Dopravní značky, které řidiči ignorují nebo chápou úplně špatně a ohrožují ostatní

Existují značky, které řidiči zpravidla ignorují nebo si je vykládají zcela mylně. Bohužel jejich chování má dopad na ostatní.

i Zdroj fotografie: Depostiphotos
                   

Teoreticky by měl dopravní značky ovládat každý držitel řidičského průkazu a to pokud možno bezchybně. Jenže to je teorie a praxe bývá mnohdy zcela odlišná. Důsledkem je také skupina značek, které jsou vykládány zcela mylně. Některé zákazy například řidiči ignorují proto, že je považují za naprosto nesmyslné. Vzhledem k úsekům silnic, které jsou posety mnoha značkami za sebou, se tomu ale nelze divit.

Není stání jako zastavení

Jednou z často špatně vykládaných značek je zákaz zastavení nebo stání. Pokud jde o zákaz zastavení, ten je docela jednoznačný. Jenže u stání je diskutabilní, co do něj spadá a co už nikoli. Zastavení znamená „uvedení vozidla do klidu na nezbytně dlouhou dobu pro naložení nebo nastoupení“. Zákon ovšem neupravuje dobu, do kdy jde o pouhé zastavení a od kdy už se jedná dle legislativy o stání. Zastavení na nezbytnou dobu může být i hodinové stěhování nábytku.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Zastavujeme také na přednostech a stopkách. Přednost v jízdě je jasná nejspíš každému. Nechme teď stranou, že někde jsou skutečně zbytečně. Problém je, že řidič u stopky neví, jak se má zachovat a platí to i pro policii. Sami zastavit musíte. Problém nastává, pokud zastavujete za autem, které zastavuje. Účelem značky je získat dostatečný přehled o křižovatce, takže pokud ji vidíte i z místa za zastavivším vozem, liteře stopky jste tak vyhověli.

Řazení neboli oblíbené zipování

Střídavé řazení je jednoduchým principem pro řazení vozidel z více pruhů do jednoho. Nejhorší je řazení provedené příliš brzy, které snižuje kapacitu komunikace. Řidiči se zařadí třeba 100 metrů před místem vlastního zúžení a dávají přednost druhé straně, čímž ale ucpou celou křižovatku. Opačně je to také k ničemu, tedy když řidič odmítá pustit vozidla z druhé strany, i když mu to samotná dopravní značka ukládá.

iZdroj fotografie: Pixabay

Dopravu umí komplikovat také cyklisté, kteří ignorují stezku pro cyklisty a jedou rovnou po silnici, ideálně dva vedle sebe. Pokud ovšem podél silnice vede cyklostezka, má cyklista povinnost ji použít. Jiným chováním omezuje řidiče na silnici. Argument o omezení cyklistů chodci je stejný, jako kdyby řidiči osobního vozu prohlásil, že nebude jezdit po dálnici kvůli kamionům. Pokud je přítomna cyklostezka, pojedete po cyklostezce.

Zdroj: 123Cars, Motors, AutoCar

Diskuze Vstoupit do diskuze
134 lidí právě čte
Autor článku

Jaroslav Novčák

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Rusko zjišťuje informace za pomoci špionážních plavidel Vishnya: ta mohou být přitom sama sledována, ani o tom neví
Události247.cz
Události247.cz
Falešná rakovina nebo pomoc lidem v tíživé situaci: Podvodníci lákají z lidí peníze přes sociální sítě
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Co když se střetnou moderní tanky T-90M a Leopard 2: Stroje Ukrajiny jsou rychlejší, ale ruští vojáci mají lepší dovednosti
adbz.cz
adbz.cz
Starý chleba najde uplatnění při smažení i vaření vývaru. Přišla na to kdysi jedna moudrá hospodyňka