Nová Alfa Romeo bude monstrum. Přejete si 1000 koní a vyprášit kohokoliv na světlech? S tímhle to půjde

Koncern Stellantis má s Alfou Romeo celkem jasné plány, a rozhodně se nemíní držet příliš při zemi. Nový supersport s brutálními parametry i výkonem je toho jasným důkazem.

i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
i Zdroj fotografie: Alfa Romeo
Dalších 22 fotografií
Dalších 22 fotografií
                   

Italská sportovní legenda je již nějaký ten pátek pod křídly koncernu Stellantis, který se nejednou nechal slyšet, že má s Alfou poměrně přesné plány. Poměrně přesné a poměrně ambiciozní. A rozhodně nemíní nechat Alfu padnout, jak by tomu možná někdy nahrávaly její nepříliš přesvědčivé obchodní výsledky. To je rozhodně chvályhodný počin a nejen italští tifosi si mohou oddechnout. Opravdu ale míní postavit supervýkonné monstrum, které si dá de facto kohokoli „ke snídani“? Pojďme se na to podívat společně.

Plány pro Alfu Romeo plné luxusu a sportovních zážitků

Jak rozhovoru pro portál CarSales řekl nynější generální ředitel značky Jean-Philippe Imparato, Alfa Romeo hodlá stále být výrobcem, která se zaměřuje na sportovní zážitky a velkou dávku luxusu. Což kromě „základních modelů“ (které by však u jiných výrobců tvořily samotný sportovní vrchol nabídky) obnáší i určité procento „dream cars“ pro bonitní zákazníky, jenž do jisté míry budují image značky. I přesto však výkon předpovídaný výrobcem vypadá opravdu působivě. 

Alfa Romeo vyrobí na rozloučenou poslední benzínový supersport. Bude jejich velké finále Ferrari pro chudé?

Jinými slovy, pohybujeme se v mantinelech, kam i Ferrari nebo Lamborghini chodí zcela výjimečně. A proti nim je Alfa přeci jen o něco více „plebejskou“ značkou, s klientelou zvyklou stále ještě počítat a brát si vozy na výhodný operativní leasing. Což je něco, co u Ferrari opravdu neznají. Tam se platí dopředu, diskrétně a převodem, peníze jsou pro klienty značky z Maranella v zásadě podružnou věcí, kterou se příliš nezabývají. Vědí, že jich mají (a vždy budou mít) tolik, že na ně mohou přestat myslet. Zajímavý stav.

Ambiciozní výkony s neméně ambiciozními druhy pohonu

To zákazníci Alfy jsou zcela jiní. Pro ně se „šílený supersport“, dosahující 1000 koní (navíc z elektromotorů a baterií) jeví možná příliš přemotorovaný. Plány Alfy na elektrizaci jsou však neúprosné: i když první hybridní Tonale je tu s námi teprve od roku 2022,  již v roce 2025 se má Alfa Romeo stát plně elektrickým výrobcem. To je poměrně dlouhá cesta, na kterou je poměrně málo času. Italové však již nejednou dokázali, že když si něco umanou, dokáží být velmi soustředění a cílevědomí.

Vozy značky Alfa Romeo čeká zajímavá budoucnost, už nikdy nebudou jako dřív. Změna je větší, než byste čekali

Jean-Philippe Imparato v té souvislosti vytváří opravdu fantastické vize pro fanoušky značky. Většina budoucích modelů Alfa podle něj dostane sportovní verze Quadrifoglio , které budou mít baterie, které se dokážou nabíjet mnohem rychleji – a to i bezdrátově. Imparato také hovoří o pohonných jednotkách, které budou dosahovat již zmíněných 900-1000 koní, což je oproti současným modelům gigantická hodnota. A protože nedílnou součástí pohonného řetězce elektromobilů je napájení, měly by patřičně „ambiciozní“ být také baterie.

Cesta snižování hmotnosti a zvyšování účinnosti

U Alfy na to chtějí jít jinak, než třeba američtí výrobci SUV – baterie by měly mít menší kapacitu, což sníží jejich hmotnost, ale mají se vyznačovat mnohem lepší energetickou účinností. Tedy zcela v souladu například s plánovanými revolučními modely od výrobce baterií CATL, které mají být na trhu již tuto zimu, na přelomu roku pak začnou pohánět první elektromobily. Alfa by se tak mohla zařadit mezi první odběratele. Čínské baterie v italských sportovních vozech? Zvykejme si, časy se mění.

Bateriová revoluce je tady: Dojezd 700 km, dobíjení za 10 minut, dostupné již tuto zimu. Elektromobily (z)vítězí

Závěrem? Pokud nás čekají podobně úchvatné sportovní modely, jakými byly svého času 8C, nebo jeho „dostupnější“ verze 4C, odpustíme jim určitě i ampéry a kilowatthodiny namísto benzínu a turbodmychadla. Zážitek bude tuším podobný, v případě 1000koňových modelů možná ještě více intenzivní. Jak to vidíte vy? Neodejde s „elektrifikací“ Alfy i kus jejího Cuore sportivo, kterým se značka tak proslavila? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Galerie

Dalších 22 fotografií
Dalších 22 fotografií

Myslíte, že i na baterie bude Alfa Romeo stále sportovní?

Zdroj: Carsales
Diskuze Vstoupit do diskuze
63 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články