Každá generace automobilů přináší nejen viditelné novinky, ale také vylepšení, kterých si všimnete až po letech. Do druhé kategorie spadá zejména odolnost proti nepříjemné korozi, která se v posledních letech rychle zvyšuje. Napřed jsou v tomto ohledu zejména asijská auta. Pojďme se podívat na to, jak jsou na tom jednotlivé modely dostupné na českém trhu.

Malá městská auta

Ford Fiesta Mk7 má problémy s korozí na dveřích zavazadlového prostoru a podvozku. Opel Corsa D má podobné potíže u zadních dveří, zejména na jejich spodní části. Největší problémy mezi vozy této kategorie má trojice Citroën C1, Peugoet 107 a Toyota Aygo. Do těchto aut totiž prosakuje, a tak může koroze působit zevnitř. Částečným řešením je pravidelná výměna těsnění a pečlivé vysoušení auta po jakémkoli čištění.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Bez chyb bohužel není ani Škoda Citigo. Ta trpí stejným neduhem jako Seat Mii a Volkswagen Up – koroze se u nich projevuje zejména na podvozku a zavěšení kol. Proti tomuto typu koroze se bojuje velmi obtížně, a tak je pravděpodobné, že žádný z těchto modelů vám nevydrží dlouhá léta. Se stejným problémem se potýkala i druhá generace Škody Fabia, novější řady jej ale dokázaly minimalizovat.

Kompaktní třída

Problémy s korozí se nevyhýbají ani modelům luxusních automobilek. Za zmínku stojí například Audi A3, kterému korodují podběhy kol a dveře zavazadlového prostoru. Automobilka se ovšem hájí tím, že koroze se projevuje jen na modelech, kde byly originální díly vyměněny za neoriginální náhradní díly. Pravdou je, že stejné potíže na stejných místech má i Volkswagen Golf VI, ze kterého mohou naopak zmíněné náhradní díly také pocházet.

ZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com



Naopak Mercedes třídy netrpí korozí, ale kvalita některých komponentů je sporná. Střešní okno, odvodňovací systémy a těsnění mohou propouštět vodu do interiéru, což se může projevit až za několik let. Odolná proti rzi je také Mazda 3 druhé i třetí generace. Druhá generace tohoto vozu však měla celou řadu jiných problémů. Naopak Peugeot 308 trpí korozí okrajových částí karoserie.

Střední a vyšší třída

V této kategorii začneme modelem s největšími problémy. Honda Accord VIII rezaví pomalu a neviditelně, ale velmi rychle. Obzvláště nepříjemně se to projevuje v oblasti kolem střešního okna a podvozku. Nejhorší je ovšem koroze v uzavřených profilech, které si vůbec nemusíte všimnout. Druhá generace Mazdy 6 není v tomto ohledu o moc lepší, ale jedná se již o starý model vyráběný do roku 2012. Ten novější je, alespoň pokud jde o rez, velmi odolný.

Z vyšší třídy lze zmínit ještě jeden model nabízený do roku 2016. Řeč je o Volkswagenu Phaeton , který koroduje na podvozku a karoserii, zejména na místech, která nejsou na první pohled viditelná (pod těsněními, v uzavřených profilech, na závěsných upevňovacích šroubech a podobně). Zrovna u tohoto modelu byste asi podobné potíže nečekali.