Populární městský vůz Toyota Yaris byl představen ve své čtvrté generaci. A nutno říci, že se jedná o poměrně výrazný krok kupředu, který by z něho mohl udělat model, který strčí konkurenci do kapsy. Oficiální představení proběhlo v Amsterodamu a hned v první chvíli bylo jasné, kam chce Toyota dlouhodobě směřovat.

Hybridní pohon jako největší změna

Tím hlavním, co se v souvislosti s vozem Toyota Yaris v rámci čtvrté generace událo, je rozhodně využití hybridního pohonu. Auto tak kombinuje benzinový motor o objemu 1,5 litru s elektromotorem. To mu má přinést jak zajímavou dynamiku, tak i dobrou spotřebu hlavně při popojíždění ve městech, do kterých je automobil určený primárně. Poradí si však i s jízdou mimo něj.

Širší, ale menší a nižší

Zajímavě byla změněna celková velikost vozu. Je třeba říci, že na délku je asi o 5 milimetrů kratší, stejně jako byla o 15 milimetrů snížena jeho výška. Komfort cestování to však nijak nesnižuje. Naopak. A to hlavně díky většímu rozvoru o 50 milimetrů, díky kterému je vůz nepatrně širší což se pozitivně podepisuje jak na množství místa, tak i na zajímavějším vzhledu.

Povedený a kvalitní hybrid

Toyota dlouhodobě ukazuje, že jsou její hybridy skutečně kvalitní bez ohledu na to, o jaké jde auto. Ani Toyota Yaris čtvrté generace v potom směru nezklame. Klasický 1,5 litrový motor je doplněný elektromotorem, kterému dodávají energii použité lithium-iontové baterie, které jsou o celých 27 procent lehčí než dříve používaná řešení. To se pozitivně podepisuje na jízdních vlastnostech celého vozu, ale i na jeho spotřebě. Která by se mohla pohybovat i pod tři litry na sto, což je na hybrid opravdu velmi dobré číslo. Kromě zmíněné nejzajímavější motorizace nelze opomenout ani to, že auto bude k dispozici i s klasickým spalovacím motorem, a to o objemu 1 nebo 1,5 litru.