Vozy Mini jsou velmi ikonická auta, která lákají především na svůj povedený design. Nutno však dodat, že to může být také výkon, který rozhodně nezklame. Zde můžeme vypíchnout ostrou verzi Mini GP, která dokáže nabídnout výkon o hodnotě 306 koní a zrychlení z nuly na sto za 5,2 sekundy. Maximálka vozu má být 263 km/h a točivý moment 450 Nm. Je tedy vidět, že řada aut této značky je skutečně výjimečná.

Ani Mini nezůstává pozadu v použití elektřiny

Stejně jako většina jiných vozidel, i u Mini se nesmí zapomínat na elektřinu. Konkrétním modelem, který máme nyní na mysli je Electric Cooper SE, který byl aktuálně představen na autosalonu v Los Angeles. Na pohled opět velmi povedené auto, které je poháněno elektromotorem, který získává energie z baterií o kapacitě 32,6 kWh. A tady už jistě tušíte, že to není až tak výrazná hodnota. Konkrétně je Electric Cooper SE schopen ujet podle WLTP 232 kilometrů. To sice může většině řidičů stačit, ale obecně je to celkem nízká hodnota. Nejde však o to, že by Mini nedokázala použít větší baterie, ale o to, že nechce. A takto by tomu mělo být i v budoucnu.

Mini jde proti proudu. Rapidní zvyšování dojezdu se neplánuje




Onen pro někoho nízký dojezd je věc, se kterou bude nutné s největší pravděpodobností i u dalších elektrifikovaných modelů. Takto to nastínil Bernd Körber který potvrdil, že Mini chce stále zůstávat věrno své cestě, že jízda autem je zážitek a má nabídnout i něco navíc, než je jenom dojezd. Sice by mohly být použity větší baterie které by zvýšily dojezd, ale v tu chvíli tu máme i vyšší hmotnost a výrazně snížené jízdní vlastnosti. A to nyní zatím není cesta, kterou by se Mini chtělo vydávat. A zatímco ostatní se přehánějí v tom, jak daleko jejich elektromobil dojede, Mini je trumfne tím, jak pojede. Navíc stále mluvíme o městském voze, takže 232 km dojezdu je skutečně dostatečná hodnota.