Nové logo Hondy varuje před totální „elektrozkázou“. Pochopíme to už?

I největší výrobce spalovacích motorů na světě, kterým je japonská Honda, se musí sklonit před elektromobily. A začít s novým logem. Otázkou je, jestli to bude změna k lepšímu.

i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
i Zdroj fotografie: mobile.de
Dalších 12 fotografií
Dalších 12 fotografií
                   

Nevím, jak to máte s Hondou právě vy, ale pro mě osobně je to jedna z nejmilejších, nejinspirativnějších značek, co se výrobců automobilů týče. A motocyklů, pochopitelně. Jejich dříve používaný slogan „First man, then machine“ zřejmě nejlépe vystihuje posedlost Hondy vyrábět sice technicky brilantní výrobky, především ale takové výrobky, které v první řadě uspokojí řidiče. Kdo jste někdy viděl níže přiloženou reklamu Hondy, víte moc dobře, co mám na mysli. Nicméně časy se mění. Pojďme se na ty změny podívat společně.

Když JAWA vyhrávala MS silničních motocyklů, Honda nevěděla, co to je motocykl

Pro ty dříve narozené budiž pak připomenutím toho, kam vede japonská pracovitost, a naopak socialistická (komunistická) „plánovaná výroba“: v šedesátých letech byla tato země na světové špičce, co se výroby motocyklů týče. František Šťastný vyhrává 4 závody na Mistrovství světa silničních motocyklů v kubatuře do 250 ccm (na motocyklu JAWA!!!) a celkem 13x se účastní „motocyklového pekla“ Tourist Trophy na ostrově Man. Až mu tam místní začnou říkat „our Frankie“. Vždy na JAWĚ.

i

Tato Honda Civic je neskutečný držák. Zvládla 1,6 milionu kilometrů. A jezdí dál

Jen o několik let dříve chodí pan Sóičiró Honda po Itálii s batohem na zádech a sbírá součástky z motocyklů a skútrů, aby posléze doma „koumal“, jak něco podobného postavit také. Jen v Japonsku. Zbytek je současnost. Honda má v Itálii továrnu a vyrábí v ní mj. skvělé skútry SH 125, JAWU dovážíme z Indie, kde se vyrábí „retro JAWA 350“ a vyhrát mistrovství světa v silničních motocyklech na této značce je asi tak pravděpodobné, jako že zítra v Pelhřimově na náměstí přistanou Marťané a plynulou češtinou nám sdělí, že jsou připraveni vzít tři Čechy s sebou na zpáteční cestu. Která potrvá dva dny i s přespáním.

Příběh Hondy je v mnohém naprosto fantastický

Ptáte se, proč tak široký historický vhled do problematiky? Jednak proto, že jej čtete na stránkách AutoŽivě.cz, kde vám chceme přinášet vždy něco navíc, jednak proto, že příběh Hondy je v mnohém opravdu fantastický. Magický a elektrizující zároveň. Nezapomenu, jak se jen několik málo let po revoluci ke mně dostala videokazeta VHS (to je taková plastová krabička s páskem, vkládající se do zařízení jménem videorekordér a generující obraz nevalné kvality) s reklamou Hondy.

Honda definitivně končí s naftou. Dieselové motory zmizí za 2 roky

Tehdy na nový Prelude a nový Legend. Vidím to jako teď, jak jsem při těch záběrech němě užasnul, jednak nad těmi auty, jednak nad tím, jak to bylo natočené. Jak jsem dosednul na židli ve střižně a jak mi došlo, že pokrok, který tato auta v sobě nosí (mimochodem pár let po premiéře našeho Favoritu s třikrát uloženou klikovou hřídelí), je něco, co pravděpodobně nemáme šanci nikdy dohnat. A jednou provždy to ve mně vybudovalo nezměrný obdiv k píli a technickému novátorství, které k této značce neodmyslitelně patří.

Moje „devadesátky“ a Civic 1,6 VTEC (160 koní)

Shodou okolností jeden z mých tehdejších kamarádů, takto porevolučních podnikatelů ve stavebnictví (v „devadesátkách“ stačilo mít dva lidi a stavební firmu a téměř s jistotou se vám dříve či později povedlo vydělat „balík“), měl malého Civica 1,6 VTEC a byl tehdy naprosto unešený z jeho 118 kW (160 koní) a techniky variabilního časování vačkové hřídele. Motor točil bez problémů 8 000 otáček a poskytoval zážitky, proti kterým vypadal již zmíněný Favorit neuvěřitelně archaicky. Klidně bych jednoho bral i nyní.

iZdroj fotografie: Honda

A když jsme u těch videí: Samozřejmě, The Cog nemůže chybět. Jestli něco popisuje dokonale Hondu, pak tohle video. Jakkoli to není natočené na jeden zátah, byť se to tak snaží působit (někde jsem četl, že i Japonci to nakonec vzdali a je to ve finále udělané na dva záběry, nicméně velmi umně nastřižené. A i dva záběry jsou unikum, na takovéto video), velmi přesně to charakterizuje étos Hondy: technickou dokonalost až na hranici možného. Perfekcionismus, přesnost. Řízení 4 kol v době, kdy Favorit stahoval okna na kličku.

Tohle přesně nás čeká: Čína porazila celý svět v oblasti elektromobilů, Evropa je v ohrožení

Doba elektromobilní si žádá změny. Zřejmě bohužel

V tom kontextu pak není divu, že logo Hondy prochází významnými změnami poprvé od roku 1981. Proč měnit něco, co tak dobře funguje a co nás dlouhá desetiletí charakterizuje. Jenže. Časy v automotivu se mění, a to tak, že celkem zásadně. VTEC dnes již nikoho neosloví tak, jako kilowatthodiny, ampéry a konektor nabíječky. Je doba elektromobilní, a i Honda se musí (možná spíše nechtě, než chtě) přizpůsobit. Jakkoli to nás, co milujeme její dokonalé benzínové motory, zřejmě nikdy nepřestane mrzet.

iZdroj fotografie: Honda

Renault má nové logo. Pozoruhodný design rozdělil Česko na dva tábory

V rámci odhalení svých nových modelů Series Zero EV tak Honda představila svoje nové logo, které se vyznačuje zjednodušeným tvarem a modernějším vzhledem. Společnost tvrdí, že logo je určeno konkrétně k vyjádření jejího závazku k ekologii / elektromobilitě, a uvedla, že se poprvé objeví na „elektromobilech příští generace“, včetně produkčních verzí těchto vozidel Series Zero, které mají dorazit v roce 2026.

Možná poslední volání zastánců klasických (dokonalých) motorů Hondy?

Nové logo odstraňuje u písmena H rámeček a jeho provedení je mnohem jednodušší a čistší než původní verze. Samotné H je také širší a ostřeji zahnuté, což podle Hondy má připomínat dvě natažené ruce. Nejsem si jist, že to neznamená (poťouchle ukryté) volání o pomoc ze strany těch zaměstnanců Hondy, již byli a jsou na svoje spalovací motory (po právu) tak hrdi. A jenž si nejsou jisti, že změna k EV je změna k lepšímu. Speciálně u Hondy. Co myslíte, bude EV Honda lepší než jejich „spalováky“?

iZdroj fotografie: mobile.de

Mimochodem. Abych nezapomněl. V galerii vám přikládám jedno kombi, na které pro změnu tak trochu zapomněli Češi. Civic Aerodeck z roku 2014 (toto konkrétní auto) je zajímavou variantou pro ty, kdož chtějí mimořádně povedený design exteriéru i interiéru, ocení skvělé jízdní vlastnosti a nepotřebují nutně zavazadlový prostor velikosti stodoly (nicméně zde stále tuším dostačujících 410 litrů). A s nabídkou jak zážehových, tak vznětových motorů. A kvalitou Hondy. Cena? Toto konkrétně, se 175 tisíci kilometry na tachometru, je za zhruba 170 tisíc korun v přepočtu. Hledejte jej tady.

Galerie

Dalších 12 fotografií
Dalších 12 fotografií

Co říkáte na Hondu?

Diskuze Vstoupit do diskuze
117 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články