Luxusní sedan mezi Octavií a Superbem je tady. K tomu i SUV větší než Kodiaq, Češi se dočkali

Sleva 50 tisíc korun na jednom voze už není zanedbatelná, zvláště když je bez podmínek. A je za ni k dostání nádherné SUV, s plnou výbavou, a přitom o dost levnější než domácí Karoq.

i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
Dalších 10 fotografií
Dalších 10 fotografií
                   

Invaze čínských automobilek do Evropy je viditelnější a hmatatelnější každým dnem, a to zdaleka už nejenom západně od našich hranic. V Čechách se takřka dokonale „zabydlelo“ MG, které vybudovalo rozsáhlou prodejní a servisní síť a začalo provozovat byznys ve velkém. A soudě dle ohlasů se jim více než daří. Druhým „českým Číňanem“ je Dongfeng, budující síť dealerů a postupně rozšiřující nabídku modelů. Mezi „klasické“ SUV se zanedlouho dostane prémiové MPV a na řadu přijde i výjimečný sedan. Pojďme se na to podívat společně.

Třetí do party nejlepších z Číny již naplno prodává v Čechách

Dongfeng je třetí největší čínský výrobce automobilů, což je samo o sobě kvalifikace, k níž se dá asi poznamenat pouze „bez komentáře“. Pokud jste se dostali až sem, musíte něco umět, protože jste ve společnosti těch nejlepších, mimo jiné SAIC (což je mateřská společnost i zmíněného MG) nebo BYD, z jejichž vozů má těžké spaní i Elon Musk. A které byly mimochodem jedním ze „spouštěčů“ jeho nedávné slevové akce v Číně. Neb proti takto kvalitní konkurenci, navíc operující za výrazně nižší ceny, zkrátka Tesla neměla co nabídnout.

iZdroj fotografie: Dongfeng

A přesně z této „elitní partičky“ je i výrobce, jenž by chtěl brzy doplnit nabídku stávajících SUV sedanem, pro který se u domácích dealerů Dongfengu vžilo vtipné označení „něco mezi Octavií a Superbem“. Což by nakonec mohla být takřka ideální velikost. Octavii sice rozhodně není možno nazvat „malým vozem“, nicméně její původní zařazení kousek nad nižší střední střídu je stále znát, zejména na prostoru zadních sedadel. Což je naopak královská disciplína Superbu. Najít tedy kompromis? Proč ne.

iZdroj fotografie: Dongfeng

Sedan z Číny, který se o to u nás pokouší, se pro Evropu nazývá Shine Max. Ve své domovině jej výrobce nabízí od roku 2019, ovšem pod názvem Aeolus Yixuan. Původně čistě benzínová verze byla přitom postupně doplněna nejen o elektromobil, ale především o sportovní verzi Mach, která dostala přeplňovaný motor 1,5 litru naladěný na 197 koní. Po všech těch střídmých jednotkách a objemu 1,5 litru a výkonu do 150 koní, v Číně tak mimořádně oblíbených z daňových důvodů, bychom se konečně mohli dočkat větší porce výkonu.

Špičkový benzínový motor – nečekaně z Číny

Jedná se navíc o poměrně unikátní jednotku s tepelnou účinností 41,7 procenta. Pokud se navíc rozhodnete pro verzi s mild hybridem a 7stupňovou automatickou převodovkou, měl by sedan spotřebovat pouze 4,3 l / 100 km. Na stovku přitom zrychlí za 6 sekund. Za tyto výsledky vděčí také své působivé aerodynamice, kdy koeficient odporu vzduchu byl snížen na Cd 0,27. Papírově to nejsou špatné hodnoty, doplněné navíc interiérem s dvěma LCD panely, armádou elektronických asistentů nebo koženým čalouněním.

iZdroj fotografie: Dongfeng

A to ještě není všechno. Cenová válka na čínském trhu se (dlužno dodat příjemným způsobem) promítá i do cen v Čechách nabízených modelů, na základní model Glory 500 a atraktivní SUV kupé Fengon 5 je aktuálně poskytována sleva 50 000 Kč, a to bez jakýchkoli podmínek ohledně financování, jak to někdy u nás bývá zvykem. Jinými slovy, vstupní model Glory 500 L2 zlevňuje z 509 990 Kč na 459 990 Kč, ve standardu má přitom litá kola, automat, klimatizaci nebo kožené čalounění. Co na to MG a jejich základní model ZS?

SUV kupé je větší než Karoq, stojí ale citelně méně

Mohutné SUV kupé Forthing T5 Evo je pak v základní výbavě Classic také o 50 000 levnější – tedy z 689 900 Kč za sympatičtějších 639 900 Kč. Přeplňovaná patnáctistovka nabídne 140 koní ve spojení s CVT automatem, vůz vám dodají na 18palcových kolech a přidají mimo jiné střešní okno, kožený interiér, klimatizaci nebo přední i zadní parkovací senzory, stejně jako světlomety s LED technologií. To je výbava překračující např. domácí Karoq, který je však cenově zcela jinde.

A pořád to ještě není všechno. Modelová expanze zahrne krom sedanu i stylové velké MPV U-Tour, tedy kategorii, která na trhu nyní tak citelně chybí. Za cenu 799 000 korun se stane zajímavou konkurencí pro aktuální Hyundai Staria. Něco nám říká, že VW nebo Renault může jejich stažení z tohoto segmentu trhu začít mrzet už nyní. Jak to vidíte vy, nechali byste se za takovou slevu zlákat na plně vybavená SUV? Nebo si počkáte na nový sedan a MPV? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Galerie

Dalších 10 fotografií
Dalších 10 fotografií

Nechali byste se zlákat na slevu 50 tisíc?

Diskuze Vstoupit do diskuze
106 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články