Pirát na D1 vybrzdil řidiče a ještě do něj nacouval: Pak odmítl vypovídat. Hrozí mu směšný trest, ale video stojí za to

Někteří jedinci by evidentně něco tak vzácného, jako je řidičské oprávnění, neměli nikdy vlastnit. Jejich myšlenky i činy totiž ohrožují okolí. Jako v tomto videu z D1.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Není to ani 24 hodin, co jsem do redakčního systému posílal článek o pirátovi, jenž se ztratil policii tím, že na dálnici zhasnul světla. A jako „bonus“ jsem ke článku přiložil video od BMW films, ukazující podobnou scénu v poněkud drsnější, gangsterské verzi. A co se nestalo? Na stole mi přistála tisková zpráva od naší policie, popisující konání piráta z D1, jenž si „klasické“ vybrždění ještě vylepšil tím, že nacouval do auta za sebou. Tedy přesně tím skutkem, před nímž jsem tak důrazně varoval v minulém článku. To se na to podívejme.

Digitální hračka za pár korun, co má smysl

Úvodem malá technická vsuvka, pro mnohé zcela samozřejmá. Nejsme v redakci příznivci zbytečných „digitálních hraček“ a zásuvka zapalovače přeplněná všemi možnými USB rozdvojkami a na ně napojenými navigacemi, displeji nebo červenými „světýlky“ v interiéru nás přivádí k mírné depresi. Střídmost a minimum rušivých elementů za jízdy bychom možná preferovali více. Přesto je jedno zařízení, které má opravdu smysl, není nijak extra drahé a svoji práci odvádí tiše a nenápadně. Tím zařízením je palubní kamera.

iZdroj fotografie: Policie

Neboť když si přes záplavu videí s dopravními přestupky uvědomíme, kolik situací se k nám nikdy nedostane jenom proto, že se zkrátka nikdy nenatočily, dojde nám, že ta malá krabička pod zpětným zrcátkem má možná opravdu smysl. Byť například hned v sousedním Rakousku mají na její používání zcela opačný názor. Ale to oni mají i na náš Temelín nebo na naše „pendlery“, tím bychom se nějak extra netrápili. Kamera zachycující dění před autem není dle našeho soudu nic, co by mělo někomu vadit, i s vědomím rizika, že zachytí se silničním provozem nesouvisející děje, například ve městě.

Na 222 kilometru D1 bylo rušno

Děj, který zachytila kamera ve Fordu Galaxy však se silničním provozem souvisel a to tak, že velmi citelně. Jak je ze záznamu patrné, náš agresor (možná drsnější pojmenování, nenapadá nás v tuto chvíli ale nic lepšího) jej na 222 kilometru směrem na Ostravu nejprve podjel zprava, poté přinutil zastavit a ještě do něj úmyslně nacouval, ne zrovna nepatrnou rychlostí. Jak charakterizovat takovéto počínání? Jako mladickou nerozvážnost? Těžko, řidiči Opelu bylo 47 let. Krize středního věku? Pokud si někdo řeší krizi středního věku couváním do auta na dálnici, má evidentně problém.

iZdroj fotografie: Policie

Jak vyplynulo z vyjádření policie, agresor odmítnul vypovídat. Což svým způsobem chápu, co na tuhle divočinu může taky někdo říci. „Promiňte, mně to ujelo, už to nikdy neudělám“. Jistě, odpouštíme vám. Polepšete se, nebuďte agresivní na dálnici a už to nikdy nedělejte. Tytyty. Policie věc tedy postoupila do správního řízení. Ve kterém mu za couvání na dálnici, způsobení dopravní nehody a další prohřešky hrozí (kromě adekvátní srážky bodů) také desetitisícový trest a zákaz řízení až na jeden rok. Až.

Tresty jako výsměch a bezzubá obrana státu

Tak to bychom měli. Nepřijde vám to nějak málo? Pokud je někdo při smyslech, a úmyslně do někoho na dálnici nacouvá, musí si být vědom toho, že může způsobit apokalypsu. Nikdy netušíte, kdo se za vámi za vteřinu zjeví. Pokud si toho vědom není, pak se s předáním řidičského oprávnění někdo evidentně spletl. A pokud si toho vědom je, jde o úmyslný čin (v tomto případě pochopitelně, omylem do něj nenacouval) a jeho pachatel mohl ohrozit okolí. Neboli obecné ohrožení? Kdy se konečně začnou podobné „úlety“ posuzovat tak, aby byly výstrahou i pro ostatní? Bylo by možná načase.

Přijde vám trest v podobě zákazu řízení „až“ na jeden rok adekvátní?

Diskuze Vstoupit do diskuze
113 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články