Video: Mechanik s 55letou praxí v oboru vyjmenoval nejlepší auta ke koupi. Ten člověk ví, co dělá

Když se někdo více než pět desítek let věnuje opravám automobilů, nastřádá tak velký objem zkušeností, že by byla škoda se o ně nepodělit. Scotty Kilmer se o ně podělí rád.

i Zdroj fotografie: Scotty Kilmer
                   

Scotty Kilmer je legenda. Mechanik s praxí v oboru tak dlouhou, že pamatuje automobilky a jejich automobily, které už dávnou nejsou mezi „živými“ stejně jako vzlety a pády těch, které dodnes vyvíjejí a prodávají svoje produkty na čtyřech (a více) kolech. A co je pozoruhodné, i v tak pokročilém věku, kde se mnozí jeho vrstevníci věnují zahrádce a vnoučatům plně využívá potenciál digitálních médií. A jeho YouTube videa boří hranice sledovanosti. Pojďme se na jedno z jeho doporučení podívat společně.

Obliba značky Toyota pramenící z nízké poruchovosti

Kdo se totiž prochází sbírkou návodů, rad a tipů Scottyho Kilmera, nemůže si nevšimnout jeho záliby ve vozech největšího japonského (i světového) výrobce. Ano, Toyoty má Scotty opravdu rád a se specificky prostým a názorným způsobem nejednou dokazuje, proč tomu tak je. Za dlouhou kariéru, čítající 55 let pod všemi možnými hevery, na nichž byly snad opravdu všechny značky světa, ho zkrátka zaujala Toyota. Pravděpodobně tedy tím, že se na ní z podhledu díval opravdu málokdy.

A ve svém hodnocení jde dokonce tak daleko, že mluví přímo o úspoře peněz: „Jako mechanik jsem za posledních pět desetiletí pracoval na mnoha různých vozidlech. A mohu osobně potvrdit kvalitu Toyoty. Spolehlivost Toyoty má hodně společného s nízkým počtem mechanických poruch. Ale tady je to, co málokdo ví. Pořízením Toyoty vlastně ušetříte spoustu peněz oproti jiným značkám,“ poznamenává Scotty. Dlužno dodat, že jednak s tím názorem není osamocen, jednak mu dávají za pravdu renomované průzkumy spolehlivosti.

Renomované žebříčky dávají Scottymu za pravdu

Přičemž dva z těch největších, zveřejňovaných magazíny What Car (s vozy starými pět let) a Consumer Reports zařazují pravidelně Toyotu nebo Lexus na přední příčky svých zebříčků. V letošním roce jsou Lexus a Toyota předními značkami ve spolehlivosti, přičemž obě dosáhly téměř dokonalého skóre. Osm modelů – pět od Lexusu a tři od Toyoty – se umístilo mezi třemi nejlepšími ve svých kategoriích, přičemž aktuální Lexus NX, Lexus NX 2014–2021, Lexus UX a Toyota Yaris 2011–2020  dosáhly více než 99 %.

Takhle vypadá Toyota Tundra, která najezdila přes 1.600.000 kilometrů. Majitel dostal od automobilky novou!

To zřejmě nepotřebuje komentáře. Dalo by se to ještě pochopit u Lexusu, kde s ohledem na cenové zařazení by člověk pečlivou výstupní kontrolu a vysokou spolehlivost v podstatě čekal. Nicméně paradoxně k drahým lexusům si zcela stejně vedou levný Yaris nebo dostupná Corolla. Celé to spíše svědčí o desítky let cizelovaném inženýrství, stejně jako způsobech výroby. Vedoucích pak ve finále k tomu, že Toyoty se opravdu málo kazí, speciálně po mechanické stránce.

Spolehlivost je důležitá pro motoristy i pro teroristy

Ne tak zcela žádoucí, nicméně o lecčems vypovídající „reklamou“ na spolehlivost vozů Toyoty mohou být i záběry z ozbrojených konfliktů. Ve kterých teroristé, příslušníci tzv. islámského státu a další desperáti používají s velkou oblibou právě pickupy Toyota. Na něž umístí odpalovač raket země-vzduch v kombinaci s dvěma kulomety, deset bojovníků v plné zbroji naskáče na korbu – a bílý pickup, přetížený asi tak 5x se bez zaváhání rozjede a peláší pouští, jako by se nechumelilo.

Podobně se to má i s výrobou mechanicky tak citlivé a namáhané součástky, jakou je turbodmychadlo. Toyota si vždy vyráběla vlastní, přičemž jejich spolehlivost své známější kolegy daleko předčila. A i já osobně, jakkoli jsem spíše příznivce evropských značek bych konkrétně v případě Toyoty neváhal – a její spolehlivost by byla na mém pomyslném žebříčku velmi vysoko. Jak to vidíte vy, jakou máte osobní zkušenost? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Jakou máte osobní zkušenost s Toyotou?

Diskuze Vstoupit do diskuze
135 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články