Nová levná Škoda bude velkým hitem. Má silný motor a bude ji využívat i policie

Fabia čtvrté generace nemá příliš širokou paletu pohonných jednotek, jeden motor však stojí za to svým výkonem. Jde o vzrušující verzi se 150 koni pod kapotou.

i Zdroj fotografie: Škoda
                   

O pohon auta se stará benzínový čtyřválec 1.5 TSI s výkonem 150 koní. Ano, toto je oblíbená Fabia Monte Carlo! S populární převodovkou DSG zvládne nová Fabia sprint z 0 na 100 km/h za 8 sekund a dosáhne na maximální rychlost 225 km/h. Některé trhy mají smůlu, Škoda jim nabídne pouze základní motory o objemu jednoho litru. My si radost udělat můžeme, stačí na to bratru půl milionu korun.

Fabia opět vstupuje do policejní služby. U Policie ČR?

Radost bude mít i policisté ve Velké Británii. Ochránci zákona jezdí Fabiemi už od první generace a model na tamních úzkých a klikatých silnicích, podobně jako na našich silničkách, dobře funguje. Další výhodou je relativně dobrá cena. U čtvrté generace by pak měla být ostrovní policie o to víc spokojenější, že Fabia nabízí honosnější výbavu než předchůdci. A také velký kufr, jak už je u této modelové řady zvykem.

iZdroj fotografie: Škoda

V čem je policejní Fabia odlišná? Přestavba zahrnuje modré a žluté polepy, respektive lakování karoserie. Samozřejmostí jsou výstražná světla na střeše. Policie dále na Fabii vozí sirénu a přídavné LED světlomety na masce chladiče a nárazníku. Uvnitř je integrovaná komunikační platforma záchranných systémů a další komponenty spojené s policejní službou. Instalaci vybavení i servis zajišťují autorizovaní partneři.

Zdroj: Škoda

Diskuze Vstoupit do diskuze
141 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články