen z toho důvodu, že jsem vyhrál několikrát závody v jejich pojídání. Vlastně jsem si pohrál s grafickými programy a nějaké „ferrári“ jsem navrhl. Budu rád za vaše poznámky v komentářích pod článkem. Nicméně myslím, že by měl Hamilton zůstat u toho, co je mu nejbližší a co mu jde v tuto chvíli nejlépe. A tím rozhodně nemyslím závodění. 

Měl by Hamilton navrhnout auto?

Zdroj: F1 Ferrari
Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články