Nejčastější problémy ojetin z Německa a Česka. Pozdější opravy těchto 6 věcí se vyšplhají na desítky tisíc

Každý ojetý automobil představuje určité riziko poruchy. Mezi nejčastější závady patří jak selhání elektronických systémů, tak některých mechanických součástí.

i Zdroj fotografie: Škoda
                   

Někteří řidiči preferují pouze nákup nových automobilů, zatímco jiní si mohou dovolit pouze ojetinu. Druhý způsob pořízení vozidla představuje mnohem větší riziko, že dojde k poruše. Pokud tedy neznáte osobně majitele vozu nebo s jistotou jeho historii, nikdy nevíte, co přesně kupujete. V dnešní době není ničím neobvyklým stočený počet kilometrů, téměř dokonale zamaskovaná nabouraná část nebo jen na oko opravená některá součástka. Obecně však existuje několik základních poruch, se kterými se řidiči ojetých automobilů setkávají nejčastěji.

Problémy s elektrickým stahováním oken

Téměř všechna dnešní auta už mají elektrický systém pro stahování oken. Stačí tak pouze zmáčknout tlačítko a okénko vyjede nebo sjede podle potřeby. Tento způsob je proti starším ručním ovládáním mnohem příjemnější a pohodlnější. Na druhou stranu má mnohem více součástí, které se mohou jednoduše pokazit. Jeho spolehlivost je tak mnohem nižší, což dokazuje celá řada ojetin, u kterých se řidiči pravidelně setkávají s tímto problémem.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Při uvedené poruše se často stane, že okno sjede dolů a už nejde vrátit zpátky nahoru. To představuje velký problém, protože automobil v tu chvíli zůstává do jisté míry zpřístupněný zlodějům. Je tak na místě co nejdříve vyhledat servis a závadu nechat opravit. Na vině bývá nejčastěji závada motorku, která se může majiteli pěkně prodražit. Problémy s elektrickým ovládáním oken mají podle průzkumů nejčastěji Renault Scénic, Megane a Audi A5.

Ne příliš oblíbená součást – EGR ventil

EGR ventil je zkratka pro označení Exhaust Gas Recirculation, neboli recirkulace výfukových spalin. Tato součást je téměř v každém vozidle, a to konkrétně kvůli snížení škodlivých emisí vypouštěných do ovzduší. Systém funguje na opětovném nasátí zbytkových plynů do válce a tím sníží množství emisí. Největší problémy s EGR ventilem mají obecně vznětové motory.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Nejčastěji dochází k poruše právě kvůli zanesení. Řídící jednotka se pak dále snaží ovládat EGR podle potřeby až do doby, kdy dojde k poškození vlivem znečištění. Tento problém se nejčastěji vyskytoval u ojetých modelů Opel Astra, Volkswagen Transporter a Land Rover Discovery.

Prasklé těsnění pod hlavou

Tento problém je jedním z největších strašáků každého majitele automobilu. Jedná se totiž o závažnou poruchu, která vyžaduje velmi náročnou a drahou opravu. Samotné těsnění je už od výroby navrženo a vyrobeno tak, aby nedošlo k jeho poškození a selhání. Všichni tak doufají, že k podobné situaci nedojde a těsnění vydrží celou životnost motoru. Nejedná se zdaleka o nejrozšířenější závadu u ojetých vozidel, ale i tak k ní může dojít. Tento problém nejvíce postihoval automobily Opel Corsa, Citroen C3 nebo Peugeot 207.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Alternátor

Jednou z nejdůležitějších součástí celého systému automobilu je alternátor. Ten zajišťuje výrobu elektrické energie pro celý automobil. Kromě toho dobijí baterii, bez které by jízda nebyla vůbec možná. Pokud selže přímo v provozu, automobil ještě chvíli pojede. Zapnuté světla spolu s dalším odběrem elektrické energie však akumulátor poměrně rychle vybijí a dojde k vypnutí motoru. Nejčastějšími ojetinami, u kterých dochází k selhání alternátoru, jsou Opel Astra, Ford Focus a Land Rover Discovery.

Potíže s turbodmychadlem

Turbodmychadlo v dnešní době navyšuje výkon téměř každého moderního automobilu. Jeho životnost však do velké míry závisí i na tom, jakým stylem s vozidlem jeho majitel jezdí. Pokud však řidiči nedodržují během jízdy základní pravidla, může turbodmychadlo odejít dříve, než se nadějí. Jeho oprava nebo výměna je velmi nákladná. Problémy s touto součástkou podle průzkumů nejčastěji zaznamenali řidiči ojetých automobilů Volkswagen Golf, Ford Focus a BWM řady 3.

iZdroj fotografie: Pixabay

Elektronika v automobilu

Problémy s elektronikou automobilu nechce zažít žádný řidič. Jejich přesná detekce je často velmi problematická a trvá poměrně dlouho. Pokud se tedy řidiči dostanou do této nepříjemné situace, v mnoha případech si musí na opravu vozidla připravit poměrně slušnou částku. Obdobné problémy potkávají podle průzkumů nejčastěji řidiče automobilů Opel Corsa, Audi A3 a BMW řady 3.

Máte zkušenosti s některým zmiňovaným problémem u svého ojetého automobilu?

Zdroj: CarMag

Diskuze Vstoupit do diskuze
145 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články