I když bereme auto jako spotřební zboží, pochopitelně chceme, aby nám vydrželo co možná nejdéle. Řada lidí si však své auto celkem nevědomky ničí. Dělají tyto chyby, které mohou výrazně negativně ovlivnit technický stav a životnost vašeho vozu. Neděláte je také?

Ostré brzdění

Stát dlouho na brzdě by se sice také nemělo, ale stejně tak není správné brzdit příliš ostře. Tedy prudce sešlápnout brzdový pedál a snažit se zastavit takzvaně na metru. Správné je brzdit spíše plynule. Ideální je pomalu dojíždět a až později jemně sešlápnout brzdu a měkce zastavit. Jinak vám hrozí výrazné opotřebení brzdových destiček.

Špatné palivo

Nejenom, že může hrozit to, že budete tankovat u pochybných čerpacích stanic, kde palivo nemá svou kvalitu, nehledě například na příměsi a nečistoty. Dalším rizikem je zde také to, že můžete tankovat palivo se špatným oktanovým číslem. Pokud je doporučeno 96 a vy budete tankovat 92, sice ušetříte na spotřebě, ale auto vám rozhodně nepoděkuje.

Ignorace čistoty

Myjete auto jednou za několik měsíců? Nejenom, že bude hyzdit celou ulici, ale také ho tím ničíte. Jakékoliv nečistoty na laku mohou podněcovat vznik koroze. V zimě se k tomu navíc přidává také sůl. Uvnitř potom hrozí zase poškozování čalounění, kůže nebo plastů od nečistot, které jsou součástí prachu. Jestliže budete chtít auto prodat za slušnou cenu, starejte se o něj.

Špatné řazení

Chápeme, že chcete daný rychlostní stupeň zařadit co možná nejrychleji, ale ne vždy to přinese požadované úspěchy a výsledky. Agresivním řazením své auto často ničíte více, než si myslíte. Pokud to není nutné, řaďte vždy plynule. A pokud má jít o zařazení jedničky po couvání, nebo zpátečky při parkování, dejte tam daný stupeň až když vaše auto úplně stojí.

Prázdná nádrž




Stále vám svítí „hladové oko“ a když načerpáte, tak jenom za pár stovek? Je to velmi rizikové jednání. Jak proto, že můžete velkou koncentrací nečistot ucpat filtry i palivový systém, tak i proto, že uvnitř prázdné nádrže bude kondenzovat větší množství vody což povede k tomu, že ta bude stékat do nafty nebo benzinu a tu ředit.

Tlak v pneumatikách

Správně není ani příliš vysoký, ani příliš nízký. Je sice pravdou, že špatným nahuštěním pouze zvyšujete spotřebu a ničíte pneumatiky, ne své auto, ale celkové náklady rozhodně nemusí být malé. Stačí se podívat kolik nová sada stojí a přidat k tomu fakt, že ji kvůli špatnému nahuštění musíte měnit zbytečně brzy.

Mytí v myčce

Na závěr poslední věc. Tou je mytí v myčce. I když je dobré udržovat auto dlouhodobě čisté, kartáče myček nejsou pro lak úplně ideální. Dochází ke zbytečným škrábancům a ke zbytečnému poškození. Mnohem lepší je šetrné ruční mytí, nebo mytí tlakové.