Nová Škoda Rapid se nebude jmenovat Rapid, uhádnete proč?

                   

Nový model, který dorazí počátkem příštího roku, bude mít dokonce i jiné jméno, protože Škoda se pokusí změnit pozici Rapidu v konkurenčním segmentu hatchbacků, říká šéf prodeje a marketingu Alain Favey.

Doslova prohlásil: „Jak to podat? Naše přítomnost [v tomto segmentu] je velmi pokorná. Se stávajícím vozem Rapid Spaceback se nám nepodařilo přesvědčit lidi, že jsme v tomto segmentu věrohodným konkurentem.“ Favey dodal, že nové auto není nástupcem současného modelu. Spolu s novým jménem bude mít „zcela novou technologii, zcela nový styl“.

Řekl, že nový Rapid by měl ve svém prvním prvním roce – 2020 – v porovnání se současným autem, zdvojnásobit prodejní čísla. V Evropě se v roce 2017 Rapidu prodalo 66 512 kusů. Aby se mezi Rapidem a Octavií, která částečně zasahuje i do segmentu kompaktních hatchbacku, Rapid Fastback nedostane nástupce, náhradu tak bude pouze za Rapid Spaceback. K vysvětlení rozdílu mezi Rapidem a Octavií, Favey řekl: „Nový Rapid nebude k dispozici jako kombi, zatímco Octavia Kombi tvoří velkou část prodeje Octavií. Rapid je, co se týče pojetí, jednoznačně rivalem Golfu, zatímco Octavia má tříprostorovou karoserii. „Skutečným konkurentem Golfu bude Rapid. A určitě mezi novým Rapidem a Octavií hned poznáte rozdíl.“

Do Rapidu bude montován infotainmentový systém nové generace, který se objeví ve všech budoucích škodovkách a který Favey označil jako „umělecké dílo“. Nicméně, s „plovoucím“ displejem, který se objevil v konceptu kompaktního SUV Vision X, se v konvenčních modelech nesetkáme. Namísto toho se objeví až v prvním zcela elektrickém modelu, což bude právě produkční verze zmíněného konceptu SUV, by se měla ukázat koncem roku 2020.

Nový Rapid bude používat platformu MQB AO, na které se staví různé modely koncernu VW, včetně Seatu Ibiza či VW T-Roc. Dostane ji také příští generace Škody Fabia plánovaná pro rok 2020.

Motorové varianty nástupce Rapidu se budou skládat z nejnovějších zážehových motorů VW Group, včetně 1,0litrového tříválce s výkonem od 84 do 109 koní a 1,5 litrové jednotky s výkonem až 148 koní. Je také pravděpodobné, že se naftu o objemu 1,6 litru, zatímco v současné době nejsou plánovány žádné elektrifikované varianty.

Diskuze Vstoupit do diskuze
50 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články