Jaké dieselové motory patří mezi ty vůbec nejhorší a proč tomu tak je

Některé starší dieselové motory nejsou příliš vhodnou volbou při koupi ojetého automobilu. Řada z nich má výrobní vady, které vás často poženou do servisu.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Naftové motory jsou stále hodně oblíbenou volbou u řady řidičů. Některým se líbí o něco málo nižší spotřeba než u benzínu, jiným zase levnější tankování nafty. Jak u benzínových, tak u dieselových motorů najdeme modely, které se jejich výrobci příliš nepovedly a řadí se mezi ty méně spolehlivé. Na vině může být buď nedostatečně propracovaná konstrukce, nebo vada u konkrétního dílu, jež se neprojeví hned u testů a zkoušek, ale až po několika tisících ujetých kilometrech.

Ne příliš spolehlivý je motor 2,0D Boxer

Tuto pohonnou jednotku můžeme najít například u vozů Subaru Forester, Outback nebo Legacy. Problémové motory se vyráběly v letech 2008–2010. Nejčastějším problémem u motoru 2,0 Boxer se ukázal EGR ventil a filtr DPF. V ojedinělejších případech se stávalo, že praskla kliková hřídel nebo blok motoru. Všechny tyto poruchy si žádají drahou opravu v servise. Výrobce motoru na tyto problémy reagoval v roce 2010, kdy jeho modernizací částečně zmírnil rizika poruch.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Vyhněte se motoru Diesel 2.2 Di / dCi

Tento typ motoru se dával do Nissanu. Nejvíce jich bylo montováno do modelu Almera a Primera. Největším problémem tohoto dieselového motoru byl systém vstřikování Common Rail, zejména jeho vadné regulátory tlaku čerpadla. Jsou známé také potíže s EGR ventilem a turbodmychadlem.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Problémový motor Diesel 2,0 / 2,2 MZR-CD

Svou nespolehlivostí tento motor poškodil pověst automobilů, jako jsou Mazda 3, Mazda 5 a Mazda 6, do nichž byl montován. Příčinou jejich velkých problémů byl rozvodový řetěz, který toho moc nevydržel. Navíc se u nich zjistilo, že mají vadné podložky pod vstřikovači, jež způsobují únik výfukových plynů do oleje. Následně vzniklý sliz pak ucpává olejové čerpadlo a omezuje jeho průtok, což může v extrémních případech vést až k zadření celého motoru.

Zdroj: CarMechanics

Diskuze Vstoupit do diskuze
135 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články