Na trhu je nejlevnější Lamborghini v historii. Stojí 478 tisíc Kč a v terénu toho zvládne víc než Urus

Koupit si Lamborghini nutně nemusí znamenat výdaj v řádech milionů korun. Raketové zrychlení dvanáctiválce ale nelze očekávat.

i Zdroj fotografie: Y.Leclercq / Creative Commons / CC-BY-SA
i Zdroj fotografie: S vědomím AUTOSALON-ISARTAL
i Zdroj fotografie: S vědomím AUTOSALON-ISARTAL
i Zdroj fotografie: S vědomím AUTOSALON-ISARTAL
i Zdroj fotografie: S vědomím AUTOSALON-ISARTAL
i Zdroj fotografie: S vědomím AUTOSALON-ISARTAL
i Zdroj fotografie: S vědomím AUTOSALON-ISARTAL
i Zdroj fotografie: S vědomím AUTOSALON-ISARTAL
i Zdroj fotografie: S vědomím AUTOSALON-ISARTAL
i Zdroj fotografie: S vědomím AUTOSALON-ISARTAL
i Zdroj fotografie: S vědomím AUTOSALON-ISARTAL
i Zdroj fotografie: S vědomím AUTOSALON-ISARTAL
i Zdroj fotografie: S vědomím AUTOSALON-ISARTAL
i Zdroj fotografie: S vědomím AUTOSALON-ISARTAL
Dalších 11 fotografií
Dalších 11 fotografií
                   

Kolik stojí nové Lamborghini? Aktuálně panuje na trhu zajímavá situace. Na oficiálním webu českého zastoupení není jeden jediný nový model k dispozici. Což znamená, že pokud člověk chce koupit nové Lamborghini, musí si zřejmě dost dlouho počkat. Anebo se spolehnout na alternativní cestu, popřípadě ojetý automobil.

Supersportovní jméno nemusí nosit jen supersport

Nové Lamborghini, pokud je k dispozici, vyjde na pět, ale klidně i na sedm milionů korun. Co když si někdo chce koupit Lamborghini, ale má hluboko do kapsy? Řešení tady je, ovšem zájemci o supersport jen těžko přinese uspokojení. Jakkoli se jedná o pravověrné Lamborghini, a to ještě z doby, kdy žil zakladatel značky. V terénu toho ovšem zvládne daleko více než například nejnovější SUV Urus. Nejlevnější Lamborghini na trhu stojí v přepočtu 478 000 Kč. Což je ze statistik německého inzertního portálu mobile.de nejnižší historická cena vůbec.

iZdroj fotografie: S vědomím AUTOSALON-ISARTAL

Ferruccio Lamborghini byl původně synem italských rolníků, od mládí se však zajímal o techniku. Když se po druhé světové válce nedostávalo v Itálii zemědělské techniky, ale byl relativní dostatek dílů, mladý Ital rozjel svůj byznys a vydělal peníze. Dál už je to známá historie, jak se Ferruccio dostal k výrobě aut. A stvořil novou kategorii sportovních automobilů, jejím základem byl model Miura.

Ne každé Lambo má motor V10 nebo V12

Ve zkratce šlo o to, že si Lamborghini koupil Ferrari a nebyl spokojený s jeho kvalitou. Po neshodě s Enzem se rozhodl, že postaví vlastní, samozřejmě lepší supersport. Na německém portálu s ojetinami je k mání Lamborghini, které odkazuje na původní výrobní artikl. Je to traktor. Jde o typ R603. Ten byl ve výrobě v letech 1973 až 1982, kus v nabídce je z pozdější éry, jedná se o ročník 1980. Je to tedy Lambo, ale se sportovním vyžitím nemá nic společného. Přesto ale není nevhodné uvažovat o jeho koupi. Svou cenu určitě má.

iZdroj fotografie: S vědomím AUTOSALON-ISARTAL

Nájezd stroje je minimální – 4 928 km, ovšem dá se předpokládat, že nešlo o nájezd v idylickém prostřední ideálního asfaltu. Motor disponuje výkonem 56 koní a spaluje naftu, což by člověk u sportovních sourozenců jen těžko čekal. Je to ale v zásadě pracant. Už s pohonem jedné nápravy zvládne hodně, umí ale fungovat i jako čtyřkolka. Převodovka, to je dvanáctistupňový manuál.

S nadsázkou lze prohlásit, že jde o karoserii roadster. Popravdě se jedná o otevřený traktor bez střechy. Je to tedy Lambo, ale se sportovním vyžitím nemá nic společného. Přesto ale není nevhodné uvažovat o jeho koupi. Exemplář je na německých dokladech, aktuálně jej vlastní třetí majitel, a to od roku 2015. Svou cenu stroj určitě má. Samozřejmě nejde o stroj, se kterým by člověk jel na výlet, jedná se spíše o investiční či sběratelský kus.

Galerie

Dalších 11 fotografií
Dalších 11 fotografií

Dali byste za tohle Lambo půl milionu?

Diskuze Vstoupit do diskuze
115 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články